مزایا و معایب کولر گازی سوزوکی

نوشته شده در 16 اردیبهشت 1402
مزایا و معایب کولر گازی سوزوکی

کولر گازی سوزوکی(اسپلیت) از آن گروه تولیدات تهویه مطبوع شرکت سوزوکی هستند.
کولر گازی سوزوکی با دارا بودن ویژگی های بسیار متنوع نظیر فیلتراسیون پیشرفته، غبار زدایی به صورت خودکار، ضد تعریق، آنتی باکتریال، و کیفیت زیاد طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. این گروه لز کولر گازی ساخت کشور ژاپن و نظارت سنگاپور می باشد و رده مصرف انرژی آن A  است و گاز مبرد آن گاز r410a می باشد. این نوع از گاز مبرد کولر گازی سوزوکی به علاوه این که سبب راندمان بهتر کولر می شود  بلکه باعث بالا رفتن کارایی آن نیز می شود. در واقع این نوع کولر ها در هر دو حالت گرمایشی و سرمایشی خود دارای کیفیت و بازدهی بالایی می باشد. در صورتی که در حالت گرمایش قرار بگیرد ویژگی ضد انجماد آن، امکان این که بدون دومیدن هوای سرد در آغاز کار شروع به گرمایش کند، را نیز فراهم می سازد.

کولر گازی سوزوکی

در حقیقت یکی از لوازم بسیار مهم در منازل، کولر گازی سوزوکی می باشد. چرا که این محصول قابلیت خنک نمودن محیط در تابستان و همچنین گرم نمودن محیط در فصل زمستان را دارا می باشد و دارای بخش های زیادی است که مربوط به عملکرد گرمایش و سرمایش می باشد.ولیکن بخش اصلی کولر گازی سوزوکی، موتور کمپرسور آن است.

کولر گازی سوزوکی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

بر خلاف فیلتر های معمولی، این نوع کولر گازی دارای فیلتر هایی می باشد که از نفوذ گرد و خاک به داخل سیستم جلوگیری می کند. همچنین نا گفته نماند که اواپراتور بخش مهمی از کولر گازی می باشد و نقش آن تبادل حرارت  به کولر می باشد، و کولر گازی سوزوکی از این قابلیت و طرح اختصاصی c شکل بهرمند است. در حقیقت این نوع طراحی موجب بالا رفتن سطح تماس تبادل حرارت ذکر شده به اندازه ۱۵ الی ۳۰ درصد در مقایسه به اواپراتورهای معمولی می شود و از این رو سبب جلوگیری از ایجاد اغتشاش در جریان هوا می شود. به علاوه که ۶۰ ماه کمپرسور کولر گازی سوزوکی نشان دهنده کییفیت بسیار زیاد ساخت آن می باشد.

مزیت های استفاده از کولر گازی سوزوکی چیست‌؟

یک نمونه از سوال هایی که در رابطه با خرید کولر گازی سوزوکی بسیار رایج می باشد، این است که ساخت کدام کشور است؟ که پاسخ این سوال کمی قبل تر ذکر شده است که کولر گازی سوزوکی ساخت کشور ژاپن و زیر نظارت سنگاپور می باشد‌‌ که از با کیفیت ترین محصولات می باشد. نا گفته نماند که بهتر است، پس از انتخاب نوع برند، به جزئیات و مشخصات کامل آن نیز دقت فرمائید. درواقع طراحان کولر گازی سوزوکی، این محصول خود را در حالت  نصب دیواری، تولید و طراحی نموده اند. کولر گازی سوزوکی از فیلتر های بی نظیری برخوردار می باشد، که نقش آن ها جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط داخل می باشد، به علاوه که سبب تصفیه غبار ها و در نهایت پاکسازی هوا می شوند.

