ارور های کولر گازی زانتی

نوشته شده در 28 دی 1401
ارور های کولر گازی زانتی

اگر کولر گازی مورد استفاده شما در منزل از نوع زانتی می باشد، خواندن این مقاله می تواند کمک زیادی به شما میکند. چرا کولر های گازی عمدتا دارای تنظیمات خاصی هستند که اگر این تنظیمات را به اشتباه انجام دهید می تواند ارورهایی را برای شما ایجاد کند. در طی این مقاله به مهمترین درون خطاهایی که از در کولر گازی زانتی ایجاد می شود می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا این خطاها را به صورت کامل بررسی کنیم.

در ابتدا باید بگم که کولرهای گازی هر نقصی که داشته باشند، می بایست توسط افراد متخصص برطرف شود. به همین خاطر هر نوع نقص در قطعات سخت افزاری یا نرم افزاری کولر گازی زانتی مشاهده کردید، باید از افرادی که در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید. همچنین حتماً و حتماً از نمایندگی هایی که کولر گازی خودتان را از آنها خریداری کردید در این رابطه بهره ببرید، تا هم شامل گارانتی شوید و هم نقص ایجاد شده به خوبی برطرف شود.

برخی از رایج ترین خطاهای کولر گازی زانتی

خطاهایی كه در كولر گازی زانتی ایجاد می‌شوند عوامل مختلفی دارند و همچنین می‌توانند به قسمت‌ های مختلف كولر گازی آسیب بزند. در ادامه به رایج‌ ترین مشكلات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری كولر گازی زانتی كه می‌تواند عملكرد كولر گازی و راندمان آن را پایین بیاورد اشاره می‌كنیم.

رایج ترین اروری كه در كولر گازی زانتی مشاهده می‌شود، خطاهایی میباشد که بر روی نمایشگر كولر گازی دیده می‌شوند و می تواند شرایط ناخوشایندی را ایجاد کند. این خطاها عموما مشكل جزئی دارند كه با کمک دفترچه راهنما می‌توانید مشكل آن را برطرف كنید. اما اگر نتوانست خطا مورد نظر را برطرف كنید می‌توانید با تماس با شركت نمایندگی یا درخواست از افراد متخصص برای حضور در محل خطای مورد نظر را برطرف كرده و عملكرد كولر گازی را به حالت اولیه بازگردانید.

برخی از رایج ترین خطاهای کولر گازی زانتی

همچنین بخوانید : کولر گازی ال جی با بهترین قیمت بازار

مشكل بعدی عدم سرمادهی مناسب یونیت داخلی است. درصورتی‌ كه با چنین مشكلی روبرو شدید، مطمئناً یونیت بیرونی نیز می‌تواند دچار نقص شده باشد. این نقص هم می‌تواند نرم‌ افزاری باشد و هم سخت‌ افزاری.

خطای دیگری كه در كولر گازی زانتی می‌تواند استراحت را از شما بگیرد، سر و صداهای بسیار زیاد است. این سر و صداها نیز می‌تواند در اثر آسیب‌ های جدی به كولر گازی باشند. یا اینكه به دلیل سرویس نكردن كولر گازی این مشكل ایجاد شده باشد.

 

شست‌وشوی كولر گازی زانتی 

 مطمئناً می‌دانید كه تمیزكاری و سرویس کاری كولر گازی یكی از مهم‌ترین دلایلی است كه می‌تواند راندمان و آن را بالا ببرد. در صورتی كه بازه های سرویس كاری مناسب نداشته باشید و پنل داخلی را به خوبی مورد شست‌وشو قرار ندهید، می‌تواند راندمان آن را پایین بیاورد و خطاهای زیادی را ایجاد كند.

از جمله این خطاها سروصدا و عدم سرمادهی مناسب است.

 

گرم كردن كولر گازی زانتی

شاید این عامل را از كپسول گاز كولر گازی بدانید. اما در برخی موارد مشاهده شده است كه دلیل بروز چنین خطایی نصب نامناسب یونیت خارج میباشد و تابش شدید نور خورشید، بارندگی و عوامل متعدد باعث می‌شود كه عملكرد یونیت خارجی با مشكل روبرو شود و سرمادهی مناسبی برای منزل نداشته باشد.

گرم كردن كولر گازی زانتی

همچنین بخوانید : خرید کولر گازی اجنرال

پس توجه داشته باشید حتماً یونیت خارجی را در قسمتی نصب كنید كه هم سایبان مناسبی داشته باشد و هم از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد. در كنار اینها از هر نوع بارندگی و آسیب‌های خارجی در امان بماند.

 

زمانی كه با ارور لوله گازی زانتی روبرو شدید چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

اكثر مواقع وقتی با ارورها نرم‌ افزاری كولر گازی زانتی روبرو می‌شوید می‌توان با ریست كردن کولر گازی مشكل را برطرف كرد. تنها كافیست دكمه ریست بر روی ریموت كنترل كولر گازی را فشار دهید و به مدت چهار ثانیه نگهداری و پس از اینكه صدای بوق را شنیدید یعنی كولر گازی ریست شده است. در كنار این‌ها می‌توان كولر گازی را نهایتاً پانزده دقیقه خاموش كرد و سپس آن را روشن كرد. در چنین شرایطی هر نوع تنظیمات اشتباهی كه در كولر گازی انجام داده باشید برطرف می‌شود. البته توجه كنید این در حالتی است كه شما تنظیمات اشتباهی انجام داده باشید و تنظیمات كولر گازی را دچار مشكل كرده باشید. اما اگر این خطاها گویای نقص فنی كولر گازی باشد، شما می‌بایست از تعمیر كار و نمایندگی برای برطرف كردن مشكل كمك بگیرید.

