مزایا و معایب کولر گازی هیوندای

نوشته شده در 27 فروردین 1402
مزایا و معایب کولر گازی هیوندای

شرکت بزرگ هیوندای یکی از پرآوازه‌ ترین و مشهورترین برندها در زمینه اتومبیل و ماشین آلات محسوب می‌شود و در جهان بیشتر با ماشین مشهور است. این شرکت کره‌ای همین طور مبادرت به ساخت انواع سیستم‌های تهویه مانند کولر گازی کرده و به خاطر بهره مندی از خط تولید بروز و جدید با تکنولوژی روز دنیا، جایگاه خوبی را در بازار این دستگاه به دست آورده است.

کولرهای این شرکت با عملکرد دوگانه سرمایشی و گرمایشی ساخته شده‌اند و به خاطر کمپرسور قدرتمند، امکان تامین هوایی مطبوع در تمام چهار فصل را دارا است.

مشخصات خرید کولرگازی هیوندای – HYONDAI

کولرگازی هیوندای متناسب با بروز‌ترین تکنولوژی‌های روز طراحی و درست می‌شوند. گروه هیوندای با استفاده از نیروهای قوی و با تجربه و همین طور استفاده کردن از ماشین آلات جدید اتوماتیک در تولید خود، محصولاتی که دارای کیفیت بالا است در سطح دنیا را تولید و به بازار می‌فرستد. استفاده کردن از قطعات و جنس‌های اصلی و دارای کیفیت عالی در تولید این کولرها سبب شده از توان و ظرفیت هوادهی و دوام زیادی برخوردار باشند.

کولر گازی به خاطر برخوردار بودن از ویژگی‌های متعدد به یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های تهویه در تاسیسات داخل ساختمان تبدیل گردیده است. با استفاده کردن از این ابزار می‌توان همیشه هوایی خوب و دلنشین در محیط اتاق تجربه نمود.

شرکت هیوندای با بهره گیری از متریال و قطعات با کیفیت و اصلی در تولید این کولرها سطح کیفیت این دستگاه را در رده بهترین‌ها قرار داده است و توانسته به یکی از نشان‌های تجاری مشهور و معتبر در بازار تبدیل گردد. در ادامه این نوشته به محل نصب، کمپرسور کولرگازی هیوندای می‌پردازیم.

موقعیت نصب و مدل‌های کولرگازی هیوندای

شرکت هیوندای به خاطر پوشش دادن بازار، کولر گازی‌هاییکه تولید کرده است را در انواع مختلف با دوام و استحکام زیاد تولید کرده و روانه بازار رقابت نموده است. این شرکت کولرها را با موقعیت نصب دیواری و موقعیت پرتابل در توان 9000 الی 36000 btu/h با امکان دوگانه سرد و گرم درست و وارد بازار می‌کند.

 این سیستم‌ها با برخوردار بودن از فناوری و تکنولوژی روز دنیا به روشی نوین طراحی شده و تولید گردیده‌اندکه به خاطر برخوردار بودن از امکانات مختلف به یکی از کولرهای پرفروش بازار تبدیل گردیده است. بالای پنل درونی نمایشگر LED قرار داده شده که دمای بیرونی از دستگاه و موقعیت آن را به مصرف کننده اطلاع دهد. همین طور استفاده کردن از فیلترهایی که به صورت چندلایه و با توان جذب زیاد است از وارد شدن هر گونه مواد آلرژی زا و وارد شدن آلودگی به محیط اتاق جلوگیری خواهد کرد و به این شکل نقش خیلی موثری در بهبود و زیاد شدن کیفیت هوای تنفسی خواهد داشت. کولرگازی هیوندای با امکان پرتاب کردن باد بیست و چهار متری هوایی برابر در محیط اتاق توزیع خواهد کرد.

 همین طور دریچه‌های بیرونی به شکلی طراحی گردیده که امکان تنظیم کردن چهار طرفه را خواهد داشت و می‌توان سمت پره‌ها را طبق دلخواه خود تغییر داد. با کمک ریموت کنترل دسترسی داشتن به امکانات و قابلیت‌های کولر گازی راحتتر می‌شود و می‌توان در فاصله‌ای معین وضعیت و عملکرد دستگاه را تنظیم کرد. عملکرد سرمایش و گرمایش در کولرهای هیوندای سبب شده که در تمام فصول سال هوایی مناسب و دلنشین به اتاق هدیه دهد.

