آموزش ریست کردن کولر گازی و علت ریست کردن

نوشته شده در 05 آذر 1401
ریست کردن کولر گازی

در طی این مقاله به ریست کردن کولر گازی که یکی از مهمترین آموزش برای استفاده از این وسیله سرمایشی در منزل می باشد، به صورت کامل می پردازیم.

تمام وسایلی که در منزل شما هستند ممکن است، برخی از آنها دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. کولر گازی نیز از این موضوع استثنا ندارد و در صورت خرابی می‌بایست یک سری تنظیمات یا تعمیرات برای آن انجام دهید.

 

گاهی اوقات خراب شدن کولر گازی نیاز به تعمیر ندارد و این مشکلات مربوط به تنظیمات آن می باشد. به همین منظور اگر کولر گازی را راه اندازی مجدد کنید، مشکلات آن برطرف شده و همان راندمان اولیه را می توانید انتظار داشته باشید.

 

به دلیل اینکه کولرهای گازی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از این مدل ها روش خاصی برای راه اندازی مجدد دارند، توصیه می شود تا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، تا با نحوه راه اندازی مجدد هر کدام از این برندها آشنا شوید و در فرآیند راه اندازی مجدد دچار مشکل نشوید.

 

علت ریست کردن کولر گازی

همچنین بخوانید : بهترین قیمت کولر گازی گری

 

همچنین در طی مقاله به صورت کامل توضیح می دهیم که چرا کولر گازی نیاز به تنظیمات مجدد دارد.

 

نکات مهم در ریست کردن کولر گازی

 

تنظیمات کولر گازی به هر دلیلی ممکن است دچار اختلال شده و شما نتوانید انتظارات مورد نیاز خود را از جمله تنظیم دمای هوا، زمانبندی خاموش و روشن شدن و مدیریت درجه را به عهده بگیرید. به همین دلایل می بایست اقدام به راه اندازی مجازات کولر گازی کنید. این راه اندازی نیازمند به تخصص خاصی نمی باشد و اگر اطلاعات کاملی در این مورد ندارید و متخصصین این حوزه را در اختیار ندارید، نگران نباشید. لذا فقط آموزش هایی که در ادامه این مقاله داده میشود را به صورت کامل مطالعه کنید تا بتوانید برند کولر گازی مورد نظر خود را ریست کنید.

 

ریست کردن کولر گازی در زمان کار نکردن کمپرسور

 

در صورتی که کمپرسور به درستی کار نکند و عملکرد کولر گازی را دچار اختلال کند می تواند یکی از دلایل ریست کولر گازی باشد. این قطعه مسئول جلوگیری از هر گونه مشکلاتی همچون انفجار است. اختلال در این قطعه می تواند از جمله دلایلی باشد که تنظیمات کولر گازی به هم ریخته و نیاز به راه اندازی مجدد آن دارید. البته برخی وقت ها کمپرسور کولر گازی سوخته هست که باید حتما با متخصص تماس بگیرید

 

روش ریست کردن کولر گازی

 

قبل از ریست کردن کولر گازی از وصل بودن برق آن اطمینان حاصل کنید.

 

در ادامه می بایست به مواردی که در زیر آمده است به طور کامل عمل کنید تا فرایند ریست کردن کولر گازی انجام شود.

اولین نکته پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی می باشد. این دکمه در برندهای مختلف در قسمت های مختلف از کولر گازی قرار دارد. پس ابتدا به دنبال این دکمه بگردید.

یکی از مشخصه های دکمه ریست کولر گازی بودن کوچک بودن آن می باشد. مراقب باشید که دکمه های دیگر که برای سایر تنظیمات کولر گازی است را استفاده نکنید و فقط برای ریست کردن از همین دکمه قرمز کوچک بهره‌ مند شوید.

برخی از کولرهای گازی دکمه راه اندازی مجدد خود را پنهان می‌کنند تا به اشتباه آن دکمه را نزنید و تنظیمات کولر گازی به حالت ابتدایی خود باز نگردد. برای این که دکمه را راحت تر پیدا کنید، می توانید از دفترچه راهنمای کولر گازی کمک بگیرید.

