تعیین درجه مناسب کولر گازی و اسپلیت در تابستان

نوشته شده در 25 اسفند 1401
تعیین درجه مناسب کولر گازی و اسپلیت در تابستان

درجه مناسب کولرگازی و اسپلیت در فصل گرم تابستان و تنظیم کردن آن به یکسری عوامل متعدد بستگی دارد. برای حفظ کردن دمای مناسب داخل تابستان باید نکاتی از جمله آفتاب گیر بودن، سایه‌، پرده‌ و تعداد پنجره‌ها در منزل دقت کرد و مناسب‌ترین درجه را بر این اساس مشخص کرد.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل با تعیین کردن درجه مناسب کولر گازی و اسپیلت آشنا کنیم.

اهمیت تنظیم بهترین دما و درجه کولرگازی در تابستان

با توجه به این که امروزه استفاده از کولرگازی به شدت زیاد شده است و این محصولات در تابستان سرما را به خانه می‌آورد و در زمستان گرما را بسیاری از مردم علاقمند به خرید و تهیه این کولرگازی‌ها شده‌اند    اما همه روش استفاده از آن را بلد نیستند و شرکت های تولید کننده هم اطلاعات کاملی در اختیار مصرف کننده نمی گذارد.

به همین خاطر بعد از یک مدت می‌بینیم که کولر گازی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. تنها دلیل آن این است که در استفاده از آن دقت صورت نگرفته و بدون اطلاع و آگاهی از آن استفاده شده است.

اهمیت تنظیم دما در تابستان

همچنین بخوانید : نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

اگر می‌خواهید کولرگازی و اسپلیت شما عمر بیشتری کند  و دیرتر نیاز به تعمیر پیدا کند باید روش استفاده از آن را بدانید و بدانید که چگونه باید بهترین دما را تنظیم کرد و درجه مناسب کولر گازی چگونه تنظیم می‌شود.

بهترین درجه برای کولرگازی در تابستان

ضرورت تنظیم کردن بهترین دمای کولرگازی علاوه بر این که هزینه‌های مادی شما را کاهش می‌دهد، می‌تواند باعث آرامش روح و روان شما نیز گردد که این موارد عبارتند از:

اگر منزل یا اتاق خواب خیلی گرم یا خیلی سرد است، انسان قطعا احساس بدی دارد و احساس راحتی ندارد و فکرش او دائما درگیر است و تمرکز خود را از دست  می‌دهد. به خصوص اگر این اتفاق برای اتاق خواب باشد، تاثیر زیادی روی کیفیت خواب می‌گذارد که دیر خوابیدن، احساس راحتی در خواب نداشتن  و...را در زمان خواب تجربه می‌کند و قطعا بعد از بیدار شدن از خواب هم حالت خستگی و کسلی را با خود به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر سرمای بالا هم برای بدن مضر است و سبب بدن درد می‌شود و با کنار هم آمدن فشارهای کاری و روانی، اضطراب هم افزایش پیدا می‌کند و به طور کلی کارایی خود را از دست خواهد داد.

تنظیم کردن دمای کولرگازی و اسپلیت علاوه بر چیزهایی که گفته شد و  مضراتی که بیان شد روی بچه‌ها و حیوانات داخل خانه هم تاثیر دارد، به شکلی که در صورت تنظیم نبودن دمای کولر بچه‌های کوچک هم آرام و قرار ندارند و اذیت می‌شوند.

مناسب‌ترین درجه دما برای کولر گازی در تابستان

به طور کلی اگر خواسته باشیم دمای سردتری داشته باشیم، با توجه به بیشتر شدن حجم سرمایش، دستگاه اسپیلت انرژی زیادتری را هم مصرف خواهد کرد و هزینه برق هم به همین صورت بالا می‌رود.

به هر حال درجه کولرگازی نه باید بالا قرار گیرد و نه هم پایین. بهترین صورت رعایت کردن اعتدال و تنظیم دقیق آن است که هم کولرگازی عمر بیشتری خواهد کرد و هم این که از وسیله‌ای   که برای آرامش و آسایش بیشتر خریداری کردیم به نحو احسن و اصولی، برای مدت زمان بیشتری استفاده می‌کنیم.

