بررسی کیفیت کولر گازی بوش و مزایا و معایب

نوشته شده در 07 فروردین 1402
بررسی کیفیت کولر گازی بوش و مزایا و معایب

در حقیقت، سیستم های برودتی یکی از اولویت ها و نیاز های همه ی سازه های ساختمانی می باشند، این تجهیزات طوری ساخته شده است که دمای بالا و گرم اتاق را، در روز های گرم و طاقت فرسای سال خنک و مطلوب نگه میدارد.طبق گسترده شدن استفاده از این تولیدات،استقبال زیاد و نیاز بازار از این سیستم ها،می توان گفت شرکت های خارجی و داخلی زیادی در ساخت و طراحی این نوع تجهیزات،فعالیت دارند که به عنوان مثال یک برند عالی و نام آشنای این صنایع، صنعت بوش می باشد.درباره اینکه صنعت بوش ساخت کدام کشور است، لازم به ذکر است که این کمپانی، فعالیت خود را از یک قرن پیش آغاز نموده و به علت بالا بودن سطح کیفیت و ساخت محصولات نوین،در بازار توانسته است جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. ضمن سازنده کولر گازی بوش،می توان گفت شرکت تولید کننده آن در سال ۱۲۶۴ هجری و با مدیریت شخصی به نام رابرت بوش در کشور آلمان ساخته شده است.استفاده از این فناوری های نوین،به کار بردن متریال،قطعه های کاربردی اصل و درجه یک در تولید محصولات سبب شد تا در همان سال های نخست فعالیت،بیشترین درصد فروش محصول را به خود اختصاص بدهد و طبق در پیش گرفتن موارد ذکر شده توانست در این عرصه پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ناگفته نماند امروزه برند بوش،به دلیل کاهش قیمت و کم شدن هزینه های دستگاه، تولیداتی با قطعات چین نیز راه اندازی کرده است وبه همین علت این محصولات سرمایشی امروزه در کشور چین، با همان کیفیت اول و زیر نظر مهندسان مجرب کمپانی بوش در حال تولید می باشد.

کولر های گازی بوش و انواع مدل ها

کولر های گازی بوش،طبق جدیدترین تکنولوژی های پیشرفته  دنیا در حال تولید است.در حقیقت  به کار بردن روش های خلاقانه،در تولید کولر گازی بوش و استفاده از قطعات اصلی و متریال، در تولید این محصولات باعث شده تا هواداران بسیاری داشته باشد،علاوه بر این به علت تنوع در ظرفیت کولر گازی های بوش می توان در مکان های مختلف بدون‌محدودیت از آن استفاده نمود؛ این نوع کولر ها در مدل های ایستاده و دیواری با ظرفیت های متنوع ارائه می شود.در ادامه به برخی از ویژگی های این کولر ها اشاره خواهیم کرد.

کولر های گازی بوش و انواع مدل ها

همچنین بخوانید : کولر گازی سامسونگ

کولر گازی اسپلیت دیواری بوش

محصولات بوش، انواع طرح و مدل کامفورت،تک مبدله فن دار و کلاسیک را دارا می باشد که در ظرفیت ۲۴۰۰۰و ظرفیت ۲۸۰۰۰به حالت دو مبدله فن دار مدل اکسکلوسیو و همچنین ظرفیت ۳۵۰۰۰ و مدل ۶۰۰۰ دو مبدل فن دار موجود است. گفتنی است که طراحی این محصولات به نحوه ای بوده است که شکل سیستم عیب یاب هوشمند،مبدل حرارتی،برخورداری از سنسور دیفرانسیل،سیستم ضد یخ زدگی،شیر کنترل گاز،قابلیت اتصال به سیستم خورشیدی،سیستم بای پس اتومات را داراست.لازم به ذکر است پکیج بوش از نوع دیواری،اکثرا بر روی آبدارخانه و دیوار آشپزخانه نصب می شود که به علاوه اینکه فضای واحدهای مسکونی یا تجاری را گرم می کند، توسط فن کوئل یا رادیاتور،آب گرم مورد نیاز را تامین می کند. 

