کولر گازی اینورتر چیست؟

نوشته شده در 02 مهر 1401
کولر گازی اینورتر چیست؟

خرید کولر گاری اینورتر

کولر گازی اینورتر را بیشتر مردم عادی به عنوان کولر گازی ای می شناسند که مصرف آنها کم هست و به اصطلاح کم مصرف هستند عملکرد این نوع کولر گازی ها که تغییر در نسل کولر گازی به حساب می آیند اینگونه هست که : بعنوان مثال شما کولر را روی یک دمای مشخص مثلا 17 درجه سانتیگراد تنظیم می کنید . زمانیکه دمای محیط به 17درجه سانتیگراد رسید، موتور خاموش نمی شود فقط دور موتور کم می شود و ترموستات عمل می کند و نقش تعیین کننده دمای محیط را دارد . به محض اینکه دما کم یا زیاد شد دوباره فعالیت خود را آغاز می کند.

از عمده ترین مشکلات کولر گازی های نسل قبل مصرف بالای برق بوده است. به همین دلیل اکثرا از خرید آن منصرف می شدند چون توان پرداخت قبوض بالای برق را نداشتند .بر همین اساس کمپانی ها تصمیم گرفتند محصولاتی طراحی کنند که با بهره گیری از فناوری های روز دنیا علاوه بر کارآیی و عملکرد عالی در رده انرژی پایین قرار بگیرند.  کولر گازی های اینورتر دار طراحی شد و روانه بازار گشت که دیگر شوک الکتریکی زمان استارت را ندارند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم شما را با کولر گازی اینورتر ،مزایا و معایب آن آشنا سازیم .اگر قصد خرید کولر گازی اینورتر داشتید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی ونداد کولر در بانه مشورت کنید تا بهترین کولرها را با کمترین مصرف انرژی و بالاترین عملکرد مناسب منطقه آب و هوایی محل زندگی تان به شما پیشنهاد دهد.جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کولر گازی سامسونگ دیدن فرمائید.

عملکرد کولر گازی اینورتر چگونه است؟

در کولر گازی اینورتر از کمپرسور دور متغیر استفاده شده است و هدف از طراحی این کمپرسور این است که به جای خاموش کردن کامل کولر گازی از دور موتور می کاهد . همین عامل بر کاهش مصرف انرژی کولر بسیار موثر است و باعث دوام طولانی مدت کولر گازی می شود. با خرید کولر گازی اینورتر دیگر نگران قبوض سرسام آور برق نیستید .شما براحتی می توانید این مدل کولر گازی را تهیه کنید و آسایش و راحتی را با آنها تجربه کنید .با ادامه مقاله همراه ما باشید. جهت تهیه کولر گازی اینورتر می توانید به راهنمای خرید کولر گازی از بانه مراجعه کنید و با نحوه سفارش این محصول آشنا شوید.

 

قابلیت اینورتر در کولر گازی

 

مزایای کولر گازی اینورتر

پایین بودن مصرف انرژی در کولر گازی اینورتر

همانطور که در بالا ذکر شد، کمپرسور متغیر دور موتور را کم می کند و از خاموش روشن شدن مکرر کولر گازی و شوک الکتریکی ناگهانی جلوگیری بعمل می آورد و باعث کاهش مصرف انرژی می شود .همچنین افزایش طول عمر کولر را در بر دارد. با خرید کولر گازی اینورتر می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید.

صدای کم کولر گازی در اینورتر

روشن خاموش شدن مکرر کولر گازی باعث سروصدای اضافی می شود .با کولر گازی اینورتر دیگر نگران صدای اضافه نیستید فقط دور موتور کم و زیاد می شود و صدای ناگهانی ایجاد نمی کند .صدای دستگاه یکنواخت می باشد به همین دلیل شما آرامش را در محیط حس خواهید کرد.

معایب کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر به دلیل بهره گیری از کمپرسور متغیر دارای رده انرژی پایین ، صدای بسیار کم،دوام طولانی مدت می باشد و عملکرد بسیار خوبی دارد ولی در کنار این مزایا معایبی هم دارد که در ذیل به معایب آن می پردازیم.

قیمت بالای کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر به دلیل دارا بودن ویژگیهایی که در بالا ذکر کردیم نسبت به سایر کولرها قیمت بالاتری دارد البته اگر مزایای این کولر را در نظر داشته باشیم به لحاظ اقتصادی دارای قیمت مقرون به صرفه ای می باشد.

 

قیمت بالای کولر گازی اینورتر

 

تعمیرات کولر گازی اینورتر

تعمیرات کولر گازی اینورتر دارای فرآیند پیچیده ای می باشد و در صورت نقص و خرابی حتما باید از تعمیرکار ماهر و آموزش دیده بخواهید که دستگاه را تعمیر کند. پیشنهاد می گردد، در صورت خرابی به هیچ وجه شخصی که مهارت ندارد اقدام به تعمیر نکند که از پوشش ضمانت محصول خارج خواهد شد. اگر چنانچه ضمانت محصول تمام شده بود می توانید از نمایندگی های معتبر در محل سکونت بخواهید که مشکل دستگاه را برطرف سازند.