از آن جایی که کولر گازی سوزوکی در حالت متفاوت گرم و سرد را دارا می باشد؛ به راحتی در تمامی فصول سال قابل استفاده است. از سوی دیگر باد را به چهار جهت مختلف پرتاب می نماید و با استفاده از این قابلیت ، هوای تمام محیط خنک و دلپذیر می شود و در حقیقت هوای محیط را مطبوع می سازد. همچنین در کولر گازی سوزوکی از یک نوع کمپرسور به کار رفته است که به حالت روتاری است و مناسب برای منطقه های معتدل و مرطوب می باشد. همان گونه که قبل تر هم ذکر شده بود؛ گاز موجود در این نوع کولر گازی ها، ار r410  است؛ که به طوری می باشد این گاز که، صدمه لی به محیط زیست وارد نخواهد شد. البته که کولر گازی سوزوکی در مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه می باشد، چرا کا در رده مصرف A  قرار دارد.

معایب کولر گازی سوزوکی چیست؟

یکی از معایب این نوع کولر ها این می باشد که، استفاده نمودن از کمپرسور به حالت هیت پمپ، ضمن به وجود آوردن گرمایش در فصول سرد، میزان چشمگیری، مصرف برق خواهید داشت، و این حالت طوری است که سیستم های رادیاتور با مصرف نمودن از گاز شهری، انرژی احتیاجی خود را ضمن تولسد آب گرم، فراهم گب نمایند. از این رو به دلیل هزینه های بسیار در رابطه با برق در کشور، استفاده نمودن از کولر گازی به صرفه نمیباشد.
در قیاس با، کولر گازی های مشابه به همان ظرفیت در واقع، مصرف برق بالاتری دارد.
به دلیل استفاده نکردن از هوای تازه بیرون، امکان تهویه محیط و به وجود آوردم فشار مثبت در داخل محیط، بر قرار نخواهد بود.

معایب کولر گازی سوزوکی چیست؟

همچنین بخوانید :  مقایسه کولر گازی هایسنس با جنرال

  1. قیمت بالای کولرهای گازی سوزوکی نسبت به برخی رقبا
  2. مصرف برق بالا در برخی مدل‌ها از جمله مدل‌های قدیمی‌تر آن‌ها
  3. نیاز به نصب و راه‌اندازی توسط فنی‌کارهای مجرب
  4. نویز و صدای قابل توجهی در حین عملکرد برخی مدل‌ها
  5. نیاز به تعویض فیلترها و پاک کردن داخل دستگاه در بازه‌های زمانی منظم

باید توجه داشت که این معایب برخی از مدل‌های قدیمی کولرهای گازی سوزوکی هستند و مدل‌های جدید آن‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر سعی در برطرف کردن این مشکلات دارند. همچنین، برای از بین بردن برخی از این معایب، می‌توان از متخصصین مجرب در زمینه نصب و راه‌اندازی کولرهای گازی سوزوکی استفاده کرد.

علت خاموش شدن کمپرسور کولر گازی سوزوکی چیست؟

در واقع خاموش شدن موتور کولر گازی با کار نکردن آن یکسان می باشد. در صورتی که کولر گازی سوزوکی به طور ناگهانی و اتفاقی خاموش می شود، سبب آف شدن کولر گازی می شود ولیکن دلایل بسیاری در این مورد موجود می باشد که به طور معمولا اکثر این مورد ها فنی می باشد و در این حالت می بایست توسط افراد آگاه به تعمیرات، بررسی شود. برخی از این موارد عبارت است از
عیب داشتن کمپرسور و یا نیم سوز شدن آن:  در صورتی که موتور کولر گازی سوزوکی دارای عیوبی باشد؛ این که موتور خاموش شود به طور زیادی متحمل می باشد. دلیل دیگر این مشکل نیز، تحت فشار بودن کولر و در واقع نیم سوز شدن آن ممکن است باشد. و این که متاسفانه در اکثر این احتمالات، راهی حز تعویض نمودن کمپرسور، نخواهید داشت. چرا که طراحی داخل کمپرسور و در واقع طراحی آن، تعمیرات مربوط به موتور کمپرسور را بسیار پیچیده و سخت کرده است و بسیاری از افراد تعمیر کار، قادر به تعمیر نمودن این مورد را نخواهند داشت و توسط اشخاص ماهری می بایست بررسی و تعمیر شود. نامناسب بودن و یا کم بودن گاز مبرد.

