مزایا و معایب کولر گازی تراست

نوشته شده در 26 بهمن 1401
مزایا و معایب کولر گازی تراست

ممکن است برخی از افراد پیش از اینکه به خریداری یک وسیله بپردازند بخواهند در رابطه با آن اطلاعاتی را به دست آورند. کولر گازی نیز یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایلی است که امروزه نیاز به آن بیش از پیش احساس می شود، بنابراین اگر می خواهید کولر گازی متناسب با محل زندگی خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید می توانید از کولر گازی تراست استفاده نمایید.

در واقع کولر گازی تراست ساخت کشور چین می باشد که در کشور ما نیز مونتاژ می گردد. این برند به خوبی توانسته موفقیت هایی را در تولید کولر های زیبا با عملکرد عالی به دست آورد. شما با استفاده از کولر گازی تراست می توانید هم در فصل سرما و هم در فصل گرما از این محصول استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی مزایا و معایب کولر گازی تراست بپردازیم و شما را در یک خرید خوب راهنمایی کنیم، پس بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با کولر گازی تراست

با توجه به اینکه هر روز شاهد گرم شدن هوا نسبت به گذشته هستیم بنابراین میزان استفاده از کولرهای گازی با برندهای مختلف رو به افزایش بوده است. به طور معمول افرادی که قصد خریداری کولرگازی را دارند معمولاً سعی می کنند بهترین برند را که دارای کیفیت زیادی است انتخاب نمایند، همچنین در کنار کیفیت از قابلیت ضمانت نام و همچنین ارائه خدمات پس از فروش آن استفاده نمایند. در رابطه با کولر گازی تراست باید بگوییم یکی از برندهای مشهور و پرطرفدار است که هم اکنون توانسته در میان تمامی برندهای خارجی جایگاه ویژه ای را به دست آورد. از سال ۶۴ برند تراست توانست فعالیت خویش را در برخی از مناطق جنوبی ایران شروع نماید زیرا این مناطق آب و هوای گرم و خشکی دارند بنابراین کم کم توانست جایگاه خود را در میان مصرف کنندگان و عموم مردان محکم کند و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شد.

از مهمترین محصولاتی که شرکت تراست آن ها را تولید کرده است می توان کولر گازی ایستاده، کولر گازی پنجره ای، داکت اسپلیت، کولر گازی اسپلیت، انواع چیلر، انواع مینی چیلر، پمپ کندانس، انواع فن کویل برای کولر گازی، شیر سه راهه  ترموستات های دیواری و پکیج هایی که معمولاً از آن ها برای پشت بام استفاده می کنند اشاره نمود.

با توجه به میزان تولیدات بالای هر یک از محصولات و کیفیت بسیار عالی آن ها دست یافتن به یک جایگاه والا دور از ذهن نیست.

آشنایی با کولر گازی تراست

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی تک الکتریک

توجه داشته باشید شرکت تولید کننده برند تراست بیشترین تولیدات خود را برای سیستم تهویه مطبوع سیستم گرمایشی و سرمایشی مدنظر قرار داده است، به همین خاطر این محصولات که از سوی شرکت تراست تولید می شود از تنوع زیادی نیز برخوردار می باشد.

برند تراست توانسته اسپلیت ها را با توجه به مدل های گوناگونی همچون کولر گازی ایستاده، کولر گازی پنجره ای، اسپلیت دو تکه، داکت کانالی، اسپلیت با قابلیت اینورتر اشاره نمود. به طور کلی هر یک از این محصولاتی را که نام بردیم در مدلهای آن ها تنوعات زیادی وجود دارد و آن دسته از اشخاصی که قصد خرید کولر گازی و سایر لوازم را دارند می توانند بر اساس متراژ محل زندگی، علایق و سلایق خود اقدامات لازم جهت خریداری این محصولات انجام دهند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت یکی دیگر از عوامل محبوبیت برند تراست وجود تنوعات بالا در محصولات تولید شده می باشد؛ زیرا به خوبی می‌تواند به نیازهای عموم افراد پاسخ دهد..

