مزایا و معایب کولر گازی اسنوا

نوشته شده در 21 اسفند 1401
مزایا و معایب کولر گازی اسنوا

در نظر داشته باشید که یکی از کولر های گازی که این روزها بسیار بر سر زبان ها افتاده است و از جمله تجهیزات بسیار باکیفیت محسوب می شود کولر گازی اسنوا است. در حقیقت شرکت تولید کننده کولر گازی اسنوا این محصول را با تنوع بالا و قابلیت های بسیار زیادی تولید کرده است که همین موارد باعث شده تا در میان مشتریان طرفداران ویژه ای را به دست آورد. شرکت اسنوا در حال حاضر از جمله برندهای مشهور در بازار است که جایگاه ویژه ای را در تولید انواع لوازم خانگی و تجهیزات الکتریکی همچون کولر گازی از آن خود ساخته است. کمپرسور هایی که در کولرهای گازی به کار گرفته شده است دارای قدرت زیادی بوده و در مقابل صدای کمی را از خود تولید می کنند، چنین مواردی از مزایای کولر گازی اسنوا به حساب می آید. کولر گازی اسنوا همچون بسیاری از انواع تجهیزات دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت.

آشنایی بیشتر با مزایا و قابلیت های کولر گازی اسنوا

- بهتر است بدانید کمپانی اسنوا تلاش کرده است تا در زمان تولید این محصول تمامی تکنولوژی های روز که به مصرف کنندگان کمک زیادی می کند را مورد استفاده قرار دهد. در واقع هر چقدر قابلیت های موجود در کولر گازی افزایش پیدا کند بنابراین چنین مسئله‌ای منجر به استفاده راحت‌تر، عملکرد عالی و میزان مصرف انرژی کمتری خواهد شد. همانطور که اشاره شد کیفیت کارکرد و قطعات به کار رفته در کولر گازی اسنوا بسیار زیاد است که همین مسئله از جمله مزایای بسیار مهم در کولر گازی اسنوا به حساب می آید. اگرچه میزان مصرف آن اندک است اما این دلیل نمی‌شود که میزان توان و قدرت آن نیز اندک باشد بلکه کولر گازی اسنوا دارای توان و قدرت زیادی می باشد که قادر است تا در تابستان به صورت منحصر به فرد فضا را خنک سازد.

- در نظر داشته باشید که کولر گازی اسنوا دارای محافظ طلایی برای کمپرسور و همچنین از قابلیت تمیزکنندگی اتوماتیک برخوردار می‌باشد، لذا قادر است تا به خوبی فرایند مراقبت از اواپراتور را انجام دهد. با فعال شدن قابلیت تمیز کنندگی گردوغبار بر روی اواپراتور جذب نخواهد شد.

- برخورداری از سیستم مربوط به تنظیم دمای خودکار یکی دیگر از خصوصیات کولر گازی اسنوا می باشد. داشتن سیستم پاک‌کنندگی اتومات و همچنین راه اندازی اتومات از ویژگی های منحصر به فردی است که می توان آن ها را در کولر گازی اسنوا مشاهده نمود.

- به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بودن، برخورداری از کیفیت عالی، برخوردار ای از پرتاب باد قدرتمند، برخورداری از ظاهر و طراحی عالی، بهره مندی از بهترین و خاص ترین تکنولوژی های موجود در دنیا، برخورداری از کمپرسور کم صدا اما با قدرت، برخورداری از طرح ها و تنوعات گوناگون در مدل های موجود در کولر گازی اسنوا سایر مزایای این محصول به حساب می آید که با خریداری کولر گازی اسنوا قادر به داشتن تمامی این قابلیت ها خواهید بود.

 معایب کولر گازی اسنوا

ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که یکی از ابزار آلات موجود در منزل دچار مشکلاتی شود و شما آن را در شمار معایب آن محصول قرار دهید. کولر گازی اسنوا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود از این رو احتمال ایجاد مشکلاتی برای آن وجود دارد که می‌توان آن ها را در شمار معایب کولر گازی اسنوا قرارداد.

 معایب کولر گازی اسنوا

همچنین بخوانید : کولر گازی ال جی 

از جمله معایبی که برای کولر گازی اسنوا بیان کرده اند برفک زدگی در برخی از بخش های کولر در فصل زمستان و تابستان می باشد که موارد گوناگونی باعث ایجاد چنین مشکلی در کولر خواهد شد، به عنوان مثال می توان خرابی شیر برقی، خرابی اواپراتور، خرابی سنسور خارجی در کولر، مورد استفاده قرار دادن کولر در هوای بسیار سرد، مسدودی مسیر های مربوط به لوله های کولر، فعالیت مداوم و پی در پی موتور کولر گازی و همچنین کمبود گاز مورد نیاز در کولر را نام برد که باعث خرابی و یا یخ زدگی کولر گازی خواهد شد.

اگر می خواهید کولر گازی دچار برفک زدگی و یخ زدگی نشود بهتر است نسبت به مواردی که بیان شد توجه ویژه داشته باشید و هر یک از نکات بیان شده که منجر به برفک زدگی می شود را مد نظر قرار دهید تا از ایجاد یخ زدگی جلوگیری نمایید.