کمپرسورهای مورد استفاده در کولرگازی هیوندای

شرکت هیوندای کولر گازی‌ هایی که تولید کرده است را با موقعیت نصب و توان و ظرفیت هوا دهی متعدد ساخته و روانه بازار کرده است. مقدار کیفیت و توان هوادهی در کولرگازی هیوندای باعث شده در حوزه‌هایگوناگون به خاطر تامین کردن هوایی دلنشین از این سیستم‌ها استفاده کرد.

کمپرسورهایی که در این کولر به کار رفته است از نوع روتاری و از نوع پیستونی است و گاز مبرد هم R410 هماهنگ و همخوان با محیط زیست و R22 بهره برده است. استفاده از تکنولوژی اینورتر در تولید کولرهای هیوندای تقریبا هفتاد درصد در انرژی صرفه جویی نموده و بازدهی این دستگاه را هم افزایش داده است.

کمپرسورهای مورد استفاده در کولرگازی هیوندای

همچنین بخوانید : قیمت کولر گازی گری

گارانتی و خدمات پس از فروش اسپلیت کولرگازی هیوندای

کولرگازی هیوندای دارای شصت ماه ضمانت کمپرسور، هجده ماه گارانتی قطعات، ده سال خدمات پس از فروش، و همین طور پنج متر لوله رایگان است. کولرهای هیوندای در همه نقاط کشور به شکل رایگان به وسیله نیروهای متخصص هیوندای، نصب و راه اندازی می‌شوند.

مزایای کولر گازی هیوندای

+ قیمت این دستگاه خیلی مناسب است

+ فیلتر ویتامین C

+ 5 متر لوله مسی رایگان به همراهدارد

+ 5 سال گارانتی کمپرسور دارد

معایب کولر گازی هیوندای

علاوه بر مزایایی که این دستگاه دارد یکسری معایب نیز دارد که در این جا به برخی از آن‌ها می‌پردازیم و ضمنا راه حل برطرف کردن این عیوب را نیز بیان می‌کنیم. این عیوب البته این امکان را دارد که در بقیه کولرگازی ها هم به وجود بیاید اما چون در این جا موضوع بحث ما کولرگازی برند هیوندای است ما این معایب را از این نوع کولر دانستیم.

برای برطرف کردن عیوبی که در این جا بیان می شود می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. تعمیرکارانی که با دانش کافی و تجربه زیاد در این رابطه می تواند به کمک شما بیایند و کولرگازی شما را به نحو احسن و در اسرع وقت تعمیر کنند.

بررسی علل خنک نکردن کولرگازی و اسپلیت هیوندای

به احتمال زیاد برای شما تا الان پیش آمده که برای فرار کردن از گرمای فصل تابستان کولرگازی هیوندای را روشن نمایید اما کولرگازی شما توان سرد کردن محیط را نداشته نباشد و همین طور باد گرم از کولر بیرون شود. اما سه دلیل مهم از بین تمام دلایلی را که سبب به وجود آمدن این مشکل می‌شود را با هم مرور می‌کنیم:

تنظیم نادرست ترموستات کولرگازی و اسپلیت هیوندای

از دلایل خیلی مهم برای سرد نکردن کولرگازی هیوندای عدم تنظیم درست ترموستات آن می‌باشد. در این گونه مواقع دمای کولرگازی را بر اندازه‌هایمختلف در پنج تا شش درجه پایینتر از دمای فضای بیرونی یا همان ۲۵ درجه سلسیوس قرار دهید و کار کولرگازی را چک نمایید. همچنین در هنگام روشن کردن کولر به روشن شدن کمپرسور و همین طور فن بیرونی دقت کنید . در صورتی که مشکل از ناحیه ترموستات دستگاه باشد، می‌تواند آن دلیل آمدن باد گرم کولر گازی نیز باشد. چرا که در این صورت دستگاه توانایی کار را دارد اما باد سرد از آن بیرون نمی‌شود.

