بررسی کیفیت کولر گازی تی سی ال TCL

نوشته شده در 17 فروردین 1402
مزایا و معایب کولر گازی تی سی ال

برند تی سی ال یکی از برند‌هایدارای نام در بازار کولر گازی می‌باشد که قدمت این برند در زمینه طراحی این دستگاه و همین طور بقیه لوازم خانگی و انواع سیستم‌هایتهویه ، به بیش از یک قرن بر میگردد. هولدینگ این نشان تجاری نام آشنا چند ملیتی می‌باشد و کار وسیعی در حوزه تولید و عرضه کولر گازی کرده است. مارک TCL در آغاز در کشور ژاپن با اسم TTK کار خود را شروع کرد و بعد از آن اسم خود را به تی سی ال تغییر داد.

ارزش و موفقیت این مارک به خاطر مراکز تحقیق و پژوهش و آزمایشگاه‌هایخیلی مجهز آن می‌باشد که تعداد آن‌ها به بالای 28 عدد هم می‌رسد. در این نوشته در رابطه با مزایا و معایب کولرگازی تی سی ال مطالبی بیان خواهیم کرد.

کولرگازی تی سی ال ساخت کجاست؟

اکثر افراد برای تهیه اجناس و  لوازم خانگی به مشکل می‌خورند ، چرا ؟ به دلیل این که عموما همیشه چند سوالاتی وجود دارد:

از کدام برند این لوازم را خریداری کنم؟

کدام مارک به نسبت پول و هزینه‌ایکه بر روی آن می‌شود ارزش خرید دارد؟

آیا هر نشان تجاری که گرانتر می‌باشد لزوما بهتر است؟

کدام یک از برندها و انواع ان برای من کارایی بیشتری دارد؟ و...

کولر گازی تی سی ال ساخت کشور چین و ویتنام می باشد

سوالات متداول هنگام خرید کولر گازی TCL

همه این سوالات در ذهن بیشتر خریداران بدون پاسخ است و بیشتر ما عموما از اقوام و رفقا و شاید هم از فضای مجازی برای پاسخ دادن  به این پرسش‌ها کمک می‌گیریم و در برخی اوقات موجب میشود انتخاب مناسبی را داشته باشیم اما این موضوع در خرید کولرگازی که مقداری از بقیه لوازم خانگی فاصله دارد و از انواع تهویه مطبوع است عموما به چند دلیل صدق نمیکند :

اگر خواسته باشیم کولرگازی را با یکی از بقیه لوازم خانگی ، مثلا جاروبرقی ، قیاس کنیم به چند مورد پی میبریم که این دو با هم اختلاف دارند و انتخاب کردن کولرگازی به مراتب سخت‌تراز بقیه لوازم خواهد بود: جاروبرقی عموما در همه خانه‌هایما وجود دارد اما کولرگازی تنها قشر خاصی می‌باشد که از آن استفاده می‌نمایند که این مورد سبب می‌گردد پرس و جوها از بقیه کمک کمتری به شما کند و یا این که اصلا هیچ گونه کمکی نکند. جاروبرقی در همه فضاها به یک صورت استفاده میشود به طور مثال در شهر اهواز با تهران یک مدل جاروبرقی است و فرقی با هم ندارد و یا برای استفاده از ان اولویت خاصی تعریف نمی‌گردد اما برای خرید کولرگازی نسبت به مناطق گرمسیر و مناطق معتدل تفاوتهایی وجود دارد.

از تفاوتهای دیگر باید به این مسئله دقت داشت که در وسایل صوتی و تصویری همانند جاروبرقی چند مارک مطرح می‌باشد که بازار و مردم با آنها آشنایی دقیق دارند اما در بازار کولرگازی تنوع در جنس کولر و تعداد مارک‌ها بیشتر می‌باشد و این انتخاب کردن را به شدت دشوار میکند.