مهم‌ترین قابلیت‌های کولر گازی تراست

زمانی که هر شخصی به خرید یک ابزاری برای منزل می گردد پیش از خرید می خواهد تمامی قابلیت ها و امکانات آن را بداند و سپس بعد از اینکه فرآیند خرید را انجام داد با مدنظر قرار دادن امکانات آن بتواند وسیله خریداری شده را مورد استفاده قرار دهد. کولر گازی تراست نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین آگاهی نسبت به قابلیت های آن به شما در یک خرید بسیار خوب کمک می کند. از مهم‌ترین قابلیت‌های کولر گازی تراست می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- بهتر است بدانید کولر گازی تراست از فناوری‌های روز برخوردار بوده و با توجه به سیستمی که در آن به کار رفته است می توان هم از حالت سرمایش و هم از حالت گرمایش آن در فصل مورد نظر استفاده نمود.

- همان گونه که پیش از این هم بیان شد برند تراست محصولات خود را با تنوع زیادی تولید می‌کند و سپس آنها را به بازار عرضه نموده و سعی می‌کند تا پاسخگوی نیاز و علایق مردم باشد به طور کلی برخورداری محصولات عرضه مدل های متنوع و گوناگون یکی از مهمترین قابلیت های خرید این محصول می باشد

کولر گازی تراست معمولاً در مناطق جغرافیایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین این شرکت محصولاتی را تولید کرده است که با هر نوع اقلیم آب و هوایی می تواند ارتباط برقرار کند، به همین خاطر از سوی بسیاری افراد در سراسر کشور مورد توجه واقع شده است.قابلیت های کولر گازی تراست

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی پنجره ای و پرتابل چیست؟

- یکی دیگر از امکانات کولر گازی تراست که بسیار مناسب و کاربردی است بهره مندی از فیلتر هوا به منظور تصفیه کردن هوا در آن قرار دارد. به طور کلی کار اصلی فیلتر هوا این است که آلودگی های موجود در هوا را به سمت خود جذب نموده و در نهایت برای ساکنان آنجا به هوای تصویب شده و مطبوع ارائه می کند.

- بهره‌مندی کولر گازی تراست از ظرفیت های مختلف باعث شده افراد متعددی از جای جای کشور به دنبال استفاده از این محصول باشند. برخی از افراد در یک مکان کوچک زندگی می کنند بنابراین این افراد به دنبال خریداری کولر گازی با ظرفیت کم می باشند اما عده‌ای دیگر با توجه به مکان زندگی خود و محل کاری ممکن است متراژ آنجا بسیار زیاد باشد بنابراین باید کولر گازی را مورد استفاده قرار دهند که ظرفیت آن بالا است.

- ریموت کنترل یکی دیگر از قابلیت های پرطرفدار و مورد استفاده در کولر گازی می باشد. کولر گازی تراست با بهره مندی از این قابلیت توانسته در محبوبیت و جایگاه والای خود بیفزاید و تا حد زیادی کار را برای مصرف کنندگان آسان کرده است.

در نظر داشته باشید که کولر گازی تراست دارای ویژگی های منحصر به فردی همچون برخورداری از کمپرسور روتاری، گاز R410، عملکرد کاملا بدون صدا، طراحی عالی، مقاومت زیاد کمپرسور در برابر هر گونه وضعیت جوی، بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی، برخورداری از سیستم اینورتر می باشد.

در نظر داشته باشید زمانی که کولر گازی تراست از تکنولوژی اینورتر استفاده می کند در واقع تا حد زیادی از مصرف برق و انرژی کاسته است، همچنین کمپرسوری را مورد استفاده قرار داده که در مقابل هرگونه اقلیم و وضعیت جوی از استقامت بالایی برخوردار می باشد.