پس از پیدا کردن دکمه ریست آن را 4 ثانیه نگه دارید. پس از اینکه دکمه را نگه داشتید و مدت چهار ثانیه طول کشید، دستگاه آلارم می دهد و پس از آن متوجه خواهید شد که فرآیند شروع مجدد به درستی انجام شده است. در نهایت مشاهده می کنید که تمام تنظیمات کولر گازی به حالت ابتدایی خود بازگشته است.

نحوه ریست کردن کولر گازی از طریق کولر گازی

بیشتر بخوانید :خرید کولر گازی جنرال با بهترین قیمت بازار

 

ریست کردن برندهای مختلف کولر گازی

 

ریست کردن کولر گازی دلایل مختلفی دارد. شما می بایست ابتدا این دلایل را بدانید و تنها با ریست کردن آن اقدام به استفاده مجدد نکنید. برخی مواقع مشکل کولر گازی شما حاد می باشد و حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید تا فرآیند تعمیر گاز را به خوبی انجام داده و عملکرد آن را بهبود بخشد. اما در صورتی که فکر میکنید با ریست کردن کولر گازی مشکل برطرف می‌شود، توجه کنید که هر برند کولر گازی روش خاصی برای ریست کردن دارد. در ادامه برخی از برندهای معتبر که عموماً مورد استفاده قرار می گیرند را مورد بررسی قرار میدهیم و نحوه ریست کردن هر کدام را به صورت کامل آموزش خواهیم داد.

 

ریست کردن کولر گازی سامسونگ

 

ادامه مقاله مربوط به ریست کردن کولر گازی سامسونگ می باشد که از محبوب ترین کولر های گازی در فرایند سرد کردن محیط های اداری و منزل می باشد. توجه به نکات زیر برای درست کردن کولر گازی سامسونگ بسیار حائز اهمیت هستند.

 

این موارد عبارتند از

 

پیدا کردن دکمه ریست بر روی ریموت کنترل می باشد، این دکمه قرمز رنگ بوده و به راحتی می توان آن را پیدا کرد. اما اگر آن را پیدا نکردید می توانید از دفترچه راهنمای کولر گازی سامسونگ برای این موضوع بهره‌مند شوید.

 

برای اینکه فرایند شروع مجدد کولر گازی سامسونگ از طریق ریموت را به درستی انجام دهید، می بایست ریموت را به طرف کولر گازی گرفته دکمه قرمز را سه ثانیه نگه دارید و تا زمانی که صدای آلارم کولر گازی را  نشنیدید آن دکمه را رها نکنید. پس از شنیدن صدای آلارم کولر گازی شما راه اندازی مجدد می شود و تمام تنظیمات آن به تنظیمات کارخانه برگشت می خورد و می توانید مجددا دستورات لازم را به آن بدهید.

 

ریست کردن انواع کولر های گازی با کنترال

همچنین بخوانید :بررسی مزایا و معایب کولر گازی اجنرال

ریست کردن کولر گازی ال جی

 

نکته مهمی که در مورد کولر گازی ال جی بسیار مهم است، ریموت کنترل آن و سلامتی این ریموت می باشد. در صورتی که ریموت کنترل دچار اختلال شود، عملکرد خود کولر گازی نیز دچار اختلال خواهد شد. برای این موضوع می بایست خود کنترل را تنظیم مجدد بزنید تا مشکل و عملکرد کولر گازی نیز برطرف شود.

 

این کار به دو روش قابل انجام می‌باشد که عبارتند از:

 

روش کار بدین صورت می باشد که باید باتری های ریموت را بردارید. پس از چند دقیقه آنها را در جای خود بازگردانید و مجدداً ریموت را به طرف خود را گاز گرفته و امتحان کنید. این فرایند دستی می باشد و پس از انجام آن به احتمال زیاد ریموت‌ کنترل درست می شود و می توانید عملکرد مناسب کولر گازی را به آن بازگردانید.

 

روش دوم که برای شروع مجدد خود کولر گازی در نظر گرفته شده است به این صورت می باشد که دکمه دایره شکلی بر روی ریموت کولر گازی قرار دارد. با فشار دادن چند ثانیه ای این ریموت کنترل می توانید انتظار شروع مجدد کولرگازی را داشته باشید.

