آموزش تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور در منزل

نوشته شده در 29 فروردین 1402
تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

یکی از مسایل که ذهن اکثر افراد را درگیر کرده است تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور می باشد دلیل این موضوع هم این است که این پکیج اغلب در منازل وجود دارد و پکیج مقرون به صرفه ای نیز می باشد . یکی دیگر از دلایل تعمیر نمودن برد پکیج ایران رادیاتور گران قیمت شدن این پکیج و یافت نشدن قطعات برد می باشد پس اکثر افراد ترجیح می دهند که برد را به جای اینکه تعویض نمایند تعمیر کنند. پس برای آشنایی با تعمیر نمودن برد پکیج ایران رادیاتور با ما همراه باشید.

تعریف برد یکیج ایران رادیاتور

در پکیج های ایران رادیاتور اجزای بسیار زیادی وجود دارد که از جمله قطعات می توان به شیر تخلیه ، شیر اطمینان، ترموستات، فلوسوییچ، شیر تخلیه آب گرم اشاره نمود.

از دیگر قسمت ها و قطعات برد پکیج می باشد در حقیقت برد قطعه ای التکریکی بوده که وظیفه مهم و اصلی برد نشان دادن و فرمان دادن دستگاه به قسمت های مختلف پکیج می باشد.

برد از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های پکیج به شمار می رود و اگر مشکلی برای برد به وجود بیاید تمامی قسمت ها دچار مشکل خواهند شد، به همین دلیل است که برد پکیج ایران رادیاتور دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و مهم است.

تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

اولین قدم و اولین نکته برای تعمیر نمودن برد پیج ایران رادیاتور مراجعه به تعمیرکار ماهر و متخصص این کار می باشد و توصیه می کنیم که به هیچ وجه خودسرانه اقدام به تعمیر برد ننمایید. چرا که تعمیر نمودن برد و قطعات الکتریکی کار هر کسی نمی باشد و در صورت اشتباه تعمیر نمودن و یا دستکاری برد ممکن است که کل دستگاه از کار بیفتد.

در هنگام مشکل و تعمیر نمودن پکیج از کجا باید متوجه بشیم که مشکل از برد می باشد؟

برای تعمیر نمودن پکیج ایران رادیاتور اگر این کار توسط افراد غیر مجاز و غیر حرفه ای انجام شود ممکن است که این افراد اعلام نمایند که مشکل از برد می باشد در حالیکه برد مشکلی نداشته باشد پس تعمیر نمودن و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور کار افراد متخصص و ماهر است و نباید از افراد غیر متخصص بهره ببریم.

در پکیج های ایران رادیاتور با استفاده از کدهای خطا به تعمیر کار اعلام داده می شود که مشکل از کجا می باشد ودر برندها کدهای مخصوصی وجود دارد که تعمیر کار می تواند تشخیص بدهد که مشکل از کجا می باشد.

مدل های پکیج ایران رادیاتور

می توان گفت که پکیج های ایران رادیاتور در دو دسته آنالوگ و دیگری از نوع دیجیتالی موجود می باشد و در پکیج مدل دیجیتالی یک نوع نمایشگر دیجیتالی موجود می باشد و این نمایشگر دیجیتالی مشخصاتی را از جمله دمای آب مصرفی، حالت زمستانه یا تابستانه و دمای آب رادیاتور ها را نشان می دهد. از جمله مزایای دیگر این پکیج این می باشد که دارای سیستم عیب یابی می باشد و اگر دستگاه در جایی مشکلی داشته باشد به صورت کد ارور نمایش خواهد داد.

در نمونه پکیج های آنالوگ سیستم عیب یابی وجود ندارد و یکی از دلایلی که پکیج آنالوگ نسبت به دیجیتالی ارزان تر می باشد همین دلیل است‌.

مدل های پکیج ایران رادیاتور

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی ایران رادیاتور

پیشگیری نمودن از خراب شدن پکیج ایران رادیاتور

قبل از اینکه به دنبال تعمیر و رفع مشکلات برد پکیج ایران رادیاتور باشیم بهتر است که از راهکارهایی که باعث جلوگیری از خراب شدن دستگاه می شود استفاده نمایید و باید از عواملی را که باعث خرابی برد دستگاه می شود را حذف نمود که یکی از این عوامل وجود گرد و غبار می باشد وقتی گرد و خاک زیاد برروی دستگاه بشیند باعث خرابی برد می شود‌و از عوامل بسیار مهم در کاهش عمر دستگاه گرد و خاک می باشد.

توصیه ما به شما این است که حتما پکیج خود را هرز گاهی تمیز نمایید.

از دیگر عواملی که باعث خرابی برد می شود سر یز شدن آب روی برد می باشد که رفته رفته موجب رسوب گرفتن و یا سوختن برد خواهد شد پس راهکار مهم این است که هر چند وقت یکبار دستگاه را تمیز نموده و در محل مناسب قرار دهید.