بهتر است بدانید همه مواردی که بیان شد تک تک به تنهایی قادر به ایجاد برفک در کولر گازی اسنوا خواهد شد و مانع از عملکرد بهتر کولر می گردد. هنگامی که هر یک از لوله های موجود در کولر گازی مسدود شوند بنابراین این مسئله اجازه نمی‌دهد تا کولر گازی به طور صحیح فعالیت خود را انجام دهد از این رو منجر به ایجاد برفک خواهد شد به همین خاطر چنین مواردی را در شمار معایب کولر گازی اسنوا قرار داده‌اند.

 

عوامل عدم خنک سازی هوای محیط در کولر گازی اسنوا

نمی‌شود که کولر گازی به تنهایی خودش بدون هیچ دلیلی فضای یک محیط را خنک نسازد. قطعاً کولر برای خنک نکردن محیط یکسری دلایلی دارد که این دلایل باعث می شود تا کولر گازی نتواند به خوبی عملکرد خود را انجام دهد و در نهایت در روند خنک سازی محیط موفق نخواهد بود، به همین خاطر است که می توان به قطعیت عواملی را نام برد که هر یک از آن ها در خنک نکردن محیط توسط کولر دخیل هستند مهمترین آن به شرح زیر است:

عوامل عدم خنک سازی هوای محیط در کولر گازی اسنوا

همچنین بخوانید : کولر گازی سامسونگ

- تنظیمات نادرست در ترموستات کولر گازی

از جمله عواملی که همواره در عدم خنک سازی هوای منزل دخیل است تنظیمات نادرست در ترموستات می باشد، در چنین حالتی بایستی دمای موجود در کولر را به میزان مشخص ۵ الی ۶ درجه نسبت به دمای محیط مورد نظر کمتر کنید و سپس عملکرد کولر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. افزون بر این موارد بایستی توجه زیادی را برای فعال شدن موتور کمپرسور و فن خارجی داشته باشید. در حقیقت هرگاه ترموستات موجود در کولر گازی اسنوا دچار خرابی شده باشد بنابراین کولر به خوبی قادر به فعالیت و کارکرد نخواهد بود؛ از این رو هیچ یک از ساکنان یک منزل و کارکنان اداره جات از کولر باد خنکی را احساس نمی کنند؛ به همین خاطر است که بایستی جهت رفع جنین مشکلی ترموستات کولر گازی را به طور کاملاً صحیح تنظیم نمایید تا مثل سابق شاهد راندمان عالی و پرتاب باد قدرتمند از سوی کولر گازی باشید.

- عدم نظافت فیلتر های موجود در کولر گازی

بهتر است بدانید باد خنکی که همواره از فن و پره های موجود در کولر گازی بیرون می آید پیش از همه بایستی ابتدا از قسمت فیلتر های جدا کننده رد شود. در واقع هر یک از این فیلتر ها داخل پنل های خارجی و داخلی موجود در کولر گازی واقع شده‌اند. پس از گذشت مدت زمانی ممکن است به خاطر فعالیت بسیار خوب کولر گازی و جذب آلودگی های موجود در هوا به سمت فیلتر ها آلاینده‌ها، گرد و غبار ها به فیلتر ها جذب شده باشند و این مسئله باعث کثیف شدن فیلتر ها گردد؛ از این رو هر چقدر آلودگی ها و گرد و غبار ها در فیلتر ها افزایش پیدا کند میزان گرفتگی فیلتر ها افزایش پیدا می کند و چنین فرآیندی منجر به مسدودی مسیر باد خواهد شد به همین خاطر است که یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تا کولر گازی نتواند به خوبی فعالیت کند و هوای منزل را سرد کند عدم نظافت فیلتر های تصفیه هوای کولر گازی اسنوا می باشد.

به منظور رفع چنین مشکلی بایستی حتماً به نظافت و همچنین در صورت نیاز شستشوی فیلتر های تصفیه هوا در کولر گازی اسنوا بپردازید. با انجام چنین کاری خودتان شاهد خواهید بود که کولر گازی بسیار خوب فعالیت می‌کند و عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

- عدم نظافت کندانسور و یا خرابی آن

در نظر داشته باشید که کندانسور قسمت بسیار مهمی در کولر گازی اسنوا و سایر کولر های گازی به شمار می رود. نقش اصلی این قطعه این است که گرمای مبردی که همواره درون لوله ها قرار دارد به سمت هوای خارج منتقل می گردد و در نهایت این مسئله سبب خنک‌سازی مبرد درونی لوله ها خواهد شد. خرابی کندانسور یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای کولر گازی اسنوا رخ بدهد. هر گاه متوجه شدید که کندانسور فعالیت خود را به درستی انجام نمی دهد و احتمال خرابی در آن وجود دارد بنابراین حرارت به طور صحیح از قسمت مبرد به سمت هوا منتقل نخواهد شد و گازی که همواره در کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد خنک نخواهد شد، لذا فرایند سرمایش ممکن است با اختلال روبرو گردد. اگر کندانسور موجود در کولر گازی دچار خرابی گردد بایستی حتما جهت تعمیر و رفع مشکل با تعمیرکاران متخصص که مهارت لازم در این زمینه را به دست آورده‌اند ارتباط برقرار کنید.

