روش های تشخیص کولر گازی ال جی اصل از تقلبی

نوشته شده در 28 آبان 1401
تشخیص کولر گازی ال جی اصل

کولر گازی ال جی یکی از پرمخاطب ترین کولر های گازی در بازار می باشد و مخاطبان زیادی دارد. با توجه به اینکه این نوع کولر گازی دوام بالایی دارد و البته کیفیت عالی ای نیز دارد. همچنین این نوع کولر گازی از طراحی زیبایی نیز برخوردار است که در بازار جایگاه ویژه ای دارد و بسیار پر مخاطب است. این کولر گازی در دو نوع اینورتر دار و غیر اینورتر به بازار ارائه شده است. به همین خاطر شما می توانید با هر هزینه ای که مد نظر دارید اقدام به خرید کولر گازی ال جی کنید.

به دلیل اینکه این مدل کولر گازی از محبوبیت زیادی برخوردار است، متاسفانه افراد سودجو نمونه های تقلبی این کولر را آماده کرده اند و در صورتی که اطلاعات کافی در مورد این نوع کولر گازی را نداشته باشید، ممکن است گول این چنین افراد را بخورید. در طول این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که در مورد کولر گازی ال جی اصل مورد توجه است و می بایست در زمان خرید آنها را رعایت کنید. لذا در طی این مقاله این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار شما قرار میدهیم.

روش های عمومی تشخیص کولر گازی ال جی اصل

 

روش های عمومی شخیص کولر گازی ال جی اصل

 

راحت ترین راهکار این است که:

تمام اطلاعات مورد نیاز کولر گازی در کاتالوگ آن موجود است و تنها کافی است این اطلاعات و کاتالوگ را از فروشنده درخواست کنید. اگر فروشنده اطلاعات مورد نیاز از جمله: عکس پنل و اطلاعات موتور کولر گازی را در کاتالوگ به شما نشان دهد، کولر گازی اصل می باشد. اما اگر این اطلاعات را به شما نداد مطمئن باشید که کولر گازی مورد نظر تقلبی است.

 

مقایسه اطلاعات

 

روش دیگری که عمومیت دارد و می‌توانید به راحتی اصل یا تقلبی بودن کولر گازی ال جی را تشخیص دهید این است که: قبل از اینکه کولر گازی را بخرید اطلاعات آن را در سایت رسمی ال جی بررسی کنید. شما باید عکس و اطلاعات کولر گازی مورد نظر را در سایت رسمی ال جی مقایسه کنید. اگر مقایسه این اطلاعات با همدیگر یکسان بود مشکلی نخواهید داشت و می توانید آن کولر گازی را بخرید.

 

گاز R22 به جای R410a در شخیص کولر گازی ال جی اصل

 

گاز R22 می تواند آسیب بیشتری به محیط زیست بزند و از سال ۲۰۱۵ دیگر برای کولر های گازی مورد استفاده قرار نمی گیرد. با توجه به اینکه گاز R410a کاربرد بهتری دارد و خطر کمتری برای لایه ازن خواهد داشت و با توجه به کارآمد بودن آن بیشتر این نوع گاز در کولر های گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه کولر های گازی با گاز R410a می تواند تراکم بیشتری داشته باشد و محیط بزرگترین را سرد کند، از نظر قیمت بیشترین قیمت را دارد. ولی افراد سودجو برای اینکه قیمت را کاهش دهند و مشتریان را مجاب به خرید این نوع گاز کولر های گازی کنند، از گاز R22 استفاده می‌کنند که میتواند برای محیط زیست مخرب باشد پس در زمانی که کولر گازی ال جی اصل را خریداری می کنید حتماً به گاز مورد استفاده آن توجه کنید. گاز مورد نظر شما می بایست R410a باشد.

بهترین راه تشخیص گاز R22 نسبت به R410a این است که گاز R22 سبز می باشد و نهایتاً ۲۵ کیلوگرم وزن دارد. اما گاز R410a کپسول صورتی رنگی دارد که وزن ۲۵ گرم کیلوگرم شروع می شود و می تواند کاربرد بهتری برای کولر های گازی ال جی اصل داشته باشد. در انتها پیشنهاد میکنیم مقاله شارژ کولر گازی و علایم کمبود آن را مطالعه بفرمایید

 

خدمات پس از فروش کولر گازی ال جی اصل

 

بررسی موتور کولر گازی ال جی برای تشخیص اصل بودن

 

از دیگر مواردی که می تواند در تشخیص کولر گازی ال جی اصل تاثیر زیادی داشته باشد بررسی موتور این کولر گازی است.