اهمیت ظرفیت سنجی کولر گازی TCL

ظرفیت سنجی در کولرگازی هم به شدت اهمیت دارد. اهمیت آن هنگامی مشخص می‌گردد که امکان دارد بهترین مارک و مدل کولرگازی در جهان را خریداری نمایید اما  به خاطر عدم توان سنجی خوب از کار کولرگازی رضایت ندارید و شاید حجم مصرف انرژی بیشتر از حد تصور شما هم داشته باشد و این شما را متعجب کند. و همین طور حجم خرابی کولرگازی به احتمال زیاد از حد میانگین بیشتر خواهد شد ، بنابراین قبل از اینکه به این قضیه فکر نمایید که چه نشان تجاری یا چه نوعی را خریداری نمایم از توان کولرگازی خود برای فضای مورد استفاده مطمئن گردید.

فرق‌های زیاد دیگری هم دارند که ما به همین مقدار بسنده خواهیم کرد که به اصل قضیه بیشتر بپردازیم.

اهمیت ظرفیت سنجی کولر گازی تی اس ال

همچنین بخوانید : بهترین قیمت بازار کولر گازی اجنرال

در این نوشته میخواهیم با مزایا و معایب کولرگازی تی سی ال که در بازار با بقیه انواع کولرها رقابت می‌کند آشنا شویم:

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی تی سی ال 

برخی از موضوعاتی که قبل از خرید کولرگازی TCL باید نسبت به آن‌ها اطلاع دقیق داشته باشید و بعد اقدام به خرید کولرگازی کنید این موارد است.

مشخصات کولرگازی تی سی ال TCL

راهنمای خرید کولرگازی تی سی ال TCL

مزابا و معایب کولرگازی تی سی ال TCL

قیمت کولرگازی TCL

مقایسه کولرگازی TCL

بررسی کولرگازی TCL

کولرگازی تی سی ال ساخت کجاست؟

درباره برند TCL چه می‌دانم؟

برند تی سی ال یک نشان تجاری چینی می‌باشد که این مارک در حوزه ساخت لوازم خانگی و تولید تهویه مطبوع مشغول به فعالیت است. این مارک مدت زمان فراوانی است که وارد کشور ایران نیز شده است و واردات این مارک در کشور ما به بیش از یک دهه قبل بر می‌گردد.

البته نام تجاری تی سی ال TCl مدتی می‌باشد که در کشور ما مونتاژ نیز می‌گردد و قطعات آن مربوط به همان شرکت چینی است و مونتاژ آن به وسیله ایران انجام می‌گیرد. کولر گازی و اسپلیت‌هاییکه موضوع مورد بحث ما می‌باشد از این مستثنی نمی‌باشند. این شرکت تیراژ تقریبا خوب و مناسبی را در کشور ما دارا است.

مدل‌های کولر گازی اسپیلت تی سی ال TCL

کولرهای گازی تی سی ال با انواع متفاوتی در بازار ایران وجود دارند که با دو نوع Elite و Miracle مشهور و معرف شده‌اندکه این دو نوع در چند شکل سرمایش و سرمایش گرمایش و شکل‌هایاینورتر در بازار وجود دارند.

این انواع هم در دو بخش انواع مربوط به شهرهای معتدل مانند تهران ، کرج ، اصفهان یا تبریز و در نوع مناطق گرمسیری در مدلهای T3 مخصوص جاهایی همانند استاهای خوزستان یا هرمزگان کارایی دارد.

نمونه‌هایاینورتر این نوع از کولرگازی هم درست شده است که به وسیله دو برد هوشمند و همین طور موتور اینورتر سوخت انرژی را به صورت چشم گیری بهینه نماید.

مزایای کولر گازی تی سی ال TCL

قیمت این کولرگازی مناسب است

همراه با قطعات است و خدمات پس از فروش دارد

فیلترهای اچ دی دارد

حالت خواب اتومات دارد

توربو قدرتمند دارد

دمپرهای برقی در او تعبیه شده است

فین‌ هاییدارد که ضد زنگ طلایی است.

مزایای کولر گازی تی سی ال TCL

همچنین بخوانید : قیمت کولر گازی گری در بانه

معایب کولر گازی تی سی ال TCL

کولر گازی TCL در کنار مزایای برشمرده شده دارای معایبی هم هست ، از معایب کولر گازی تی سی ال می توان موارد زیر را اشاره کرد

  • برند مشهوری در ایران نیست و قطعات و متخصص آن کمتر می باشد
  • قطعات در مدل های اینورتر گران است
  • نصب آسان و راحتی ندارد و یکی از دلیل این عیب کولر گازی تی سی ال کم بودن متخصص این برند است.
  • به وای فای هم متصل نمی‌شود
  • هورا را یونیزه نمی‌کند
  • در ولتاژ پایین کاربردی ندارد.