نکات مهم در رابطه با خرید کولر گازی اسنوا

در نظر داشته باشید که هرگاه شخصی می خواهد کولر گازی اسنوا را برای مکان زندگی و یا کار خریداری کند بایستی حتماً به متراژ و مساحت آن محل توجه زیادی داشته باشد. به طور کلی شرکت تولید کننده برند اسنوا همواره برخی از مدل هایی را که تولید می کند به صورت کولر گازی تک منظوره و برخی دیگر نیز به صورت اسپلیت دو منظوره می باشد که در واقع مدل هایی که این شرکت به صورت دو منظوره تولید می کنند افزون‌بر خنک سازی محیط به راحتی می تواند همان محیط را در فصل سرما، گرم کند.

نکات مهم در رابطه با خرید کولر گازی اسنوا

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی ایران رادیاتور

یکی از مهمترین مزایایی که کولر گازی اسنوا به خود اختصاص داده است این است که غالباً می‌توان از این محصول برای مناطقی که دارای آب و هوای گوناگونی است استفاده نمود؛ زیرا اسنوا به منظور به کارگیری کولر گازی در مناطق مختلف از کمپرسور های گوناگونی استفاده کرده است، به همین خاطر می توان کولر گازی اسنوا در شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف در سراسر کشور به خاطر وجود انواع کمپرسور های مختلف مورد استفاده قرار داد. بهتر است بدانید کولر گازی تک منظوره یکی از بهترین تولیدات اسنوا غالباً محصولی است که می‌توان آن را برای مناطق جنوبی که به صورت گرم است مورد استفاده قرار داد زیرا این محصول از کمپرسور پیستونی برخوردار بوده که قابلیت فعالیت در آب و هوای بسیار گرم را دارا است، اما اسپیلت دو منظوره یکی دیگر از مدل های کولر گازی اسنوا به شمار می‌رود که از کمپرسور روتاری و سیستم اینورتر برخوردار است غالباً مدل هایی که از سیستم اینورتر برخوردار هستند گرید انرژی آن ها A است و میزان مصرف در آن ها بسیار کم می‌باشد.

 

تعمیر کردن کولر گازی اسنوا

در نظر داشته باشید که یکی از مشکلات رایجی که همواره ممکن است در فصول مختلف سال برای کولر گازی اتفاق بیفتد خاموش شدن ناگهانی آن به خاطر دلایل مختلف و یا بروز مشکلات گوناگون در آن می باشد که قالب مشکلات به خاطر عدم سرویس کاری کولر گازی می باشد همانطور که می دانید گرمای زیاد در تابستان ممکن است که غیر قابل تحمل باشد لذا بایستی حتما پیش از اینکه کولر گازی از کار بیفتد و یا برآیند آن با اختلال مواجه شود به سراغ سرویس کاری های دوره ای مختص کولرگازی بروید

در واقع هر گاه برای کولر گازی اسنوا سرویس کاری های دوره ایران انجام دهید تا حد زیادی به عملکرد بهتر آن کمک کرد هایده در حقیقت زمانی که کولر گازی شما دچار مشکلات مختلفی شد خودتان خودسرانه به سراغ تعمیر آن نروید برک جهت تعمیر کولرگازی از افراد متخصصی که در این حوزه هستند کمک بگیرید

بهتر است زمانی که به دنبال تعمیرکولرگازی خود هستید به سراغ افرادی بروید که واقعاً در این حوزه تخصص زیادی را به دست آورده اند و به صورت حرفه ای می توانند مشکل کولر گازی شما را عیب یابی کرده و در نهایت به رفع مشکل بپردازند افرادی که به صورت نا کار بلد هستند گزینه مناسبی برای تعمیر کولر گازی نمی باشند چراکه چنین افرادی بیشتر از اینکه به تعمیر کولر گازی بپردازند ممکن است آن را خراب تر کنند از این رو منجر به ایجاد هزینه‌های بیشتری برای کولر گازی خواهند شد

سخن پایانی

این روزها کولر گازی یکی از تجهیزاتی است که به خاطر فصل گرما و سرما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از این رو باید بسیار نسبت به عملکرد آن حساس باشید زیرا هرچه عملکرد کولر گازی بهتر باشد شما نیز هوای بهتری را احساس خواهید کرد. هرگاه احساس کردید که کولر گازی اسنوا دچار مشکلی شده است باید به سرعت جهت رفع آن بر آیید و نسبت به سرویس کاری‌های دوره‌ای نیز باید دقیق عمل کنید.

سوالات متداول
کولر گازی اسنوا ساخت ایران هست که طرفدارن و مصرف کنندگان زیادی هم دارد
مهم ترین نکته در خرید کولر گازی اسنوا و حتی برندهای دیگر توجه به موقعیت جغرافیایی ، تحوه استفاده و متراژ است
جستجو
آخرین مقالات