ممکن است یکی از علت های خاموش شدن کمپرسور کولر گازی سوزوکی، مربدط به گاز مبرد باشد. چرا که گاز مبرد می بایست مناسب با روغن و موتور کمپرسور کولر باشد و در میزان آن باید دقت کافی داشته باشید تا به حد استاندارد آن برسید. در صورتی که مقدار گاز مبرد، نامناسب و یا کمتر از ظرفیت آن باشد، به احتمال زیاد سبب خاموش شدن کولر گازی سوزوکی می شود. در واقع کم بودن میزان گاز مبرد را با شارژ گاز می توان جبران کرد. ولیکن بسیاری از افراد متاسفانه به دلیل سرمای بیشتر به تعویض نوع کولر کازی سوزوکی می پردازند که این امر بسیار نادرستی می باشد و به تدریج به کمپرسور کولر گازی صدمه وارد می نماید و باعث از کار افتادن آن و در نهایت مشکلاتی نظیر، پرتاب آب و یخ، آب دادن از حالت دو تیکه ی کولر خواهد شد.

علت خاموش شدن کمپرسور کولر گازی سوزوکی چیست؟

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی هیوندای

افزایش دمای کمپرسور:

یک مورد دیگر در خاموش شدن موتور کمپرسور کولر، ممکن است افزایش دمای بیش از حد آت باشد، چنانچه موتور کولر بدون وقفه در حال فعالیت باشد، به سرعت شاهد بالا رفتن دمای موتور کمپرسور خواهیم بود و در نهایت این مورد، سبب خاموش شدن کولر گازی سوزوکی خواهد شد.

مشکل داشتن بورد کولر و یا ایراد برقی:

ممکن است، یک یکی از اجزای کولر و یا سیم های اتصالی آن به موتور کمپرسور، به مشکل بر بخورد و سبب اتصالات برقی در کولر شود. از این رو لازم است حین داغ شدن کولر گازی سوزوکی خود، از بررسی قطع نشدن سیم ها و همچنین اتصال درست آن، اطمینان حاصل فرمائید و به آن توجه نمائید. در حالت کلی، بورد کولر گازی سوزوکی، نقش به سزایی در خاموش شدن کمپرسور کولر دارد. در نهایت این که یکی از دلایل خاموش شدن اتفاقی کولر گازی سوزوکی، می تواند ایراد داشتن بورد کولر باشد.

دلایل روشن نشدن کولر گازی سوزوکی چیست؟

و چه روش هایی ضمن برطرف نمودن آن موجود می باشد؟

بررسی نمودن فیوز ها و پریز برق:

یوی از دلایل روشن نشدن کولر شما، ممکن است نرسیدن جریان برق به طور صحیح به آن باشد. برای بررسی این مشکل، می بایست به سراغ جعبه تقسیم رفت، و چک کنید تا بینید که آیا برق مربوط به کولر گازی سوزوکی، متصل است یا نه. به طور معمول در فصل تابستان در بیشتر منازل، کولر گازی سوزوکی مورد استفاده می باشد. همچنین که استفاده از دیگر لوازم، پر مصرف هم حالت بالا رفتن بار الکتریکی را بهبود نخواهد بخشید. از این رو یک مورد از احتمالات اساسی افزایش بار الکتریکی و در نهایت قطع شدن برق از طرف جعبه تقسیم و یا فیوز های منزل می باشد. اپدر چنین حالتی به طور معمول ، فیوز خواهد پرید که می بایست اول قطع شود و مجددا پس از گذشت چند ثانیه وصل شود تا از این طریق مشکل رفع شود. حتی گاهی ممکن است، به دلیل بالا رفتن نوسانات الکتریکی و یا مریان برق، فیوز بسوزد. از این جهت می توانید فیوز را تعویض نمائید تا مشکل رفع شود.  نکته مهم در این باره این است که چنانچه پس از انجام چنین کاری، مجددا شاهد پریدن و سوختن فیوز شدید از انجام هر عملی بپرهیزید و به تعمیر کار بسپارید چرا که این نوع مشکل، احتیاج به مهارت لازم در این باره دارد و در واقع برای کسانی که آگاهی بازم ندارند، بسیار خطرناک می باشد.

