معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

نوشته شده در 07 مهر 1401
معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

در دهه های اخیر ساخت کولر به سرعت رو به پیشرفت بوده است . امروزه شاهد کولر گازی هایی هستیم که تمامی نیازهای کاربران را در جهت تهویه ی مطبوع و هوای دلپذیر  برآورده می سازند و همچنین کولرهایی که متناسب با شرایط اقلیمی متفاوت طراحی شده و وارد بازار گردیده است، تا دیگر اقشار آسیب پذیر مثل سالمندان و خردسالان در معرض گرمازدگی قرار نگیرند.ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کولر گازی مناسب مناطق معتدل بپردازیم و امیدواریم این مطالب سودمند واقع شود.فروشگاه ونداد کولر عرضه کننده کولر گازی با ظرفیت های مختلف و مناسب شرایط جغرافیایی معتدل،گرمسیری و سردسیری می باشد .اگر قصد خرید کولر گازی مناسب شرایط آب و هوایی معتدل را دارید ، حتما از فروشگاه اینترنتی ونداد کولر بازدید کنید،تا راهنمایی های لازم را کسب کنید.

معیارهای خرید بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

کولر گازی مورد استفاده در مناطق معتدل با کولر گازی مناطق گرمسیری و سردسیری فرق دارد .این اولین عاملی است که باید هنگام خرید حتما به شرایط جوی منطقه محل سکونت خود توجه کنیم تا کولر گازی متناسب شرایط جغرافیایی باشد.کولر گازی مناسب مناطق معتدل چون در 4 فصل سال از آب و هوایی متعادل برخوردار هستند مثل تهران و البرز باید از کولرهایی بهره مند شوند که دارای کمپرسور روتاری باشد تا در این مناطق عملکرد مطلوب داشته باشد.

مزایای کولر گازی روتاری

در مناطق معتدل از کمپرسور T1 استفاده می شود چون کارآیی مطلوبی دارد و مختص شرایط جوی معتدل ساخته شده است.اگر کولرگازی T3 را در مناطق معتدل بکار ببرید مصرف برق بالاتری دارد و قیمت آن هم گرانتر می باشد. کولر گازی مدل T1 در دمایی بین 43 تا 46 درجه سانتیگراد عملکرد مطلوب نشان می دهد.از جمله مزایای کولر گازی روتاری  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای بسیار کم
  • مصرف پایین انرژی 
  • دارای قیمت مقرون به صرفه 
  • در صورت نیاز به تعمیر می توان کمپرسور کولر گازی روتاری را از دستگاه جدا کرد.
  • تعمیر کولر گازی روتاری در ایران بسیار ساده است چون سیستم پیچیده ای ندارد.

معایب کولر گازی روتاری

  • کمپرسور روتاری نسبت به سایر کمپرسورها حساس تر است.
  • اگر کمپرسور کولر در معرض گرد و غبار زیاد باشد کمپرسور دچار نقص می گردد و عملکرد ضعیف تری پیدا می کند.

نکته : شایان ذکر است کمپرسور روتاری در مناطق معتدل دارای دوام طولانی مدت می باشند چون از لحاظ شرایط آب و هوایی گرد و غبار کمتری نسبت به مناطق جنوبی ایران دارند.

با توجه به موارد توضیح داده شده شاید یکی از سوالات شما این باشد که کدام برندها کولرگازی مناسب مناطق معتدل تولید می کنند ما در اینجا دونوع کولر گازی مناسب مناطق T1  را معرفی می کنیم.

معرفی کولر گازی های مناسب مناطق معتدل

کولر گازی سامسونگ 

سامسونگ کولرهایی طراحی کرده که مناسب شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.کولر گازی که مناسب مناطق معتدل می باشد از کمپرسور روتاری بهره گرفته ، بسیار بی صدا و دارای رده انرژی پایین می باشد و در این مناطق عملکرد خوبی دارند.

کولر گازی LG

کمپانی ال جی اقدام به تولید کولر گازی هایی با ظرفیت های مختلف و مناسب با شرایط جغرافیایی معتدل،گرمسیری و سردسیری کرده است.کمپرسور روتاری مناسب شرایط آب و هوای معتدل می باشد و 60 درصد در مصرف انرژی می کاهد و صدای بسیار کمی را برای کولر فراهم می کند.فین های کولر گازی ال جی طلایی می باشند تا مانع از فرسایش زود هنگام کولر شوند و بسیار مقاوم هستند.

کولر گازی زانتی

زانتی نیز از دیگر برندهایی است که کولرهایی با مدلهای متنوع و ظرفیتهای مختلف تولید کرده است که با همه شرایط آب و هوایی سازگار باشند.کولر گازی 24000 زانتی مناسب مناطق معتدل می باشد. رده انرژی آن B می باشد،از گاز مبرد R410 برخوردار است که در نوع خود بهترین گاز می باشد. ازکمپرسور روتاری که مرغوب ترین نوع کمپرسور جهت عملکرد مناسب کولر گازی در مناطق معتدل است بهره مند گردیده است.

کمپانی هایی مثل سامسونگ ، ال جی ،زانتی و ... در جهت تولید کولر گازی نکاتی را مدنظر قرار دادند تا کولر در این شرایط عملکرد مناسبتری داشته باشد و اقدام به تولید کولرهایی متناسب با شرایط اقلیمی مختلف کرده اند.انواع کولرها با ظرفیت های مختلف را تولید کرده است تا دیگر کاربران دغدغه عملکرد نامناسب کولر یا مصرف زیاد انرژی را نداشته باشند.هر دو از قابلیت اینورتر برخوردارند و هوایی پاک و مطبوع را به محیط ارمغان می دهند.

کولر گازی T1 :مناسب مناطق معتدل می باشد.

کولر گازی T2:مناسب مناطق سرد می باشد.

کولر گازی T3:مناسب مناطق گرمسیری و حاره ای است.

نتیجه نهایی

 در این مقاله با کولر گازی مناسب مناطق معتدل آشنا شدید و می دانید که قبل از اقدام به خرید باید حتما این موارد را در نظر داشته باشید که  اولین نکته این است که کولر مناسب شرایط آب و هوایی محل سکونت باشد.دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کولر گازی متناسب با ابعاد محیط باشد تا هوای مطلوب در محیط داشته باشید.کلاس آب و هوایی روی برچسب انرژی کولر درج گردیده است و رده انرژی A مناسب ترین رده انرژی جهت خرید کولر گازی می باشد.فروشگاه ونداد کولر آماده ارائه انواع کولرگازی با ظرفیت های مختلف و با کلاس آب و هوایی متفاوت می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران فروشگاه ونداد کولر در ارتباط باشید تا از کولر گازی اصل با ضمانت معتبر و قیمت ارزان بهره مند گردید.

 

 

سوالات متداول
با کمپرسور بکار گرفته شده در کولر و نوع کلاس آب و هوایی که روی برچسب انرژی کولر گازی درج گردیده است.
ممکن است بعضی برندها در ایران نمایندگی نداشته باشند ولی تعمیر کولر گازی روتاری کار راحتی است و سایر نمایندگی های دیگر می توانند آن را تعمیر کنند.
خیر.هر کلاس آب و هوایی کولر گازی مخصوص همان شرایط جوی را باید مورد استفاده قرار دهد هم به دلیل مصرف بالای برق و هم عملکرد نامطلوب کولر و کاهش عمر آن
جستجو
آخرین مقالات