 

موتور کولر گازی ال جی پیستونی میباشد و دارای قدرت و عملکرد عالی است. اما با توجه به گران بودن این موتور افراد سودجو موتور روتاری را با این موتور پیستونی تعویض می‌کنند، که به دنبال آن هزینه کولر گازی پایین میاید اما می تواند عملکرد کولر گازی را پایین بیاورد. در صورتی که اقدام به خرید کولر گازی ال جی می کنید، حتما به موتور آن توجه داشته باشید تا موتور پیستونی باشد.

 

ظرفیت کولر گازی ال جی در تشخصی کولر گازی اصل

 

افراد سودجو برای اینکه بتوانند سر شما کلاه بگذارند، می تواند به راحتی ظرفیت دستگاه را بیشتر از حد استاندارد آن معرفی کنند و قیمت آن را بالاتر ببرند. ظرفیت کولر گازی می‌تواند حجم و ابعاد بیشتری را خنک کند و تحت تاثیر تغییر دما قرار دهد، افراد سودجو این ظرفیت را به دروغ چیز دیگری معرفی می کنند. به عنوان مثال اگر کولر گازی ۱۸۰۰۰ باشد افراد سودجو کولر گازی 24000 عنوان می‌کنند و قیمت آن را بیشتر میکند.

 

برای بررسی و تعیین ابعاد و وزن کولر گازی و بدست آوردن ظرفیت آن می توانید از چندین فروشگاه و افراد متخصص کمک بگیرید. بدین صورت تمامی اطلاعات مربوط به ابعاد و وزن آن را تعیین کنید. بدین ترتیب میتوان این اطلاعات را با دیگر مدل‌های آن مقایسه کنید. اگر اطلاعاتی که فروشنده در اختیار شما قرار می‌دهد با اطلاعاتی که سایر فروشگاه ها به شما عنوان می کنند یکسان باشد می توانید کولر گازی ال جی اصل را خریداری کنید.

تخفیف زیاد در کولر گازی ال جی

 

تخفیف های زیاد

خیلی از فروشگاه ها تخفیف‌ هایی را برای کولر گازی ال جی در نظر می‌گیرند که غیر واقعی می باشد و می تواند عنوان کننده این باشد که این کولر گازی اصل نیست. چون این نوع تخفیف‌ها حد معینی دارند و اگر فروشنده از آن حد معین بیشتر به شما تخفیف داد شک نکنید که این تخفیف‌ها می تواند دلیلی بر تقلبی بودن آن کولر گازی باشد.

 

ممکن است تمام اطلاعات کولر گازی که فروشنده ارائه می‌کند با اطلاعات سایت رسمی کولر گازی ال جی یکسان باشد و شما از این نظر دچار تردید نشوید.

اما ممکن است تخفیف های زیادی که برای این کولر گازی در نظر گرفته شده است و قیمت پایینی که برای آن در نظر گرفتن شک برانگیز باشد. در چنین مواردی دیده شده است که کولر گازی دچار نقص فنی است. در این صورت  شاید هزینه خرید کم باشد اما تعمیر این کولر حتما هزینه های زیادی را در بر میگیرد. پس زمانی که این و تخفیف ها را مشاهده کردید، حتما دلیل آن تخفیف را جویا شوید و اگر آن کولر نقص فنی دارد، آن نقص را بررسی کنید و اگر مناسب بود خرید را انجام دهید.

 

بسته بندی کولر گازی ال جی

 

معمولا این نوع دستگاه ها دارای یک بسته بندی استاندارد هستند. لذا از کارتون های مرغوب با طراحی زیبا برای بسته بندی استفاده می شود. عموما شرکت های معتبر که اجناس مرغوب ارائه میکنند به تمام استانداردهای بسته بندی توجه دارند. در این مورد باید بگویم شرکت کولر گازی ال جی هم از بسته بندی های مرغوب و استاندارد برای این موضوع بهره می برد. در صورتی که اینچنین کولرهای گازی را در بسته بندی های نامرغوب و غیر استاندارد مشاهده کردید، مطمئنا این کولرهای گازی اصل نیستند.