چه عواملی باعث خراب شدن برد پکیج ایران رادیاتور می شود؟

یکی از دلایلی که باعث و دلیل خراب شدن برد پکیج ایران رادیاتور می شود این است که ممکن است دستگاه مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد و قدیمی باشد از همین رو گرد و خاک بسیار زیادی برروی برد بشیند و باعث اتصال و خرابی قطعات و برد شود.

دلیل دیگری که باعث خراب شدن برد پکیج ایران رادیاتور می باشد سر رفته و سرریز شدن آب می باشد که اگر آب بر روی برد بریزد باعث سوختن برد و یا رسوب گرفتن برد و خرابی برد می شود‌.

علت دیگر این است که هر قطعه با محصول عمری دارد و با توجه به اتمام عمر قطعه از کار خواهد افتاد به عنوان مثال یک عدد خازن التکریکی قادر است که به مدت هزار ساعت کارمند و پس از این مدت کارایی خود را از دست می دهد و باد می کند.

راه حل برای درست کردن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

هر قطعه ای ممکن است که دچار خرابی شود و احتیاج به تعمیر داشته باشد که برد پکیج ایران رادیاتور نیز از جمله این قطعات است که در صورت مشکل ممکن است که امکان تعمیر وجود داشته باشد و شما برای تعمیر نمودن برد پکیج ایران رادیاتور دو راه حل دارید.

راه حل اول این است که اگر برد پکیج شما قابلیت تعمیر شدن داشته باشد این برد توسط تعمیرکار متخصص جدا خواهد شد و پس از عیب یابی برد و تعمیر آن دوباره برد قابل استفاده خواهد بود.

راه حل دوم این است که اگر برد دستگاه تعمیر نشود پس باید برد را تعویض نمایید که می توانید برد را به صورت نو از بازار تهیه نموده و یا از دستگاه های اوراقی که برد آن ها سالم می باشد و به حساب برد دسته دوم استفاده نمایید‌ و دستگاه خود را راه اندازی کنید.

راه حل برای درست کردن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

همچنین بخوانید : حالت dry کولر گازی چیست؟

نشانه های عیب داشتن برد پکیج ایران رادیاتور چیست؟

عیب داشتن برد در پکیج های ایران رادیاتور بسیار تفاوت داشته و دارای نشانه های متفاوتی نیز می باشد. بروز عیب در یکی از قطعات دستگاه و اختلال در کارکرد دستگاه از نشانه های عیب داشتن برد می باشد چون همانطور که گفته شد قسمت اصلی و مرکزی پکیج ایران رادیاتور برد می باشد و هرگونه مشکل و اختلال در عملکرد های دستگاه در صورتی که با تعمیر اولیه درست و اصلاح نشود از مشکلات و خرابی برد می باشد ودر صورتی که ارور های متفاوتی دریافت نمودید که باز هم با تعمیر اولیه اصلاح نشد آن نیز بر عهده برد است‌.

آیا برد های پکیج ایران رادیاتور را می توان تعمیر نمود؟

در دستگاه ها و مدل های مختلف پکیج های ایران رادیاتور برد ها نیز متفاوت می باشند همچنین برخی از شرکت ها بردهایی مخصوص همان برند تولید می کنند که اگر برد دچار مشکل شد تعویض شود و قابل تعمیر نباشد. در رابطه با اینکه برد تعمیر می شود یانه ابتدا باید عیب را مشخص نمود که کجا هست پدر صورت مشخص شدن عیب می توان نظر داد که آیا برد تعمیر خواهد شد یانه.

به صورت کلی بیشتر برد ها قابل تعمیر هستند و قبل از هرچیزی همانطور که گفته شد باید عیب دستگاه و برد مشخص شود و اگر خرابی برد بسیار حاد و غیر قابل تعمیر باشد در اینصورت است که برد باید تعویض شود و یا قسمت های از برد برداشته شود که در این رابطه نیز با مشورت مشتری انجام خواهد شد.

خطا و عیب های که احتمال دارد دربرد پکیج ایران رادیاتور رخ بدهد چیست؟

باید بدانیم که دستگاه و پکیج ایران رادیاتور باگذشت زمان دچار مشکلاتی می شود که باید آن ها را رفع نمود در غیر اینصورت ممکن است که قسمت های دیگر دستگاه و برد دچار آسیب بشود.

 از جمله خطاهایی که ممکن است رخ بدهد در مدل دیجیتالی E50و در مدل آنالوگ کد خطای ۴۰,۶۰,۷۰می باشدو وقتی که این خطا اتفاق افتاد فن روشن نمی باشد وفن در حالت خاموش قرار دارد و اگر چه  پرشور سوئیچ هوا متصل شده باشد و حالت اتصال داشته باشد.

این خطا و عیب دستگاه دلایل بسیار زیادی دارد و اگر این عیب ها را رفع نمودید و برطرف نشد ممکن است برد پکیج ایران رادیاتور شما خراب شده باشد و همانطور که قبلاً گفتیم برای تعمیر برد باید نزد تعمیرکار متخصص مراجعه نموده چراکه تعمیر برد ماری بسیار حرفه ای و تخصصی است.