کولر گازی اسپلیت اینورتر بوش

این نوع از محصولات دارای ویژگی هایی همچون: ظرفیت هوادهی۳۰۰۰but/h با قدرت خنک کنندگی بسیار زیاد تولید میشود.به علاوه استفاده از این تکنولوژی اینورتر در طراحی این مدل کولر گازی بوش سبب شده حدود ۶۰ درصد در انرژی صرفه جویی می شود و همچنین استفاده از این تکنولوژی در کاهش صدا تاثیر به سزایی دارد و در نهایت اینکه نمای ظاهری دستگاه طوری طراحی شده است که نظر هر ببینده ای را به خود جلب می کند.قدرت بالای پرتاب باد این دستگاه موجب شده است که در فضای اتاق،هوایی مطبوع و ینکواخت پخش شود،یک نمایشگر مخفی بر روی پنل دسترسی کاربر قرار گرفته است تا کاربر کنترل و دسترسی بهتری به کولر گازی داشته باشد.از دیگر مزایای منحصر به فرد این محصول، حالت توربو،سیستم خودکار گرمایش و سرمایشی و حالت خواب می باشد.

کولر گازی ایستاده بوش

سازنده ی کولر گازی بوش نمونه ی دیگری از کولر را طراحی نموده است که به حالت ایستاده است؛ظرفیت هوادهی آن۴۲۰۰۰but/h   می باشد که قدرت بالایی در خنک کردن دارد . این دسته از سیستم های تهویه مطبوع در ابعاد بزرگتر و همچنین قابلیت ایستاده طراحی شده است‌. در این نوع کولر، از برق مصرفی کمپرسور و سه فاز استفاده شده است و به علت استفاده از کیت اینورتر در این طرح کولر گازی بوش سبب شده است که مصرف انرژی به حد چشمگیری کاهش پیدا کند و در واقع ، کولر گازی ایستاده کم مصرف شناخته میشود؛ که طبق قدرت هوادهی بالا می توان از کولر گازی ایستاده بوش در مکان های عمومی ضمن تامین هوای گرم و سرد استفاده نمود.این نوع کولر گازی دارای ویژگی چرخش چهار جهته می باشد که با استفاده از آن می توان پرتاب باد بالای یکنواختی در فضا منتشر کرد.ناگفته نماند که فیلتر های چند لایه این محصول از ورود هر نوع ذرات معلق و آلودگی به اتاق جلوگیری می کند و به همین دلیل تاثیر زیادی در بالا رفتن بهبود و کیفیت هوای تنفسی دارد.
 
خدمات و گارانتی پس از فروش کولر گازی بوش به چه صورت می باشد

انواع مختلف کولر گازی های بوش دارای ۵ سال گارانتی کمپرسور،۵ متر لوله،۲۴ ماه قطعات و نصب رایگان می باشد.

نمایندگی کولر گازی بوش ایران

برند کولر گازی بوش همواره سعی بر این داشته است تا به روز ترین طرح های کولر گازی بوش دی سی اینورتر را با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب را به متقاضیان ارائه دهد. از سال ۱۳۸۷ آغاز به فعالیت نموده است و ارائه خدمات نوین در راه اندازی و گارانتی بوش، توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند و رضایت مشتری را بدست آورد.تمامی محصولات شرکت مانند کولر گازی ایستاده بوش،کولر گازی بوش و پکیج های دیواری، ۶۰ ماه ضمانت نامه بدون شرط تعویض، ۳۶ ماه گارانتی طلایی نگهداری و ۱۲۰ ماه خدمات پس از فروش را داراست. کولر گازی اینورتر بوش،از برند های جدید تکنولوژی و به روز اروپا می باشد و با استفاده از برد دی سی اینورتر هوشمندی که روی کندانسور نصب می شود سبب شده است تا انرژی مصرفی آن ۷۳ درصد کاهش بیابد و در نهایت شما هزینه خیلی کمتری بابت استفاده از این محصول پرداخت خواهید کرد.