مزایای کولر گازی تراست

پیش از این به بیان امکانات و قابلیت های کولر گازی تراست پرداخته‌ایم. توجه داشته باشید که کولر گازی تراست با توجه به قابلیت ها و مزایایی که دارد توانسته در میان کاربران نمره بالایی را به دست آورد، بنابراین این افراد باتوجه به محصولی که مورد استفاده قرار داده اند و توجه به کارکرد خوب این دستگاه رضایت خود را نیز بیان کرده‌اند.

از مهمترین مزایای کولر گازی می توان به کیفیت بسیار زیاد قطعاتی که در این دستگاه به کار گرفته شده اشاره کرد. قطعات و کمپرسوری که کولر گازی تراست را مورد استفاده قرار داده است با توجه به فعالیت و راندمان بسیار بالا دارای طول عمر بیشتری نیز می باشد.

در نظر داشته باشید کولر گازی تراست بر اساس کمپرسوری که آن را به کار گرفته است و میزان قطعات اندکی را مورد استفاده قرار داده بنابراین برای ساکنان منزل و یا محیط کاری صدای اندکی را تولید می کند و تلاش می‌کند تا ساکنان را از تولید آلودگی های صوتی نرنجاند.

مزایا و معایب کولر گازی تراست

همچنین بخوانید : مزیت و معایب کولر گازی جی پلاس

همان گونه که پیش از این هم بیان شد وجود ظرفیت های گوناگون کولر گازی تراست در بازار باعث شده تا هر گونه افرادی به دنبال مورد استفاده قرار دادن این نوع کولر گازی باشند. در حقیقت برخورداری از ظرفیت‌های متعدد منجر به افزایش تعداد مصرف‌کنندگان شده است.

به طور کلی کولر گازی تراست در مدل‌های گوناگونی تولید شده و طراحی هر یک از آن ها نسبت به دیگری بسیار منحصر به فرد و بی نظیر می باشد، به همین خاطر اگر دکوراسیون منزل برایتان بسیار اهمیت دارد می توانید بر اساس لوازم خانه خود هر یک از مدل هایی که با دکوراسیون منزل سازگاری دارد را انتخاب کنید.

ممکن است در میان افراد منزل کسی از بیماری آسم و یا بیماری هایی از این قبیل رنج ببرد بنابراین برای این افراد استشمام یک هوای مطلوب به دور از هرگونه آلودگی و گرد و غباری بسیار ضروری می باشد، بنابراین کولر گازی تراست این موضوع را برای کاربران حل کرده است زیرا از فیلتر هوا به منظور ارائه یک هوای مطبوع به مصرف کنندگان استفاده نموده است.

شما می توانید از کولر گازی تراست با توجه به مزایای زیادی که دارد استفاده کنید.

معایب کولر گازی تراست

معایب کولر گازی تراست در کنار مزایایی که دارد قابل چشم پوشی هست ولی شما به عنوان خریدار حق دارید از معایب کولری که می خواهید بخرید مطلع باشید . اولین معایب کولر گازی تراست وجود مدل های تقلبی در بازار هست که باید مراقب خرید مدل های تقلبی باشید. مورد دیگر از معایب کولر گازی تراست نداشتن خدمات پس از فروش مناسب هست که این مورد تقریبا برای بیشتر برندهای کولر گازی هست، مورد سوم از معایب کولر گازی تراست این هست که این کولر گازی برند ناشناخته تری نسبت به برخی برندها هست و باید دنبال نمایندگی مجاز آن برای تعمیر و فرد متخصص برای این برند گیر بیاورید و آخرین مورد از معایب کولر گازی تراست باید بگوییم این دستگاه بایستی به صورت سالانه و یا زوتر از موعد سرویسکاری شود البته این مورد را نمی توان جزء معایب به حساب آورد زیرا انجام سرویسکاری های دوره ای منجر به بهتر شدن عملکرد کولر گازی می گردد و تنها مختص کولر گازی تراست نیست بلکه همه کولر های گازی به منظور برخورداری از عملکرد و راندمان بالا نیاز به سرویسکاری دارند.