نحوه خرید کولر گازی تی سی ال

در این جا تذکرات خیلی مهمی بیان میشود که حتما قبل از خرید کولرگازی   مطالعه کنید.

یک : اول برای خرید کردن نوع کولرگازی و مارک با کیفیت ، توان سنجی و کارشناسی و شیوه اطلاع از مارک مورد نظر یا به مطالب آموزشی که در سایت وجود دارد مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان و متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دو : بعد از انتخاب کردن و برای انجام خرید به درگاه بانکی به کمک کارشناسان متصل گردید و هزینه را پرداخت نمایید و کولرگازی را درب خانه دریافت کنید و این خرید شما باید ضمانت بازگشت محصول هم داشته باشد.

سه : در صورتی که در قیمت‌ها نوسانات وجود دارد و یا کولرگازی‌هاییاست که ضمانت ندارد و شرایط خاصی است میتوان پرداخت را درب خانه و در هنگام تحویل انجام داد. ( در صورتی که خرید اول است مبلغی به عنوان بیعانه معمولا دریافت می‌گردد و باقیمانده قیمت آن درب خانه پرداخت می‌گردد)

چهار : ضمانت اصالت کالا در فاکتور قید می‌گردد.

پنج : همه خدمات پس از فروش مثل حمل و نقل کالا و محصول ، نصب کردن آن ، سرویس نمودن ، تعمیرات در صورتی که دچار خرابی شود ، تامین کردن قطعات و حتی تعویض کردن آن وسیله در صورت فرسوده شدن به وسیله شرکت ما انجام می‌گیرد.

تذکر مهم در رابطه با نصب سرویس و انجام تعمیرات کولرگازی این است که چرا باید مجموعه ما را برای  نصب کردن و سرویس و تعمیرات کولرگازی انتخاب کنید؟

یک : نصب کولرگازی اهمیت خیلی زیادی در عمر و دوام کولر گازی خواهد داشت که باید به وسیله تکنسین و نصاب متخصص و با تجربه  و دوره دیده و با دقت کامل صورت گیرد که این کار به کمک کارشناسان ما با ضمانت انجام می‌شود.

دو : در صورت درخواست دادن برای انجام تعمیرات میتوانید با ثبت کردن درخواست و در صورت نیاز میتوانید با شماره تماس کارشناس و تعمیرکار که ما آن را در سایت قرار داده‌ایمتماس بگیرید تا مشکل خود را ابتدا با تلفن و در صورتی که برطرف نشد به صورت حضوری در محل برطرف نماییم.

سه : قطعات اصلی و دارای ضمانت اصلی در اختیار شما قرار داده خواهند شد.

چهار: هزینه‌هایدریافتی را مطابق با دستورالعمل و همین طور مطابق با هزینه‌هایاتحادیه خواهد بود.

پنج : اولویت را در صورت خراب شدن قطعات با تعمیر کردن قطعات می‌گذاریم و در صورتی که نیاز به تعویض بود یا این که تعویض به صرفه‌تربود پیشنهاد تعویض به خریدار را خواهیم داد.

شش : آموزش در رابطه با سرویس کردن کولرگازی و همین طور آموزش دادن تعمیرات اولیه و عیب یابی و همینطور ارورها در بخش آموزش سایت داده می‌شود که در صورتی که نیاز باشد به دست خود خریدار انجام شود.

همچنین بخوانید : خرید کولر گازی از بانه پرداخت درب منزل

خدمات تعمیر کولر گازی tcl

در زمان استفاده کردن از ابزار سرمایشی دقت لازم نسبت به سرویس کردن کولر گازی و تعمیر کردن آن در زمان مورد نیاز اساسی‌ترینمسئله در نگهداری آن در طولانی مدت است. خدمات تعمیر کولر گازی تی سی ال هم شامل مجموعه کارهای لازم برای رسیدن به کیفیت مناسب این دستگاه می‌شود.

