کولر آبی سلولزی چیست؟

نوشته شده در 29 آذر 1401
کولر آبی سلولزی

یكی از بهترین برندهای كولر آبی كه امروز محبوبیت زیادی در بازار بدست آورده است كولر آبی سلولزی می باشد.

ولی برای اینكه بهترین خرید را تجربه كنید و اجناس تقلبی را نخرید و تمامی تجهیزات و امكانات لازم برای كولر آبی سلولزی را در اختیار داشته باشید، مطالعه این مقاله می‌تواند كمك زیادی به شما بكند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

كولرهای آبی طی یك فرایند تبخیری فرآیند سرمایش محیط مسكونی را انجام می‌دهند و منجر به خنك شدن منزل شما می‌شود.

این فرایند و بدین صورت می‌باشد كه كولر سلولزی هوای گرم محل سكونت شما را گرفته و با تبخیر آن تبدیل به هوای خنك می‌كند.

 

كولر آبی سلولزی چیست؟

یكی از مهم‌ترین مزیت‌ های یك كولر آبی سلولزی دارد این است كه در آن کولر از پوشال استفاده نشده است. به دلیل اینكه پوشال مكان مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ ها و بیماری‌ ها می‌باشد و با توجه به رطوبت زیادی كه در این محیط وجود دارد، نمی‌توان این قارچ‌ها را از بین برد که این مورد هم یکی از نقطه ضعف های کولر آبی در برابر کولر گازی هست که قبلا بررسی کردیم. اما در كولر آبی سلولزی از پوشال استفاده نمی‌شود و پد های سلولزی برای این موضوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

موج دار بودن پدهای سلولزی و گردش هوا راحت‌ تر در این پدها باعث شد كه سرمایش بهتری را در منزل تجربه كنید.

 

یكی دیگر از مزیت‌های این پرده‌ها سلولزی این است كه عمر آنها تا 5 سال ادامه دارد. یعنی با توجه به اینكه پوشالهای می‌بایست سالانه عوض شوند این پدها می‌توانند پنج سال عمر داشته باشد.

با توجه به اینكه بدنه این نوع كولرهای آبی نیز از پلیمر می‌باشد مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما دارد. فلز قدرت فرسایش بسیار بالایی دارد و در كوتاه‌ ترین زمان دچار زنگ‌ زدگی و خراب شدن می‌شود. اما پلیمر قابلیت بالاتری نسبت به فلز دارد و طول عمر كولر آبی سلولزی را در حد بالا نگه می‌دارد، كه همین امر منجر به بالا رفتن راندمان آن می‌شود.

 

اصلی‌ترین تفاوت‌های كولر آبی سلولزی و كولر آبی پوشالی

 

جنس پوشال‌های كولر آبی از خرده‌های چوب می‌باشد كه با توجه به نوع جنس آنها و قدرت خراب شدن آنها می‌بایست سالانه تعویض شوند تا كولر آبی راندمان مناسبی داشته باشد.

 

همچنین كولرهای آبی كه از پوشال استفاده می‌كنند مصرف برق بیشتری را نیاز دارند تا فرایند سرمایش محیط مسكونی را انجام دهند كه در مقابل كولر آبی سلولزی مصرف برق به نسبت پایین‌ تری نسبت به كولر پوشالی دارد.

تفاوت کولر گازی آبی با سلولزی

همچنین بخوانید : کولر گازی 30000 سامسونگ

مزیت دیگری که کولر آبی سلولزی دارد این است که دارای یک سنسور میباشد و دمای آب را نشان می دهد این سنسور میزان گرم یا سرد بودن آب و جریان آب را نیز می تواند مشخص کند.

 

سر و صدا تاثیر زیادی در آرامش افراد در محیط مسکونی دارد هر چه این سروصدا کمتر باشد فرد احساس بهتری خواهد داشت. به همین خاطر کولر آبی سلولزی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای این موضوع باشد. کولرهای آبی با توجه به لرزش حلزونی که دارند، سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کنند که عمدتاً جلوی استراحت افراد محیط مسکونی را می گیرد.

همچنین پد هایی که در کولر آبی سلولزی وجود دارد قدرت خنک کنندگی منزل را تا حد زیادی افزایش می دهد. دلیلش هم این است که گردش هوا در این پد ها راحت تر اتفاق می افتد و این موضوع باعث افزایش سرمایش در محیط می شود.