بررسی نمودن فیوز ها و پریز برق:

همچنین بخوانید : کولر گازی سامسونگ با قیمت عالی

ریست نمودن کولر گازی سوزوکی:

چنانچه عیب از تامین برق در کولر گازی نباشد، می توانید ریست کردن کولر را امتحان کنید. چرا که در بیشتر موارد بروز چنین مشکلاتی با انجام ریست کولر برطرف میشود که نیازی نیست سریعا به مراکز تعمیرات فنی مراجعه فرمائید.

چک نمودن عملکرد ترموستات کولر گازب سوزوکی: یکی دیگر از بخش های  مهم در ساخت کولر گازی سوزوکی، ترموستات آن می باشد، که نقش به سزایی در تعیین نمودن دمای مورد نظر دارد. از این جهت احتمال اینکه کولر گازی سوزوکی روشن نشود می تواند ایراد داشتن و یا خرابی ترموستات باشد.که در چنین حالتی، می توانید ترموستات کولر خود را تعویض و مشکل را رفع نمائید.
در نوع خارجی ترموستات، که ضمن کنترل سیستم کولر گازی سوزوکی به طور معمول بر روی دیوار های منازل وصل می شوند، به حالت ولومی و یا دیجیتالی می باشد، می تواند یکی از موارد زیر علت روشن نشدن آن شود.

ترموستات می بایست روشن باشد و دارای جریان برق باشد، یا به عبارتی صفحه ننلیشگر آن، بدون نور و برق نباشد.
بررسی باتری های ترموستات، و در صورت نیاز یا خور بودن آن، تعویض شوند.
در فصول گرم و تابستان، ترموستات را در صورت cool  یا خنک قرار دهید.
دمای تنظیم شده ی ترموستات می بایست حداقل، ۵ درجه کمتر از دمای محیط  باشد.
علت دیگر روشن نشدن کولر گازی سوزوکی، می تواند خراب شدن سنسور دمای آن باشد. این بخش از سیستم کولر گازی، به سایر قسمت های کولر کمک می نماید، و در واقع شبیه به یک سنسور است و دمای محیط را مانیتور می نماید و در حالت لزوم، به برد کولر فرمان روشن موتور را می داد و سبب خنک شدن محیط می شود. مورد دیگر این که، گاهی کثیف بودن فیلتر های کولر گازی سوزوکی، می تواند علت روشن نشدن آن باشد به طوری که، اگر کولر گازی سوزوکی دارای آلودگی و خاک هایی از مدت زیادی باشد، موجب سخت تر شدن عبور جریان هوا و در نهایت بسته شدن فیلتر ها می شود، و این مورد گاهی در روشن و خاموش شدن کولر گازی بی تاثیر نخواهد بود.

 

سخن پایانی

امروزه یکی از محصولات پر طرفدار و رایج، برای مناطق اداری، مسکونی، تحاری و ساختمانی در واقع کولر گازی سوزوکی می باشد که سال های زیادی است که توجه کاربران را به خود جلب نموده  است. با استفاده از کولر گازی سوزوکی دیگر نیازی به لوازم دیگری ضمن گرمایش محیط منازل و اداری خود نباشید، چرا که کولر گازی سوزوکی دارای حالت دو پارچه ای بیا به عبارتی اسپلیت می باشد که دو حالت جداگانه ی گرمایش و سرمایش دارد. و در حقیقت با یک تیر می توانید دو مورد را هدف قرار بدهید و مزایای بسیار این محصول بهره مند شود ولیکن نکته حائز اهمیت در این باره این می باشد که در خرید آن دقت لازم را به کار ببرید تا سودجویان با فروش کولر گازی های غیر اصل خود سبب فریب دادن شما نشوند. .

سوالات متداول
شرکت سوزوکی یک شرکت ژاپنی است اما باید توجه داشت که تولید کولرهای گازی سوزوکی در کشورهای مختلفی از جمله چین، تایوان، تایلند نیز انجام می‌شود.
قیمت کولرهای گازی سوزوکی نسبت به سایر برندهای مشابه، به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کیفیت بالای ساخت، معمولاً بیشتر است.
ابراهیم جعفری
1 ماه پیش
افتضاح ۱ساعت نیم نشستم تا حالت گرم اسپیلت روشن شه آما نشد.خیلی دیر روشن میشه
پاسخ
جستجو
آخرین مقالات