در نظر داشته باشید در صورتی که کولر های گازی فرایند سرویسکاری ها را انجام ندهند ممکن است زودتر از آنچه که فکرش را هم بکنید دچار مشکل جدی شود پس بهتر است موضوع سرویسکاری کولر گازی تراست را جدی بگیریدو اصلا از این مسئله غافل نشوید. انجام این امر شما را از پرداخت سایر هزینه های جانبی باز می دارد.

راهکارهای مواجه با برخی از مشکلات کولر گازی تراست

گاهی اوقات ممکن است کولر گازی بیش از حد از خود صدا تولید کند، بنابراین بهتر است به دنبال رفع آن باشید. گاهی ممکن است این مشکل به خاطر شل شدگی پیچ های سینی باشد که در واقع محل قرارگیری آن در پشت یونیت داخلی می باشد.

توجه داشته باشید بهترین راهکار برای رفع این مشکل سفت کردن پیچ ها می باشد، اما در صورتی که پیچ های پشت یونیت داخلی را مورد بررسی قرار دادید و متوجه شدید اشکال از این قسمت نیست می توانید به بازکردن یونیت خارجی بپردازید و با مشاهده کردن کمپرسور سعی کنید مشکل را دریابید.

هنگامی که فرایند بررسی کمپرسور کولر گازی را انجام دادید ممکن است احساس کنید پیچ های کمپرسور شل شدند و این صدا به خاطر تکان خوردن کمپرسور از آن خارج می گردد. از طریق سفت کردن پیچ های کمپرسور می توانید مشکل سر و صدا را برطرف کنید. گاهی نیز ممکن است با گیر کردن چیزی میان پره های فن کولر گازی صدای زیادی را از خود تولید کند از طریق خارج کردن شیء می‌توانید به رفع مشکل موجود بپردازید.

راهکار مواجه با مشکلات کولر گازی تراست

همچنین بخوانید : مزایا و معایب کولر گازی گرین

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از کولر گازی تراست با آن مواجه شوید خاموش شدن دستگاه به صورت ناگهانی می باشد، بنابراین این اتفاق ممکن است به خاطر وجود برخی دلایل ایجاد شود به عنوان مثال ممکن است فیلتر ها به قدری کثیف شده باشند که منجر به خاموشی ناگهانی دستگاه گردد.

در چنین حالتی دستگاه قادر به خروج هوای خنک نیست بنابراین فشار بسیار زیادی را تحمل می کند تا بتواند فرایند خنک کردن محیط را انجام دهد پس از اینکه فشار بیش از حدی را جهت انجام کار خود تحمل می کند بنابراین ممکن است به طور ناگهانی خاموش گردد. در چنین وضعیتی بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به نظافت، شستشو و یا در نهایت تعویض فیلتر تصفیه هوای کولر گازی بپردازید و از این طریق مشکل پیش آمده را برطرف سازید.

سخن پایانی

هنگامی که درباره عملکرد بسیار خوب کولر گازی تراست صحبت می کنیم این امر نشان دهنده این نیست که کولر گازی تراست هیچگاه دچار خرابی و یا مشکلی نمی‌شود بلکه این دستگاه نیز مانند بسیاری دیگر از تجهیزات الکترونیکی ممکن است دچار ایراداتی گردد؛ پس بهتر است پیش از اینکه مشکل آن جدی شود سرویس کاری های دوره ای را انجام دهید و در صورت نیاز از تعمیرکاران این حوزه درخواست عیب یابی دستگاه را داشته باشید.

 

سوالات متداول
کولر گازی تراست ساخت کشور چین هست
مهم ترین مزیت کیفیت قطعات استفاده شده در کولر گازی تراست هست
کولر گازی تراست عیب های رایج برای کولر های گازی در برندهای دیگر ، مانند خدمات پس از فروش و مصرف برق دارد
جستجو
آخرین مقالات