 

معایب کولر سلولزی

نوع طراحی و عملکرد کولر سلولزی به نحوی باشد که مناسب محیط های مرطوب نیست و همین یکی از عیبهای بزرگترین کولر محسوب می شود.

عیب دیگری که کولر آبی سلولزی دارد، این است که نگهداری و سرویس کاری و همچنین تعمیرات احتمالی این کولر نسبت به کولر آبی پوشالی بیشتر می باشد و همین موضوع می‌تواند افراد را از نصب و سرویس کاری این کولر فاصله دهد و منجر شود افراد از کولر های پوشالی استفاده کنند.

معایب کولر گازی سلولزی

همچنین بخوانید: کولر گازی 36000 ال جی

 

زمانی که می‌خواهید کولر آبی سلولزی را خریداری کنید یه این نکات توجه کنید:

 

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای خرید کولر آبی سلولزی اهمیت ویژه ای دارد جذب کمتر رسوب می باشد. همین موضوع باعث می‌شود که عمر پد های کولر آبی سلولزی بسیار بالا باشد. جذب رسوب در کولر آبی پوشالی بسیار زیاد است و به همین خاطر می بایست سالانه اقدام به تعویض پوشال ها کرد. البته نکته دیگر در مورد کولر آبی سلولزی این است که  بوی ناخوشایندی از این پد ها ساطع می شود که منجر به عدم آسایش افراد محیط می‌شود. توصیه می‌شود زمان استفاده از این کولر آبی آن را در قسمتی فاصله دهید تا بوی ناخوشایند پد ها به داخل منزل وارد نشود.

همچنین زمانی که بخواهید این پدها را تعویض کنید، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. البته این هزینه می تواند در دراز مدت صرفه اقتصادی داشته باشد. چرا که طول عمر پد ها بسیار زیاد است و تا ۵ یا ۶ سال نیاز به تعویض آنها نیست.

 

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های که کولر آبی سلولزی دارد این است که به قابلیت اینورتر مجهز می‌باشد. این قابلیت باعث می‌شود تا کولر آبی در زمان رسیدن به دمای مورد نظر سرعت خود را کاهش دهد و اگر نیاز به رسیدن به دمای مناسب بود سرعت خود را افزایش دهد. همین امر باعث می شود که هم مصرف برق و هم راندمان کولر در حد قابل قبول قرار گیرد. همچنین یکی از دلایلی که این کولر آبی را در بازار محبوب کرده است همین قابلیت اینورتر می باشد.

 

کولرهای آبی مخصوص سرمایش محیط های بزرگ هستند. به همین منظور کولر آبی سلولزی نیز می تواند با ابعاد بالا و حجم و قدرت بالایی که دارد، محیطی هرچند بزرگ را سرد کند و شرایط آسایش تعداد زیادی از افراد را فراهم کند. به همین خاطر این کولر آبی در محیط‌های اداری کارخانجات و سالن های پذیرایی استفاده زیادی دارد.

کولر گازی سلولزی بخریم یا نه

همچنین بخوانید : کولر گازی 24000 ال جی

 

سخن پایانی

 

همانطور که میدانید کولرهای آبی شرایط سرمایش مناسبی را می تواند برای محیط مسکونی ایجاد کنند. اما اگر این کولرها از جنس پوشال باشند می توانند انواع بیماریها از جمله قارچ ها و آلودگی هوا را محیط شما وارد کنند و منجر به بیمار شدن شما شوند. اما در صورتی که از کولر آبی سلولزی استفاده کنید این مشکلات را نخواهید داشت و با توجه به گردش هوای مناسبی که در پد های این کولر آبی وجود دارد قدرت سرمایش بیشتری را تجربه خواهید کرد. همچنین در این مقاله اطلاعاتی در مورد فرایند خرید و نوع تجهیزات آن نیز اشاره شد که می تواند در خرید شما کمک زیادی بکند و همچنین در زمان سرویس کاری نیز می بایست از افراد متخصصی کمک بگیرید که تخصص مناسبی در این حوزه دارند. چرا که قطعات کولر آبی سلولزی نیازمند سرویس کاری توسط افراد متخصص می باشد تا آسیبی به عملکرد آن وارد نشود.

سوالات متداول
مهم ترین مزیت کولر آبی سلولزی این هست که در آن از پوشال استفاده نشده هست ، پوشالی می تواند باعث رشد قارچ و باکتری شود
بله این دو تفاوت های زیادی دارند که مهم ترین آن مصرف برق پایین تر کولر آبی سلولزی هست
جستجو
آخرین مقالات