عیب یابی و تعمیرات کولر گازی tcl

بارزترین علامت یک تعمیرکار فنی و متخصص و کاربلد بررسی کردن عیب‌های دیده شده در کار کولر گازی برای دست یابی به دلیل خرابی کولر گازی تی سی ال می‌باشد. اشراف داشتن و مسلط بودن بر علائم خرابی انواع کولر در مارک tcl شرایط را برای تشخیص دادن خیلی سریع و درست کردن ایرادات و انتخاب نمودن یک شیوه مناسب برای تعمیر کولر گازی آسان می‌کند.

کولر گازی تی سی ال خنک نمی‌کند

از پرتکرار‌ترینچیزهایی که تعمیرات کولر گازی tcl را به دنبال دارد جریان نداشتن هوای خنک در فضا همراه با روشن بودن کولر و بیرون شدن باد گرم از کولر گازی می‌باشد. ایراد در فیلتر این وسیله، خراب شدن ترموستات و در پایان ایراد در عملکرد برد الکتریکی اسباب به وجود آمدن این مشکل است که با تعویض کردن و تعمیر نمودن برد کولر گازی قابل برطرف است.

کولر گازی tcl کار نمی‌کند

عملکرد خوب نداشتن ترموستات و همین طور فیوز مدار کولرگازی تی سی ال با عدم کار این وسیله همراه می‌باشد. تعویض کردن و تعمیر نمودن این قطعات از جمله کارهای انجام شده برای تعمیر کردن کولر گازی tcl در زمان دیدن این ایراد است.

کولر گازی tcl یکسره کار می‌کند

مشکلات ایجاد شده در کار فن اسپیلت، فن ترموستات و در پایان به وجود امدن مشکل در مقدار گاز سردکننده دستگاه نشانه  یکسره کار کردن کولر گازی تی سی ال را تشکیل داده است.

کولر گازی تی سی ال نشتی دارد

ایراد داشتن درز و وجود شکاف لوله‌ایکه برای تخلیه آب است، بسته شدن و گرفتگی در قسمت فیلتر هوای کولر گازی و نابود شدن عایق کاری را لوله‌های مبرد گاز کولر باعث به وجود آمدن این مشکل می‌باشد. هر یک از این چیزها با یک شیوه خاصی در خدمت تعمیر کولر گازی tclهمراه است که در برخی اوقات با تعمیر کردن و تعویض نمودن قطعات همراه م می‌باشد.

کویل‌های کولر tcl دچار یخ زدگی شده است

کم شدن گاز مبرد این وسیله از دلایل خیلی مهم به وجود امدن این مشکل می‌باشد. علاوه بر این مشکل و گرفتگی در قسمت فیلتر کولرگازی و مشکل داشتن سیم کشی و اتصالات این وسیله می‌تواند عامل به وجود آمدن این ایراد گردد. برای برطرف کردن این ایراد می توانید به کارشناسانی که در این رابطه وجود دارد مراجعه کنید و ایراد دستگاه را برطرف نمایید. کارشناسان مجموعه ما نیز آماده خدمات رسانی هستند و با دانش و تجربه کافی مشکلات و ایرادات کولرهای گازی را در اسرع وقت برطرف می کنند.

سخن پایانی

کولرگازی تی سی ال مطابق و متناسب با تکنولوژی‌هایروز و رعایت کردن جدیدترین استانداردها ساخته شده و به بازارهای جهانی فرستاده می‌شود. کیفیت مواد و همین طور جنس متریال این کولرها مرغوب است و از سطح کیفیت خیلی زیادی برخوردار می‌باشد و در نتیجه کالاهایی با طول عمر زیاد ساخته می‌شود که از مقاومت مناسبی در برابر فرسودگی برخوردار می‌باشد.

 لازم به یادآوری است که این مدل از ابزار تهویه مطبوع تحت عنوان کولر گازی در توان‌هایهوادهی مختلفی ساخته می‌شوند و در ساختمان‌هایگوناگون تجاری، اداری و مسکونی نصب و راه اندازی می‌شوند..

سوالات متداول
در کل کولر گازی مناسبی برای خرید می باشد و بهتر است مزایا و معایب این کولر گازی را بدانید
این کولر گازی مانند بسیاری از برندهای دیگر در کولر گازی در کشور چین ساخته می شود
کوروش
2 هفته پیش
تازه گرفتم
پاسخ
جستجو
آخرین مقالات