مشکل ولتاژ كولر گازی زانتی 

در كنار اینها ممكن است مشكل كولر گازی از ولتاژ كولر باشد و تنظیمات آن دچار نقص شود. در چنین شرایطی ریست كردن كولر گازی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین خاموش روشن كردن آن نیز می‌تواند به بهبود ولتاژ كولر گازی كمك كندمشکل ولتاژ كولر گازی زانتی 

همچنین بخوانید : بهترین کولرهای گازی برند ایوولی

لیست خطاها در کولر گازی زانتی

ردیف  دلیل خطای مشاهده شده چراغ نشانگر عملکرد نمایش تایمر
کد خطا
۱ مشکلی در حافظه برد داخلی به وجود آمده است. ۱ خاموش E0
۲
ارتباط برقی بین دو تا پنل اسپلیت مشکل دارد. ۲ خاموش E1
۴ در پنل داخلی فن مشکل دارد. ۴ خاموش E3
۵ سنسور دما در پنل داخلی اسپلیت درست کار نمی کند. ۵ خاموش E4
۶ کد خطای E5 نشان دهنده این هست که سنسور دمای کویل اواپراتور مشکل دارد. ۶ خاموش E5
۷ این خطا نشان دهنده نشتی گاز هست. ۷ خاموش EC
۸ عملکرد هشدار دهنده سطح آب سینی درین صحیح نمی باشد. ۸ خاموش EE
۹ بین پنل ها اتصال و سیم بندی مشکل دارد. ۹ خاموش E8
۱۰ این ارور مانند ارور E9 هست و به اتصال و سیم بندی پنل ها می پردازد. ۱۰ خاموش E9
۱۱ مشکلی در عملکرد یونیت خارجی وجود دارد. ۱۱ خاموش Ed
۱۲ سیمهای ارتباطی بین کنترل دیواری و برد یونیت داخلی دارای اشکال می باشد. ۱ روشن F0
۱۳ سنسور دمای پنل خارجی مشکل دارد. ۲ روشن F1
۱۴ سینی درین سطح آب به حداکثر خود رسیده هست. ۳ روشن F2
۱۵ سنسور دیس شارژ به درستی عمل نمی کند ۴ روشن F3

 

هزینه تعمیر کولر گازی زانتی

در صورتی كه در دوره گارانتی باشید تمام هزینه‌ ها به صورت رایگان انجام می‌شود و هر نوع خطایی كه برای كولر گازی، چه نرم‌ افزاری و چه سخت‌ افزاری ایجاد شده باشد به صورت رایگان محاسبه می‌شود. اما اگر در دوره گارانتی خارج شده باشید یا به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر كولر گازی كرده باشید و نمایندگی شما را از دوره گارانتی شما  خط زده باشد، تمام هزینه‌ ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود. در چنین شرایطی می‌بایست نمایندگی تعیین كند كه چه هزینه ای برای تعمیر كولر گازی شما محاسبه شده است.

هزینه تعمیر کولر گازی زانتی

همچنین بخوانید : خرید و قیمت کولر گازی وایت وستینگ هاوس

 

سخن پایانی در ارورهای کولر گازی زانتی

 

كولرهای گازی از جمله كولر گازی زانتی می‌تواند دارای ارورها هم مشكلاتی باشد كه این ERROR ها عملكرد كولر گازی و راندمان آن را در حد زیادی پایین می‌آورد. عوامل گوناگونی وجود دارد كه این ERROR ها اتفاق می‌افتند. عواملی همچون عدم نصب سایه‌بان مناسب، عدم سرویسکاری دوره‌ ای و خطاهای فنی كه همه اینها حتماً باید توسط متخصصین این حوزه برطرف شوند. همچنین می‌بایست اقدامات اولیه برای تعمیر كولر گازی را انجام دهید.

یکی از این اقدامات ریست كردن كولر گازی هستند که میتواند تنظیمات را به حالت پیشفرض برگرداند.

همچنین اگر ولتاژ كولر گازی دچار نوسان شده باشد كه با خاموش و روشن كردن می‌توان مشكل را برطرف كرد. اما پس از اینكه این مشكلات را نتوانستید برطرف كنید، حتماً كولر گازی را خاموش كرد و از نمایندگی برای تعمیر كولر گازی كمك بگیرید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان در دوره گارانتی به صورت خودسرانه كولر گازی را سرویس كاری یا تعمیر نكنید.

سوالات متداول
هر کدام از این ارورها دارای معنی مشخصی هست که در مقاله کامل توضیح داده ایم
برای بار اول کولر گازی را ریست کنید اگر هنوز نمایش داشت حتما با نمایندگی های معتبر ارتباط بگیرید
جستجو
آخرین مقالات