چه نوع کولر گازی بخرم؟

نوشته شده در 22 شهریور 1401
چه نوع کولر گازی بخرم؟

چه نوع کولر گازی  از بانه خریداری کنم؟

شما قبل از اقدام به سفارش محصول خود باید به شرایط جغرافیایی محل زندگی خود دقت داشته باشید . که منطقه زندگی شما دارای چه نوع کلاس آب و هوایی است و طبق آن محصول خود را سفارش دهید .بعضی کولر گازی ها با همه شرایط جغرافیایی سازگار است ولی بعضی ها فقط مختص مناطق آب و هوایی گرمسیری هستند .مثلا کولر گازی 18000 ایوولی مختص مناطق گرمسیری است و قادر است دمایی تا حدود 42 درجه سانتیگراد را تحمل کند یا کولر گازی 18000 ال جی می تواند با هر شرایط جغرافیایی سازگار باشد.دومین نکته ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که کولر گازی را برای چه ابعادی نیاز داریم.آیا کولر گازی برای ابعاد 130 متر به بالا می خواهیم مثل کولر گازی 36000 ایوولی که در فضایی به ابعاد 130 متر به بالا می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. نکته سوم توجه به رده انرژی کولر می باشد که کولری که تهیه می کنید دارای چه گرید انرژی می باشد اکثر کولرهایی که از فروشگاه اینترنتی ونداد کولر تهیه کنید دارای رده انرژی A می باشند ولی در این میان کولرهایی هستند که بسیار کم مصرف هستند و دارای رده انرژی A+++ می باشند مثل کولر گازی 24000 اجنرال .نکته بعدی توجه به کمپرسور کولر می باشد که بسیار حائز اهمیت است.جهت آشنایی بیشتر در این مقاله سعی می کنیم انواع کمپرسور را بطور مختصر معرفی کنیم.فروشگاه اینترنتی ونداد کولر بانه تضمین اصالت کالا دارد.

انواع کمپرسور در کولر گازی

کمپرسور وظیفه متراکم یا فشرده کردن گاز را در کولر بعهده دارد و قلب کولر نامیده می شود.کولر گازی ها دارای 3 نوع کمپرسور می باشند :

کمپرسور پیستونی: ابتدایی ترین نوع کمپرسور است که به کمپرسور رفت و برگشتی معروف است گاز را باشدت متراکم می کند و به داخل سیستم کولر گازی ارسال می کند.

کمپرسور روتاری:رایج ترین نوع کمپرسور است دارای غلتکهای مارپیچ شکل می باشد که بوسیله آنها گاز را بصورت چرخشی جابجا می کند.کمپرسور کولر گازی 24000 هایسنس نیز از این نوع می باشد.

کمپرسور اسکرول:جدید ترین نوع کمپرسور اسکرول می باشد .این کمپرسور برخلاف جهت عقربه های ساعت حرکت می کند و دو پره مارپیچی آن باعث هدایت هوا می شوند.

انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای :یک سیستم قدیمی است و یک تکه می باشد که در داخل پنجره جاگذاری می شود این کولر چون کمپرسور در داخل کولر است صدای زیادی دارد و نسبت به سایر محصولات دارای رده انرژی بالاتری می باشد و ریموت کنترل ندارند و تعویض حالتهای سرمادهی آن بطور دستی انجام می گیرد. 

کولر گازی پرتابل:کولر گازی پرتابل دارای یک لوله می باشد که کار تخلیه گرمادهی موتور را انجام می دهد و یک تکه است و قابل حمل می باشد بیشتر جهت مغازه ها و محیط هایی که نیاز به جابجایی دارند استفاده می شود.و جهت حمل آنها چرخ زیر دستگاه نصب شده است که حمل راحت تری داشته باشد.

کولر گازی ایستاده: دارای 2 تکه می باشند پنل داخلی و پنل خارجی، پنل داخلی در  داخل محیط قرار دارد و پنل خارجی در فضای بیرون نصب می شود. این مدل کولرها دارای قدرت سرمایشی بالا می باشند جهت تالارها،فروشگاهها و اماکن بزرگ از این نوع کولرها استفاده می شود.

کولر گازی اسپیلیت: کولر گازی اسپیلیت دارای دو تکه است یک پنل داخلی و یک پنل خارجی دارد. در پنل خارجی کمپرسور وجود دارد که در بیرون از محیط قرار داده می شود. پنل داخلی به دلیل طراحی زیبا و بی نظیر و فضای کمی که اشغال می کند در داخل محیط قرار می گیرد و جلوه خاصی به محیط می دهد بسیار کم صدا است و دارای رده انرژی پایین می باشد.

 

در ادامه بحث اگر بخواهیم یک نگاه کلی به کولر گازی داشته باشیم . می بینیم که نسل جدید کولرگازی ها با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و رعایت استانداردهای بین المللی نیاز کاربران را بهتر رفع می کند و دارای رده انرژی پایین تر می باشند . فیلترهای بکار گرفته در آنها خاصیت ضد باکتری دارد و باکتری های موجود در محیط را از بین می برد از رطوبت محیط بکاهد و بوهای نامطبوع محیط مثل دود سیگار را از بین ببرد و می تواند هوایی مطبوع را برای بیماران مبتلا به آسم و نوزادان فراهم کند.

