بهترین محل نصب کولر گازی

نوشته شده در 03 آبان 1401
بهترین محل نصب کولر گازی

امروزه تعداد متقاضیان خرید کولر گازی به دلیل سکونت در آپارتمانها و بهره مند شدن بهتر از هوای مطلوب افزایش یافته است.اما باید به بهترین مکان نصب کولر گازی توجه کرد تا شاهد عملکرد مطلوب کولر گازی باشیم.ما در این مقاله می خواهیم در مورد محل مناسب کولر گازی و حداکثر فاصله استاندارد بین کندانسور و پنل داخلی بپردازیم.جهت کارآیی بهتر و حفظ فاصله مناسب بین دو پنل بهتر است از قبل در معماری منازل به این نکته دقت شود که فضای مناسب جهت نصب کولر گازی در نظر گرفته شود .اگر جهت خرید کولر مردد هستید و به اطلاعات بیشتری در زمینه خرید کولر گازی نیاز دارید می توانید از پیج 5 برند پرفروش کولر گازی بازدید کنید.  

بهترین محل نصب پنل خارجی کولر گازی 

نصب کولر گازی در محل مناسب باید توسط نصاب ماهر صورت گیرد و در این زمینه نصاب باید نکاتی را در نظر داشته باشد که بازدهی کولر افزایش یابد. رعایت استانداردها در نصب کولر سبب کاهش انرژی و عملکرد مطلوب کولر گازی می شود. نکاتی که باید در نظر داشت را در زیر بصورت مختصر توضیح می دهیم.

  • هنگام نصب، کندانسور باید در قسمتی نصب شود که کولر عملکرد خوبی داشته باشد مثل بالکن. در ساختمانهای جدید این فضا را از قبل جهت قراردادن کولر گازی تعبیه می کنند و لوله کشی های لازم را انجام می دهند.
  • کندانسور باید در سایه نصب گردد، تا راندمان انرژی کولر بالا رود و بر اثر تابش آفتاب کولر گازی مستهلک نشود همچنین تابش آفتاب بر کولر گازی سبب کاهش سرمایش کولر می شود، یا حتی الامکان در کنار آن درخت بکارید تا کندانسور در سایه قرار بگیرد.
  • کندانسور باید در محل باز قرار داده شود و از نصب کندانسور در محیطهای بسته خودداری گردد.
  • هنگام نصب باید کندانسور در مکانی نصب شود که گرد وغبار وارد لوله های گاز نشود و به کمپرسور صدمه بزند.
  • لوله کشی رابط بین دو پنل باید بطور صحیح و با رعایت فاصله طولی صورت گیرد.
  • اگر برای کندانسور سایه بان در نظر گرفتید حتما باید طوری نصب شود که هوا در گردش باشد.چون کندانسور گرمای زیادی تولید می کند باید هوا رد و بدل شود. 
  • ارتفاع مناسب از سطح زمین را جهت نصب رعایت کنید.
  • در هنگام نصب کولر گازی کندانسور بیرونی باید از لوله های هود،دودکش ها و ... فاصله داشته باشد.
  • اگر قرار است در محیط دو کندانسور نصب گردد، باید فاصله بین دو کندانسور حداقل 80 سانتیمتر باشد.
  • کندانسور نباید در مجاورت لوله های آب،گاز یا برق قرار بگیرد.

تا اینجا نکات مهم بهترین انتخاب جهت نصب پنل خارجی کولر گازی توضیح داده شد و دانستیم که بهترین مکان جهت نصب کندانسور ، تراس یا روی بام می باشد.جهت افزایش راندمان انرژی و کارآیی مطلوب کولر، بهتر است همه موارد ذکر شده رعایت شود.