مناسب‌ترین درجه دما برای کولر گازی در تابستان

همچنین بخوانید : قیمت کولر گازی سامسونگ 

بهترین درجه برای کولرگازی در تابستان در همه جا یکسان است

بهترین دمای کولر گای برای ایام گرم تابستان بین بیست و دو – بیست و پنج درجه سانتیگراد است که فضای ما نه خیلی گرم می‌شود و نه هم خیلی سرد خواهد شد. از سوی دیگر مصرف انرژی هم در حد بهینه می‌باشد. البته هنگامی هم که خانه نباشید می‌توانید درجه آن را بالای بیست و هفت -سی درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.

برای شبهای تابستان هم با توجه به این که هنگام خواب، دمای بدن کمتر می‌شود و به اصطلاح جریان خون کمتر می‌گردد، بهترین دما برای شب‌های تابستان بین سی – سی و دو درجه است. البته عموما دما در شب نسبت به روز پایین ‌تر می‌آید.

آن چه در این موضوع تنظیم دماها بیان می‌شود یک نسخه و رویه‌ای کلی است که می‌تواند نسبت به استان‌ها، شهرها، حتی نسبت به دمای بدن هر شخص، طبیعت و مزاج بدن و...هر فرد یا خانواده‌ای   نسخه‌ای خاص داشته باشد.

مدت زمان کار و فعالیت کولر بستگی به دمای تنظیمی خواهد داشتش. هر اندازه دمای تنظیمی برای خنک نمودن محل بیشتر بود، درجه کولر پایین‌تر است و قطعا مدت زمان بیشتری را مشغول فعالیت خواهد بو..

به طور مثال اگر دمای فضای ما سی و دو درجه است و خواسته باشیم دمای محلی که در آن می‌باشیم را به بیست و پنج درجه برسانیم، اسپیلت تا زمان پایین آمدن این دما فعالیت خواهد کرد و بعد از آن به صورت تهویه یا فن تغییر کاربری می‌دهد.

در یک مثال دیگر، اگر دمای اتاق سی و دو درجه است و دمای اسپیلیت را روی بیست و دو درجه تنظیم کرده باشیم، کار اسپیلیت نسبت به صورت قبلی بیشتر می‌شود و برق مصرفی هم به همین مقدار بالاتر می‌رود.

بنابراین این چیزهایی که شمرده شدند از عوامل موثر بر مصرف برق اسپیلیت هم می‌باشند که اگر بخواهیم به صورت تیتر وار این عوامل را بیان کنیم عبارتنداز:

دمای خارجی فضایی که در آن هستیم.

دمای داخلی فضایی که در آن هستیم.

دمایی که برای اسپیلیت تنظیم کرده ایم.

نوع خانه (از نظر ساخت، عایق ، جنس‌هایی که برای تولید استفاده شده است و...)

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان در طول روز

همچنین بخوانید : بهترین کولر گازی برای تهران

توجه داشته باشید که هر اندازه که حجم دمای کولرگازی و اسپلیت در فصل گرم تابستان کم ‌تر تنظیم گردد انرژی بیشتری به وسیله  کولر گازی مصرف خواهد شد و در نتیجه هزینه بالاتری در قبض شما ظاهر خواهد شد. در مقابل، بعضی از افراد امکان دارد صرفه جویی در مصرف انرژی برای آن‌ها اهمیت بیشتری از استراحت و آرامش داشته باشد و دمای کولر را در حد متوسط تنظیم کنند.

 

با این توضیحات می‌توان گفت بهترین درجه برای کولر گازی در فصل گرم تابستان تابستان در روز بین بیست و دو تا بیست و پنج درجه در نظر داشت. در این دما بدن ما به شکل طبیعی در وضعیت راحتی قرار خواهد داشت و نه احساس سرما دارد و نه هم احساس گرما می‌کند و از نظر مصرف انرژی هم بهینه‌ترین  و مناسب‌ترین  دما برای سردی کولر گازی در فصل گرم تابستان می‌باشد.