نکته در خرید کولر گازی اینورتر:

کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی های معمولی حساس تر هستند .اگر قصد خرید کولر گازی اینورتر دارید حتما با مشاوران ما در فروشگاه اینترنتی ونداد کولر کولر مشاوره کنید تا محصولی اصل و با ضمانت معتبر را به شما پیشنهاد دهند. که علاوه بر کارآیی بالا مناسب شرایط جغرافیایی محل سکونت و ابعاد محیط شما باشد.نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کولر گازی اینورتر در ماههای گرم سال مثل مرداد که دمای هوای بسیار بالا می باشد و برای رسیدن به دمای مطلوب کولر باید در تمام ساعات شبانه روز کار کند مصرف انرژی بالاتری دارد و طبیعی است که راندمان انرژی بالاتری داشته باشد.

تفاوت کولر گازی سرعت ثابت و سرعت متغیر اینورتر

تفاوت کولر گازی دور ثابت با دور متحرک در این است که کولر گازی با دور ثابت ،وقتی که دمای محیط به حد مطلوب رسید کولر بطور خودکار خاموش می شود و سپس با یک شوک الکتریکی که مصرف بالای برق را در بر دارد روشن می شود ولی در کولر گازی دور متحرک اینورتر زمانی که دمای محیط به حد مطلوب رسید موتور خاموش نمی شود فقط دور موتور کاهش پیدا می کند و زمانیکه دمای محیط تغییر کرد بطور خودکار دور موتور را افزایش داده و فعالیت خود را دوباره آغاز می کند.

زیبایی کولر گازی اینورتر

اهمیت دادن به زیبایی و دکوراسیون منزل یکی از مهم‌ ترین ملاکهای مشتری برای خرید می باشد. پس اگر مشتری هر لوازم خانگی یا کولر گازی را برای منزل خود خریداری کند، به ظاهر و نوع طراحی آن توجه ویژه دارد و باید با سلیقه و دکوراسیون منزل او همخوانی داشته باشد تا از خرید خود احساس ناخوشایند نداشته باشد. به همین خاطر سازندگان کولر گازی اینورتر آن را در انواع مدل ها تولید کرده اند. تا در کنار این که در کاهش هزینه ها بیشترین تاثیر را داشته باشد، زیبایی منزل شما را دو چندان کند و هیچ اختلالی در زیبایی محل سکونت شما ایجاد نکند.

برد کولر گازی اینورتر

از دیگر ملاکها در خرید این کولر گازی که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد، مساحت محل سکونت شما و میزان خنک کنندگی این دستگاه می باشد. زمانی که اقدام به خرید کولر گازی اینورتر می کنید، می بایست ابتدا مساحت منزل یا محل کار خود را در نظر بگیرید تا کولر گازی متناسب با آن محل سکونت خریداری شود. به دلیل اینکه اگر کولر گازی فضای کوچکی را بتواند خنک کند و شما برای یک محیط بزرگ از این کولر استفاده کنید، مطمئنا فشار زیادی به دستگاه وارد می شود. پس ابعاد کولر و مساحت منزل خود را در زمان خرید در نظر بگیرید.

سخن نهایی در رابطه با کولر های گازی اینورتر

ما در این مقاله شما را با عملکرد کولر گازی اینورتر ،مزایا و معایب و هر آنچه که مورد نیاز کاربر است که بداند آشنا ساختیم .جهت آشنایی بیشتر هم می توانید به فروشگاه اینترنتی ونداد کولر مراجعه کنید و تمامی مشخصات کولرها و ویژگیهای آنها را ببینید و در صورت داشتن سوال با کارشناسان بخش فروش در ارتباط باشید .تا شما را بطور کامل راهنمایی کنند . کولر گازی اینورتر در کنار اینکه از قابلیت‌های سرمایشی مناسبی برخوردار است، دارای زیبایی و طراحی زیبایی میباشد و میتواند محل سکونت شما را زیباتر کند.

فروشگاه اینترنتی ونداد کولر در بانه با بیش از 12 سال سابقه کار حضوری و 4 سال سابقه فعالیت در فضای مجازی محصولاتی اصل را با ضمانت معتبر ،قیمت ارزان و رده انرژی پایین در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.فروشگاه ونداد کولر صداقت و رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است. شما می توانید با بازید از فروشگاه اینترنتی از تنوع محصولات بهره مند گردید و سفارش خود را ثبت کنید و محیط خود را سرشار از آرامش و هوای مطبوع نمائید.

 

سوالات متداول
در کولر گازی معمولی مصرف برق بالا و صدای دور موتور زیاد بود ولی در کولر گازی اینورتر دارای مصرف انرژی پایین و صدای بسیار کم می باشد.
بله در نسل جدید اسپیلیت اینورتر دار هم وارد بازار شده و می توانید از فروشگاههای معتبر آن را سفارش دهید.
تفاوت کولر گازی های قدیم با کولر گازی های جدید در نوع کمپرسور آنها می باشد در کولر گازی های قدیم از کمپرسور دور ثابت و در کولر گازی های جدید از کمپرسور دور متحرک استفاده می شود.
جستجو
آخرین مقالات