بهترین محل نصب پنل داخلی کولر گازی

  • پنل داخلی چون باد را در محیط پخش می کند باید در محلی نصب گردد که کل محیط را پوشش دهد .کاربران می توانند با استفاده از ریموت کنترل دستگاه ورود و خروج دستگاه را به حالتهای مختلف تغییر دهند. میزان پرتاب باد کولرها تا حدود 5 تا 15 متر می باشد و بسته به نوع کولر متفاوت است و باید طوری نصب گردد که مانعی سر راه کولر نباشد.
  • کولر گازی را در ارتفاع مناسب نصب کنید، فاصله استاندارد حفظ شود تا عملکرد سرمایشی و گرمایشی بطور مطلوب انجام شود.
  • مکان نصب کولر گازی باید تراز باشد تا پرتاب باد بصورت مناسب انجام شود.
  • روبروی یونیت باید آزاد باشد و نباید مانعی مثل اشیا یا دیوار در راستای آن قرار بگیرد تا محیط را بخوبی خنک کند.
  • هنگام نصب باید فضایی برای تعمیر کولر در نظر گرفته شود.
  • پنل کولر گازی باید بصورت مقاوم فیکس گردد.
  • پنل داخلی نباید در معرض شوفاژ ،وسایل پخت و پز و ... نصب شود. 
  • لوله کشی بین پنل داخلی و خارجی باید بطور استاندارد باشد.زیرا عدم رعایت فاصله مناسب سبب عملکرد نادرست کولر گازی می شود.

با رعایت اصول ذکر شده توسط نصاب می توانید از محیطی دلنشین با هوای مطلوب بهره مند شوید.اگر می خواهید کولر گازی شما دارای کارآیی عالی باشد و رضایت شما را دربر داشته باشد حتما به شرایط جغرافیایی محل سکونت خود توجه داشته باشید. اگر در مناطق سردسیری زندگی می کنید ،کولر گازی مناسب شرایط جوی محل سکونت خود را تهیه کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر  معرفی بهترین کولر گازی مناطق سردسیری  را مطالعه کنید.

محل نصب کولر گازی در فروشگاهها و اماکن تجاری

در منازل مسکونی ،کولر گازی باید فاصله ای حدود 45 سانتی متر تا سقف داشته باشد.اما در فروشگاهها و اماکن تجاری این مسئله متفاوت می باشد.چون سقف این اماکن بزرگتر است باید در ارتفاع حدود 2 متر از سطح زمین نصب شود تا پرتاب باد بهتری داشته باشند .سقفهای بلند باعث می شود که هوای گرم به سمت بالا برود و باعث فشردگی کمتر هوا شود. همچنین سقفهای بلند باعث می شود که جریان هوای بیشتری اتفاق بیفتد و این اماکن هوای خنک تری داشته باشند.

سخن نهایی

ما در این مقاله با بهترین محل نصب کولر گازی آشنا شدیم.چون کندانسور وظیفه تامین هوای خنک کولر را دارد ، بهتر است تمامی مواردی که در بالا ذکر شد را رعایت کرد تا بتوان از هوای مطلوب بهره برد زیرا همانطور که گفته شد نور آفتاب باعث مستهلک شدن سریع کندانسور و اختلال در عملکرد آن می شود.اگر کولر گازی تهیه کرده اید و تمامی اصول نصب را رعایت کرده اید ولی شاهد اختلالاتی در کولر گازی خود هستید می توانید مقاله عیب یابی کولر گازی را مطالعه کنید.فروشگاه آنلاین ونداد کولر عرضه کننده تمامی محصولات اصل با ضمانت معتبر و قیمت ارزان می باشد.چنانچه قصد خرید کولر گازی دارید حتما از این فروشگاه دیدن فرمائید تا محصولی مطمئن و اصل را خریداری نمائید.  

سوالات متداول
بله صد در صد ، اگر در بهترین نقطه ممکن کولر گازی نصب شود راندمان بسیار بهتری دارد
بله ،محل نصب کولر گازی در منازل باید حدود 45 سانتیمتر تا سقف فاصله داشته باشد ولی در فروشگاهها در ارتفاع حدود 2 متر از سطح زمین نصب شود به دلیل ارتفاع بلند سقف ها
بله، با رعایت فاصله طولی 80 تا 100 سانتیمتر می توانیم دو کندانسور یا بیشتر را نصب کنیم.
جستجو
آخرین مقالات