 

ریست کردن کولر گازی گری

 

ریست کردن این برند کولر گازی نسبت به سایر برند ها کمی متفاوت تر می باشد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد. برای این موضوع می توانید از نمایندگی های معتبر ارائه دهنده خدمات کولر گازی کمک بگیرید. یا اینکه آموزش های لازم برای درست کردن آن را در اختیار بگیرید. اما اگر نمایندگی های معتبر را در اختیار نداشتید می توانید بر روی ریموت کنترل دکمه ریست را پیدا کرده و آن را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. این فرآیند باعث شروع مجدد کولر گازی گری میشود. همچنین یک سوراخ کوچک نیز بر روی این ریموت کنترل وجود دارد، که می توان با وارد کردن سوزنی در این سوراخ و نگه داشتن سه ثانیه ای آن کولر گازی را ریست کرد.

 

فرایند ریست کردن کولر گازی جنرال

 

ریست کردن کولر گازی جنرال نیز می تواند به دو روش قابل انجام باشد.

 

 این روش ها عبارتند از:

 

روش دستی

 

روش دستی می تواند دارای مشکلاتی برای شما باشد. به دلیل اینکه کولر گازی می بایست به صورت کامل خاموش باشد و تمام اتصالات برق آن کشیده باشند. اگر کولر گازی به برق باشد، ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. به همین خاطر برای ریست کردن این برند کولر گازی، حتما از افرادی که تخصص این حوزه را دارند کمک بگیرید تا در روش دستی مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

در روش دوم که به کمک ریموت کنترل انجام می‌شود، می‌تواند با پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی جنرال و نگه داشتن ۵ ثانیه آن فرآیند ریست کردن کولر گازی جنرال را انجام دهید.

 

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی

 

تعمیر کولر گازی جنرال

 

عموما کولرهای گازی برند جنرال کمتر دچار اختلال تنظیمات می‌شوند و اگر به سرویس کردن دوره ای یا تعمیر دوره ای آنها اهمیت ندهید، تنها با ریست کردن قابل تعمیر نیستند. به همین خاطر می بایست به کمک نمایندگی های معتبری که کولر گازی برند جنرال شما را نصب کرده اند، یک سرویس کاری دوره برای کولر گازی خود در نظر بگیرید و تمام قطعات و اجزای که معیوب هست را به صورت منظم تعویض کنید تا هیچ مشکلی برای کولر گازی شما ایجاد نشود. این فرآیند را میتوان برای سایر برندهای کولر گازی در نظر گرفت و یک سرویس کاری منظم برای همه آنها در نظر بگیرید تا هم در هزینه های شما و هم در سلامت کولر گازی مدیریت شود.

 

سخن پایانی

 

یکی از راه حل هایی که می تواند عملکرد کولر گازی را به حالت ابتدایی خود بازگرداند و راندمان آن را بالا ببرد، ریست کردن کولر گازی می باشد. تنظیمات کولر های گازی به دلایل مختلف دچار اختلال می‌شود و شما باید بدانید که چطور فرایند ریست کردن آنها را انجام دهید و راندمان آنها را بالا ببرید. اما توجه داشته باشید که در برخی از برندها نیاز به تخصص می باشند و می بایست از نمایندگی های معتبر برای ریست کردن کولر گازی خود کمک بگیرید. البته اگر میخواهید با ریموت کنترل کولر گازی آن را ریست کنید، میتوانید از دکمه هایی که بر روی ریموت ها تعبیه شده است فرآیند ریست کردن کولر گازی را انجام دهید. تنها توجه به تعداد ثانیه ها و صدای کولر گازی شنیده می شود، نشان دهنده ریست شدن کولر گازی می باشد. در انتها باید بگویم که به دلایل مختلفی برای این تنظیمات و ریست کردن کولر گازی وجود دارد. اما اگر با ریست کردن مشکل حل نشد، برای مشاهده عملکرد بهتر کولر گازی به ریست کردن آن اکتفا نکنید و حتماً با نمایندگی ما تماس بگیرید تا به صورت کامل نقض ها و قطعات مشکل دار کولر گازی را تعویض کرده و راندمان آن را بالا ببریم.

 

سوالات متداول
برای ریست کردن کولر گازی می توانید از کنترل کولر گازی برند های مختلف استفاده کنید
خیر نیازی نیست ، با مطالعه این مقاله به راحتی خودتان می توانید ریست کنید
جستجو
آخرین مقالات