علت کارنکردن پمپ در پکیج ایران رادیاتور چه می باشد؟

زمانی که این مشکل برای پکیج ایران رادیاتور شما به وجود بیاید بازهم دلایل متفاوتی دارد که یکی از این دلایل اتصال نبودن برق پمپ و یا سوختن پمپ می باشد که اگر با تعمیر و برطرف نمودن این مشکل باز هم عیب دستگاه برطرف نشد قطعا مشکل از برد دستگاه بوده و باید تعویض و یا تعمیر شود.

علت کارنکردن پمپ در پکیج ایران رادیاتور چه می باشد؟

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی تی اس ال

در صورتی که سیستم آب گرم، گرمای مطلوب را نداشته باشد چه باید کرد و عیب از کدام قسمت می باشد؟

وجود این عیب و‌خطا نیز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله این عوامل لوله کشی نامناسب، درجه دمای نامناسب، نوع لوله کشی و... می باشد .در صورتی که عوامل ذکر شده چک و یا تعمیر شد و مشکل برطرف نگردد می توان گفت که عیب مربوط به برد دستگاه می باشد و باید برد را بررسی و تعمیر نمود.

همچنین ممکن است که میزان گرمایش دستگاه خوب باشد اما اب سرد باشد و بادما همخوانی نداشته باشد که در این مورد هم اگر مشکلات بلوک عوامل دیگر برطرف نشود مربوط به برد دستگاه می باشد.

از جمله مشکلاتی که می تواند نشانگر خرابی برد دستگاه باشد این است که بعد از روشن شدن دستگاه به صورت ناگهانی ریست می شود و در برخی مواقع دیگر نیز ممکن است که رادیاتورها گرمای کافی نداشته باشد که باز هم باید عوامل مختلف را بررسی و در صورت مشکل تعمیر نمود که اگر مشکل برطرف نشد ممکن است که برد احتیاج به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

یردهای پکیج ایران رادیاتور به دو مدل تک سیم و دوسیم تقسیم می شوند بهتر است که هنگام خرید برد از مدل برد دستگاه خود اطلاع داشته باشیم .

ارور ۴۰.۶۰.۸۰ پکیج ایران رادیاتور مربوط به چه می باشد؟

در رابطه با این خطا احتمال ۹۹درصد مشکل از خرابی برد می باشد تنها ۱درصد وجود دارد که مشکل از خرابی برد نباشد که برایتان شرح می دهم.

از معروف ترین ارور های پکیج ایران رادیاتور همین نوع ارور می باشد که فن دستگاه کار نمی کند، ممکن است که فن هوا خوب باشد و پر شر هوا باعث کار نکردن فن هوا باشد برای اطمینان بیشتر می توان یکی از سیم های پر شر هوا را کشید و اگر ریست نمودید و فن هوا کارکرد نتیجه می گیریم که پرشر هوا خراب است ولی اگر فن کارمند و باز هم این خطا را دریافت کنیم یعنی چی بهتر است که یکی از درپوش های پکیج را از روی سقف باز کنیم و دود کش را نیز چک کنیم که گرفتگی نداشته باشد همچنین از وصل بودن سیم پرشر هوا اطمینان حاصل کنیم و مطمئن شوید که شیلنگ ونتوری دچار پارگی نشده باشد ودر برخی موارد ممکن است که ونتوری دفرمه و یا کثیف شده باشد.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شده ایم که برد پکیج ایران رادیاتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت دستگاه می باشد و به عنوان مغز دستگاه عمل می نماید و وظیفه فرمان قسمت های مختلف دستگاه را برعهده دارد و اگر برد به مشکل بر خورد کند ممکن است که قسمتی و ساختمان دستگاه از کار بیفتد.

دلایل زیادی برای خراب شدن برد وجود دارد که برخی از این مشکلات را می توان با تعمیر نمودن برطرف کرد وبی برخی دیگر قابل تعمیر نبوده و باید برد دستگاه عوض شود‌ که تعمیر یا تعویض برد پکیج کاری بسیار تخصصی است و خود سرانه نمی توان نسبت به تعمیر آن اقدام نمود.

قبل از دستکاری و یا تعمیر برد پکیج باید عیب یابی انجام گیرد و مطمئن شد که آیا واقعا مشکل از برد می باشد و یا ازسایر قسمت ها و قطعات دیگر دستگاه سپس نسبت به تعمیر برد و یا تعویض برد پکیج اقدام نمود.

هزینه تعمیر برد به عوامل بسیار زیادی از جمله نوع و مقدار خرابی برد دستگاه مربوط می شود تعمیرکار هزینه تعمیر را مشخص خواهد نمود.

سوالات متداول
خیر ، این مورد به صورت تخصصی هست و نیاز به آموزش بیشتر برای تعمیر کردن برد پکیج دارید
بله این امکان را دارید و می توانید برخی متخصصان را برای تعمیر برد پکیج در منزل ارتباط بگیرید
جستجو
آخرین مقالات