آشنایی باگاز بکار رفته در کولر گازی

گاز مبرد گازی است که با فشرده شدن در کمپرسور  به مایع تبدیل می شود و گرمای خود را از دست می دهد و گرما وارد کندانسور می شود و در آنجا خنک می شود و این فرآیند بطور پیوسته تکرار می گردد تا هوایی سرد را وارد محیط کند .چندین نوع گاز در کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد دو نوع گازی که بیشتر کاربرد دارد R22 و R410 می باشد .R22  پرکاربردترین گاز بوده است ودارای قیمت ارزانتری نسبت به گاز R410 می باشد.ولی بعلت اینکه به لایه ازون آسیب می رساند از این گاز کمتر استفاده می شود.گاز R410 رایج ترین نوع گاز در حال حاضر می باشد که با محیط زیست سازگار است و دارای عملکردی قوی می باشد.

 

چگونه کولر گازی مناسب انتخاب کنم؟

شما در ابتدا باید به شرایط جغرافیایی محل زندگی خود توجه کنید که آیا دارای آب و هوای معتدل است یا گرمسیری و حاره ای . بعد از آن با توجه به ابعاد محیط ، کولر گازی با ظرفیت مناسب انتخاب می کنیم .مثلا باید به ارتفاع سقف ،طول محیط و نوع کاربری آن توجه کنید که آیا در منازل مسکونی ، تجاری یا اداری بکار گرفته می شود.اگر کولر خریداری شده مناسب ابعاد محیط نباشد نمی توانید از هوای مطلوب بهره مند شوید بزرگتر از ابعاد محیط بودن باعث اتلاف انرژی می شود و کوچک بودن ظرفیت کولر گازی هم محیط را به اندازه کافی خنک نمی کند . پس یک عامل مهم توجه به شرایط جغرافیایی و ابعاد محیط است.اگر در محیطی رفت و آمد زیاد است باید کولری با ظرفیت بالاتر انتخاب شود. اگر پنجره ها زیاد است و نور زیادی به داخل محیط می تابد. نیز یک ظرفیت بالاتر باید انتخاب شود و همچنین عایق بندی پنجره ها انجام شود.اگر کولر گازی در مجاورت آشپزخانه  بود حتما از طرفیت بالاتر استفاده کنید چون گرمای وسایل پخت و پز هوای محیط را گرم می کنند و باعث عدم کارآیی مطلوب کولر می شود.

راهنمای خرید کولر گازی

توجه به آب و هوای محیط

توجه به ابعاد محیط

رده انرژی A+++

کارآیی و کیفیت بالای قطعات

نوع پنل بکار گرفته در دستگاه

توان سرمایش و گرمایش

ابعاد کولر گازی

صدای کولر

راهنمای نصب کولر گازی

کندانسور خارجی در سایه و در معرض باد نصب شود.

کاشت درخت در کنار کندانسور خارجی

لوله های اتصال تا پنل داخلی فاصله زیادی نداشته باشند.

شارژ گاز مصرفی کولر

شستشوی فیلترها

سرویس دوره ای

اگر تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید می توانید از کولر گازی با طول عمر بالا بهره مند شوید.جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه اینترنتی ونداد کولر مشاوره کنید.زیرا اصول کار ونداد کولر قیمت ارازن،کالای با کیفیت و ضمانت اصل کولر می باشد.

آشنایی با کمپرسور کولر گازی

کمپرسور روتاری نسبت به کمپرسور اسکرول و پیستونی بهترین نوع است . جزو پرکاربردترین کمپرسور ها می باشد .دارای عملکرد و کارآیی قوی تری نسبت به سایر کمپرسورها می باشد.چون دارای صدای کم و رده انرژی پایین تر است.امروزه در تولید اکثر کولرگازی ها از کمپرسور روتاری استفاده می گردد. بیشترین کاربرد کمپرسور در تولید کولرهای گازی خانگی می باشد.کمپرسور کولر گازی 24000 ال جی روتاری می باشد.

آشنایی با کلاس آب و هوایی کولر گازی

کولرهای گازی با توجه به شرایط جغرافیایی که می خواهند استفاده شوند به 3 کلاس تقسیم می شوند (کلاس T1.T2.T3). که در زیر به اختصار توضیح خواهیم داد:

T1:به مناطقی که دارای آب و هوای معتدل می باشند T1 می گویند.

T2:به مناطقی که دارای آب و هوای خنک می باشند T2 می گویند.

T3:به مناطقی که دارای آب و هوای گرمسیری و حاره ای می باشند T3 می گویند.مثل سیستان بلوچستان

با توجه به نوع کلاس آب و هوایی خود کولر گازی مورد نظر را انتخاب کنید .دقت داشته باشید نوع کلاس آب و هوایی روی برچسب انرژی کولر نصب گردیده است.

واحدهای اندازه گیری ظرفیت کولر گازی

کولر گازی 9000 برای ابعاد 18 تا 30 متر مربع

کولر گازی 18000 برای ابعاد  30 تا 70 متر مربع

کولر گازی 24000 برای ابعاد70 تا 100 متر مربع

کولر گازی 30000 برای ابعاد 100 تا 130 متر مربع

کولر گازی 36000 برای ابعاد 130 متر به بالاتر

اگر قصد خرید کولر گازی دارید می توانید کولر گازی ارزان قیمت با گارانتی اصل را از فروشگاه اینترنتی ونداد کولر در بانه تهیه کنید .کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند تا شما را در راستای یک خرید هوشمندانه یاری نمایند.

سوالات متداول
کولر های اجنرال و گری بهترین نوع کولر ها برای هوای شرجی هستند
کولر های گازی برای شرایط متفاوت هست و برای مشخص شدن بهترین کولر گازی باید ابتدا شرایط خود را بررسی و سپس بهترین کولر گازی را انتخاب کنید
جستجو
آخرین مقالات