در صورتی که از منزل خود خارج می‌شوید برای کم کردن مصرف می‌توانید پنج تا شش درجه هم دما را بیشتر کنید و تقریبا روی بیست و هفت تا سی درجه تنظیم نمایید.

بهترین دما برای کولر گازی در تابستان در طول شب

بهترین درجه برای کولر گازی در شب های تابستان، سی تا سی و دو درجه است و دلیل آن هم این می‌باشد که در زمان خواب درجه دمای بدن انسان کم می‌شود و همین طور شما در شب هم به نسبت روز کاهش دمای هوا را می‌بینید.

 

اما این چیزهایی که برای درجه دماهای کولر گفته شده یکسری فاکتورهای مشخص شده هستند و یک حجم دمای نسبی برای کولر گازی است و هر شخص با توجه به موقعیت و عوامل گوناگون، می‌تواند هر کدام از این موارد را که خواست تغییر دهد، که در ادامه این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تنظیم درجه کولر خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر تنظیم میزان درجه کولر گازی

عموما تنظیم دمای کولر گازی به یکسری عوامل همانند ، شرایط آب و هوایی محل سکونت، موقعیت جغرافیای محل سکونت، مقدار رطوبت هوا و آفتابگیر بودن و نورگیری محیط مورد نظر هم بستگی خواهد داشت، به همین خاطر امکان دارد درجه دماهای تعیین شده در این مقاله، نیاز باشد که برای شما مقداری تغییر پیدا کند.

علاوه بر آن مقدار مصرف کولر گازی هم، به یکسری عواملی مانند: دمای خارج، دمای درون خانه و دمای تنظیم شده برای کولر گازی بستگی خواهد داشت. اما اگر خواسته باشیم به طور خلاصه از مقدار مصرف کولر گازی و تنظیم کردن دما آن چیزی بگوییم باید این را مد نظر داشته باشیم که اگر دمای داخل مثلا سی باشد و تنظیم درجه کولر در فصل تابستان بیست و پنج باشد، پس کولر گازی تا هنگامی که پنج درجه دمای خانه را کمتر کند کار می‌کند و بعد از آن به حالت فن یا تهویه برمی گردد.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و زمستان

در این رابطه یکسری قوانین کلی وجود داشت که در طول مقاله بیان شد اما بسته به موقعیت جغرافیایی و بدن هر شخص این الگوها می‌تواند تغییر کند و هر کس مطابق نیاز خود آن را تنظیم نمایید و این کاملا بسته به سلیقه و خواست هر شخصی متفاوت است.

چیزی که مهم است این است که از این دستگاه های برقی دوکاره به نحوی استفاده شود که عمر مفید بیشتری داشته باشند و رعایت حال آن‌ها شود.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تعیین درجه مناسب کولرگازی و اسپلیت در تابستان مطالبی بیان شد. امروزه بسیاری از مردم برای سرمایش و گرمایش منازل از اسپلیت استفاده می‌کنند و برای این نیاز است تا از نحوه تنظیم درجه و استفاده کردن از کولر اگاه شوند تا عمر این کولرها بیشتر شود و سریع نیاز به تعمیر پیدا نکند.

بنابراین کسانی که تمایل دارند تا کولرگازی آن‌ها بیشتر کار کند و عمر مفید بیشتری داشته باشد توصیه می‌شود تا این مقاله را دقیق مطالعه کنند.

 

سوالات متداول
بهترین دمای کولر گای برای ایام گرم تابستان بین بیست و دو – بیست و پنج درجه سانتیگراد است
هر اندازه که حجم دمای کولرگازی و اسپلیت در فصل گرم تابستان کم ‌تر تنظیم گردد انرژی بیشتری به وسیله  کولر گازی مصرف خواهد شد و در نتیجه هزینه بالاتری در قبض شما ظاهر خواهد شد
جستجو
آخرین مقالات