نمایندگی کولر گازی بوش ایران

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی ایوولی

استفاده از کولر گازی چه فواید ومزایایی دارد

کولر گازی مزایای متنوعی دارد که در ادامه به برخی از مزیت های استفاده ازآن اشاره شده است.
سبب کاهش رطوبت بالای هوای محیط می شود
یکی از مهم ترین فواید سیستم های تهویه مطبوع همانند کولر گازی،این است که رطوبت بالای محیط را کاهش میدهد،به طوریکه اگر رطوبت هوا زیاد باشد کولر گازی این رطوبت را به هوای بیرون منتقل می کند.رطوبت زیاد موجب بوجود آمدن کپک می شود و اگر از بین نرود سبب آسیب رساندن به سلامتی می شود.استفاده از این نوع کولر،موجب کاهش حملاتی همچون آسم برای افرادی که بیماری آسم دارند، وجود گرد و خاک و رطوبت بالا بسیار ضرر دارد؛ در محیط هایی که از کولرگازی استفاده میشود می بایست تمامی پنجره ها و درب ها بسته باشد تا گرد و خاک و آلودگی کمتری وارد محیط شود.با عبور کردن هوا از فیلترهای پنل؛ گرد و خاک های موجود نیز کمتر میشود.با فیلتر کردن هوای آلوده که امکان دارد حاوی گرد و خاک،ذرات آلرژی زا و آلاینده ها باشد و همچنین با کاهش رطوبت که سبب بوجود آمدن قارچ می شود،هوای محیط برای کسانی که بیماری آسم دارند بسیار سالم تر خواهد شد.
تمیز کردن فیلترهای هوا سبب عملکرد هر چه بهتر کولر گازی می شود، بنابراین مصرف کننده می بایست به طور مرتب فیلتر ها را تمیز کند تا از خرابی های احتمالی جلوگیری کند.

افزایش کیفیت هوا

علت دیگر استفاده و نصب کولر گازی، بالا رفتن درصد کیفیت هوا می باشد.از گرد وخاک،باکتری ها و هوای محیط به علت تهویه نادرست و گرم شدن بیش از اندازه، ممکن است برای سلامتی   خطرناک باشد کولر های گازی بوش، با کنترل دما و بهبود تهویه ،هوای مناسبی را بوجود می آورد. وجود کولر گازی برای افرادی که در ترانزیت اند و یا رانندگانی که ماشین های سنگین می رانند و مدت زیادی زیر نور و حرارت آفتاب هستند،بسیار ضروری می باشد.

کاهش گرما زدگی

از آنجایی که بدن به طور طبیعی در هوای گرم دچار کمبود آب،گرما زدگی و عرق می شود،هر چقدر بیشتر عرق کنید، آب بدن کمتر خواهد شد و بدن در برابر مشکلات جسمی، آسیب پذیر تر میشود.با نصب کولر گازی بوش می توانید از بوجود آمدن این نوع مشکلات،جلوگیری کنید.هوای سرد و خنک محیط،تعریق را کاهش و دمای بدن را کم میکند.کولر گازی بوش با نگه داشتن دما در محیط سبب می شود که در روز های گرم احساس بهتری داشته باشید.

کاهش انگل ها و حشره ها

بسیاری از افراد به دنبال راهکار،وسیله و یا ابزاری هستند که بتوانند از مگس ها،مورچه ها و پشه ها به داخل محیط جلوگیری کنند،با بستن پنجره ها و درب ها و بوجود آمدن محیطی خنک، این حشرات به ندرت می توانند وارد منزل بشوند.با نصب کولر گازی بوش می توانید تعداد انگل ها و حشرات را کاهش دهید. کاهش اظطراب در کار
زمانی که در حال فعالیت و مشغول به کار هستید،یکی از دغدغه هایی که دارید ممکن است استرس گرما در یک روز گرم باشد،بالا رفتن دمای محیط سبب افزایش اظطراب و کاهش تمرکز می شود.کولر های گازی،دنای موجود در محیط را در یک محدوده نگه می دارند و از گرمای طاقت فرسا در محیط جلوگیری می کند.
ایجاد یک مکان مناسب با هوای مطلوب ضمن انجام امور، این امکان را می داد تا بتوانید کار خود را با کیفیت بهتر و تمرکز بیشتر انجام بدهید همچنین موجب دیر تر خسته شدن نیز می شود.