 

خطاهای نگارشی و دستوری

مشتریانی که به این خطاهای نگارشی در کاتالوگ و یا بر روی خود کولرهای گازی توجه نکنند، مطمئنا گول افراد سودجو را خورده و نمی توانند تشخیص مناسبی در اصل بودن کولر گازی بدهند. کولرهای گازی تقلبی از اشتباهات نگارشی زیادی برخوردار هستند و اگر به این اشتباهات دقت کنید، متوجه اصل بودن یا تقلبی بودن آن می شوید.

 

شماره سریال کولر گازی ال جی در تضخصی کولر گازی ال جی اصل

 

شرکت های معتبر برای اینکه اصل بودن محصول خود را تایید کنند، بر روی آنها لوگو و شماره سریال و خود را تعبیه می‌کنند، تا هر کسی بتواند آن شماره سریال را بررسی کند. برای بررسی این شماره سریال باید به وبسایت رسمی ال جی بروید و شماره سریال روی کولر را با محصولات داخل وبسایت مطابقت دهید. در صورتی که شماره سریال مورد نظر در وب سایت نبود، مطمئنا این کولر گازی تقلبی می باشد.

 

به دلیل اینکه خرید این نوع محصولات میتواند حساسیت های زیادی داشته باشد، امکانی فراهم شده است که میتوانید در همان لحظه ی خرید و به صورت آنلاین شماره سریال را از وبسایت مورد نظر چک کنید.

 

نداشتن اطلاعات تماس سرویس دهنده

 

زمانی که شما اقدام به خرید کولر گازی اصلی میکنید، شرکت نمایندگی تمامی اطلاعات تماس نمایندگی های خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت خرابی های احتمالی به سرعت به محل سکونت یا محل کار شما مراجعه کنند و مشکل را برطرف کنند. اگر شما کولر گازی تقلبی خریداری کنید، فروشنده از دادن شماره تلفن طفره می‌رود، که همین امر گویای تقلبی بودن آن کولر گازی است.

 

لوازم جانبی مورد نیاز برای کولر گازی

 

پس از اینکه کولر گازی را خریداری کردید، یکسری لوازم جانبی به شما تحویل داده می‌شود. لوازمی همچون دفترچه راهنما، کارت گارانتی و کابل های مورد نیاز برای اتصالات کولر گازی. در صورتی که این خرید را انجام دادید و این لوازم را تحویل نگرفتید، این کولر گازی تقلبی می باشد. همچنین در صورتی که این خرید را به صورت آنلاین انجام دهید و کولر گازی شما پس از تحویل دادن این وسایل را نداشت باید شرکت نمایندگی پاسخگو باشد. اگر این شرکت از دادن قطعات کولر طفره رفت مطمئنا کولر گازی تقلبی می باشد.

 

سخن پایانی

 

کولر گازی ال جی اصل دارای مشخصات و اطلاعات کاملی می باشد. زمانی که اقدام به خرید این کولرها می کنید، باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را از شرکت نمایندگی دریافت کنید. اگر تخصص کافی در خرید کولر گازی ال جی اصل نداشتید، می بایست از چندین فروشگاه برای دریافت اطلاعات مورد نظر کمک بگیرید. اطلاعاتی همچون موتور کولر، قطعات اصلی آن و شماره سریال کولر. در صورتی قصد استعلام شماره سریال را داشتید میتوانید به صورت آنلاین از وبسایت رسمی ال جی این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید عکسهای کولر گازی را در سایت پیدا کنید و آن را مطابقت دهید و اگر مطابقت داشت کولر گازی اصلی میباشد. مورد آخر هم گازهای مورد استفاده در کولر گازی میباشد که به صورت کامل توضیح داده شد. در صورتی که هر نوع سوال در مورد فرایند خرید، نصب یا دریافت اطلاعات دارید، می توانید با پشتیبانی ما در همین وب سایت تماس بگیرید و در کمترین زمان پاسخ را دریافت کنید.

سوالات متداول
استفاده از متخصص مورد اطمینان در این زمینه مطمعن ترین راه هست
از فروشگاه های مطمعن فروش کولر گازی ال جی که دارای مجوز هستند خرید کنید
جستجو
آخرین مقالات