تنظیم نادرست ترموستات کولرگازی و اسپلیت هیوندای

همچنین بخوانید : خرید کولر گازی سامسونگ بانه

خرابی یا کثیف بودن کندانسور کولرگازی و اسپلیت هیوندای

کندانسور یک ناحیه از سیستم کولر گازی هیوندای می‌باشد که وظیفه این قسمت انتقال دادن گرمای مبرد داخل لوله‌ها به فضای بیرونی است پس باعث سرد شدن مبرد داخل لوله‌ها می‌گردد. در صورتی که کندانسور خراب شود، یا این که انتقال دادن حرارت از مبرد به هوا درست انجام نگیرد، گازی که موجود است خنک نمی‌شود و در سیکل سرمایش کولر گازی هیوندای مشکل به وجود خواهد آمد.

اگر کندانسور کولرگازی هیوندای دچار مشکل شده است؛ برای پیدا کردن عیب یا در صورتی که نیاز به تعمیر کولرگازی است می‌توانید با متخصصان و تعمیرکاران مجموعه ما ارتباط برقرار کنید و از خدمات با کیفیت این کارشناسان بهره مند شوید.

کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای هوا کولرگازی و اسپلیت هیوندای:

هوا و باد سردی که از کولرگازی هیوندای به طرف شما در حال جریان است، در دو مرحله از فیلترها می‌گذرد. فیلترهایی که برای هوا هستند را می‌توان در داخل پنل درونی کولرگازی هیوندای و در قسمت خارجی آن مشاهده کرد. به مرور و با گذر زمان ذرات گرد و غبار و همین طور آلودگی‌هاییکه در هوا موجود است به وسیله فیلترها جذب می‌گردد و بر روی آنها جمع خواهد شد. اگر جمع شدن این آلودگی زیاد باشد، می‌تواند باعث گرفتگی محل گذر باد گردد. یکی از مروج‌تریندلایل سرد نبودن باد کولر گازی، کثیفی است که در فیلترهای هوای وجود دارد که این مشکل البته به راحتی قابل رفع است.

علل کار نکردن و خرابی کمپرسور کولرگازی و اسپلیت هیوندای

در قسمت بعدی این نوشته می‌خواهیم به تست کردن و بررسی نمودن دلایل کار نکردن و خراب شدن کمپرسور کولرگازی بپردازیم. از دلایل اساسی خراب شدن کمپرسور کولرگازی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

قطع شدن سیم یا فیش‌ های کولرگازی و اسپلیت هیوندای:

یکی از دلایل کار نکردن قسمت کمپرسور دستگاه می‌تواند این چیز باشد که سیم‌ها بعد از یک مدت که کار کنند پوسیده می‌شود و بعد از آن هم قطع خواهد شد که در این صورت قدرت منتقل کردن برق به کمپرسور را ندارد و به همین خاطر کمپرسور روشن نمی‌شود.. چیز دیگری که در این جا می‌توانیم به آن اشاره کنیم فیش‌هایی می‌باشد که سیم‌ها به کمک آن‌ها به کمپرسور متصل می‌گردد. امکان دارد فیش‌ها شکسته شوند و یا به خاطر استفاده در مدت طولانی شل شوند و موجب قطع شدن اتصالات از ناحیه کمپرسور گردند و دلیل اصلی کار نکردن بخش کمپرسور این خواهد بود.

اورلود کمپرسور کولرگازی و اسپلیت هیوندای

یکی از بخش‌هایداخلی کمپرسور اورلود است که این قطعه  برای حفاظت کردن از کمپرسور درست شده است. همین طور برخی مواقع که کولر گازی فشار فراوانی را به خاطر جریان داشتن بالا و یا کثیفی یونیت بیرونی متحمل می‌گردد کمپرسور داغ شده؛ به دنبال آن اورلود برای محافظت کردن از کمپرسور اتصال را قطع می‌کند و تا موقعی که کمپرسور خنک نشده اجازه کار به او را نمی‌دهد و دلیل کار نکردن کمپرسور این خواهد بود.

رله فرمان کولر گازی و اسپلیت هیوندای

از قسمت‌هایدیگر کمپرسور این دستگاه رله فرمان می‌باشد که ولتاژ اکثر قطعات کمپرسور کولر گازی را تامین خواهد کرد. مناسب است قبل از انجام دادن تست بررسی، به بررسی برد الکترونیکی رله فرمان بپردازیم و اگر مشکلی از این ناحیه نبود به برد برگردیم. برای تشخیص دادن این که سبب کار نکردن کمپرسور چه چیزی است می‌توانید از کارشناسان ما استفاده کنید. افرادی که با دانش کافی در این زمینه و تجربه می‌توانند به کمک شما بیایند.