کاهش انگل ها و حشره ها

همچنین بخوانید :مزایا و معایب کولر گازی پاناسونیک

خواب راحت

در محیط های مرطوب و گرم،  نمی توان به راحتی استراحت کرد و نداشتن یک خواب راحت سبب کاهش کارایی فرد در صبح می شود؛بهترین گزینه برای بوجود آمدن یک محیط مناسب برای خواب، استفاده از کولر های گازی می باشد،شما می توانید با تنظیم کردن دمای دلخواه،خوابی راحت داشته باشید‌.

معایب کولر گازی بوش

یکی از معایب کولر گازی بوش ،قیمت بالای خرید آن است، به دلیل به کار گیری یک نوع کمپرسور بسیار پیشرفته در طراحی این محصول، هزینه خرید آن حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد  بیشتر است .دومین مورد از معایب کولر گازی بوش این هست که به علت اینکه همه ی برنامه ی های به کار رفته در این سیستم به طور کامل دیجیتال می باشد و از طریق مادر برد مرکزی، تولید می شود در صورت وجود هر گونه مشکل در این برد، نمی توان به هیچ عنوان این سیستم را راه اندازی کرد. عیب سوم خرید کولر گازی بوش این هست که در صورتی که از شرکتی خریداری کنید کل خدمات پس از فروش  در ایران ندارد ممکن است با مشکل تامین قطعات روبه شوید و در کل هزینه نگهداری کولر گازی اینورتر و تعمیر آن در مقایسه با کولر گازی های معمولی بیشتر می باشد. برای تعمیر کولر گاری های اینورتر،به تعمیر کاران ماهر و تخصص بالایی نیاز دارید. مورد چهارم از عیب برند بوش این هست که در صورت نزدیک شدن دما به ۴۶ درجه، که هوا بسیار گرم میشود امکان دارد قدرت خنک کنندگی سیستم کاهش یابد. از دیگر معایب کولر گازی بوش می توان به کولر های فیک و جعلی بانوان بوش اشاره کرد که این ربطی به برند اصلی ندارد در واقع افراد هستند که باید فقط از طریق نمایندگی های معتبر اقدام به خرید کولر گازی بوش نمایند و نباید به هر کسی و هر جایی اعتماد کنند و باید از مراکزی خرید خود را انجام بدهند که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باشد. و آخرین مورد از معایب دیگر این کولر گازی ها می توان به این اشاره کرد که در فضاهای خیلی مرطوب نمی توان از این کولر گازی بوش استفاده نمود و برخی از مدل های کولر گازی بوش فقط دارای یک حالت سرمایشی هستند و دارای حالت گرمایشی نمی باشند.

سخن پایانی

کولر گازی تولیدی بوده ؛ که زندگی مردم را دچار تحول کرده است،به طوری که امروزه افراد زیادی در مکان های مختلف از آن استفاده می کنند.در قرن ۲۱ به علت بالا رفتن دمای هوا؛ استفاده از کولر های گازی در منازل،محل کار و ماشین ها امری پرطرفدار و ضروری شده است.در صورتی که می خواهید دمای محیط خود را به دلخواه تنظیم کنید و از آن لذت ببرید بهترین انتخاب، استفاده از کولر های گازی بوش است، هر چند که راهکار های زیادی ضمن خنک شدن هوا موجود است ولیکن کولر های گازی انتخاب بی نظیری می باشد.

سوالات متداول
کولر گازی بوش اصالتا ساخت آلمان هست و اخیرا در کشور چین تولید می شود
این کولر گازی با داشتن مزایای فراوان دارای معایبی هم هست که در اینجا به آنها می پردازیم
جستجو
آخرین مقالات