برفک زدن و یخ زدگی کولر گازی و اسپلیت هیوندای

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یکی از رایج‌ترین ایراداتی که افراد در هنگام استفاده کردن از کولر گازی با آن روبه رو می‌شوند یخ زدن یا برفک زدن بعضی از بخش‌هایآن در فصل گرم تابستان و حتی در فصل زمستان است. به همین خاطر با توجه به پرسش بسیار زیادی از خریداران که سبب یخ زدن کولر گازی چه چیزی است یا چرا بخضی از کولر برفک می‌زند برخورد کرده‌ایمکه در این جا می‌خواهیم به بررسی کردن و توضیح این مطلب بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

سوال مهمی که برای شما امکان دارد پیش بیاید این است که به چه دلیل کولرگازی دچار برفک می‌گردد؟

دلایل زیادی برای این وجود دارد که ما به طور خلاصه این دلایل را برای شما نام می‌بریم:

وجود نداشتن گاز کافی داخل کولرگازی هیوندای

بسته بودن مسیر لوله‌هایکولرگازی هیوندای

کار کردن دائمی و همیشگی کمپرسور کولرگازی هیوندای

خراب شدن اواپراتور

استفاده کردن از کولرگازی در هوای تقریبا سرد

عیب در سنسور خارجی کولرگازی هیوندای

خراب شدن شیر برقی کولرگازی

و...

خرابی برد الکترونیکی کولر گازی و اسپلیت هیوندای

برد الکترونیکی کولرگازی‌هایهیوندای، مغز این دستگاه به حساب می‌آید؛ مسئولیت کنترل و هماهنگ نمودن روال و قسمت‌هایمتعدد کولرگازی را بر عهده خواهد داشت. بنابراین کولرگازی برای کار ، نیاز به فرمان برد خواهد داشت. بنابراین در نتیجه با خرا بشدن این قسمت، دستگاه کاملا از کار خواهد می‌افتد. خاموش و روشن کردن کولر، کار کردن قسمت کمپرسور، کنترل کردن فن درونی و تغییر دادن حالت گرمایش و سرمایش فقط بعضی از چیزهایی است که انجام درست این کارها ، بر عهده برد الکترونیکی می‌باشد. حالا اگر موافق هستید با هم چند گزینه از خرابی‌هاییکه به دنبال آن برد الکترونیکی هم خراب می‌شود را نام ببریم:

  • خراب شدن ترانسفورماتور و رگولاتور
  • خراب شدن رله اصلی
  • خراب شدن خازن
  • سوختن‌ایسی
  • خراب شدن اتصال مادون قرمز
  • و...

خرابی برد الکترونیکی کولر گازی و اسپلیت هیوندای

همچنین بخوانید : کولر گازی ارزان و با کیفیت

سخن پایانی

کولرگازی هیوندای در دو نوع معمولی و اینورتر دار و با توان‌های نه هزار تا شصت هزار بی تی یو ساخته و روانه بازار می‌شوند و از نظر نوع نصب در دو مدل دیواری و ایستاده وجود دارند. منبع تغذیه این کولرها به وسیله برق تکفاز و برق سه فاز طراحی گردیده و انواع کولری که ظرفیت بالایی دارند به وسیله برق سه فاز عمل می‌کنند.

 از نظر شرایط آب و هوایی، دارای انواع مختلفی است که هر یک با یک آب و هوا سازگاری و همخوانی دارد. کمپرسورهای به کار رفته در این کولرها از مدل روتاری و با کیت اینورتر می‌باشند که مجهز بودن کولر به تکنولوژی اینورتر یا معمولی بودن دستگاه در قیمت کولر گازی هیوندای تاثیرگذار است.

سوالات متداول
کولر گازی هیوندای ساخت کشور کره جنوبی است
مزایا و معایب خرید این کولر گازی را بررسی کرده ایم که پس از خواندن مقاله می توانید تصمیم بگیرید
جستجو
آخرین مقالات