مقایسه کولر گازی گری با هایسنس

نوشته شده در 14 دی 1401
مقایسه کولر گازی گری با هایسنس

کولر گازی یکی از مهم‌ ترین ابزاری است که امروزه بسیار پرکاربرد می‌ باشد و با توجه به امکانات و شرایط استفاده که این ابزار دارد می‌تواند امکانات رفاهی مناسبی را برای استفاده کنندگان فراهم کند. در طی این مقاله قصد داریم تا دو برند بسیار پرکاربرد در ایران را معرفی و این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

این برندها گری و هایسنس هستند که با توجه به میزان استفاده آنها در بازار نیاز است که اطلاعات کاملی در مورد آنها داشته باشید و بدانید کدام برند و یا کدام شرایط استفاده می‌تواند برای شما بهترین کاربرد را داشته باشد.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعاتی که در مورد این دو کولر گازی نیاز است را در اختیار شما قرار دهیم.

مزیتها کولر گازی هایسنس و گری

 از جمله مزیت‌ هایی که هر دو کولر گازی گری و هایسنس  دارند: نوع طراحی، تجهیزات عالی و همچنین پشتیبانی خدمات پس از فروش آن می‌باشد، که از جمله بهترین کاربرد های این کولرهای گازی محسوب می‌شود.

یکی از مزیت‌هایی که می تواند کولر گازی گری را نسبت به هایسنس در درجه بالاتری قرار دهد این است که کولر گازی گری قبل از اینکه در این زمینه فعالیت کند در زمینه طبیعی سیستم‌ های مطبوع سرمایشی فعالیت داشته و تجربه بالایی در ساخت این سیستم‌ها دارد. با توجه به نوع عملکرد آن کولر گازی گری نیز می‌تواند در کنار این تجهیزات عملکرد بهتری نیز داشته  باشد.

گرمایش و سرمایش همزمان در هر دو برند

همچنین کولر گازی گری دارای قابلیت گرمایش نیز می‌باشد. یعنی این کولرها هم به‌ صورت سرمایش در فصل گرما و هم به‌ صورت گرمایش در فصل سرما فعالیت می‌کنند، که می‌تواند مهم‌ترین ویژگی این کولرها باشد.

با توجه به نوع عملکرد تقاضای بازار و طراحی زیبایی که کولر گازی گری دارد باعث شده تا جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند و همین که این مقاله در مورد ویژگی‌ های این دو کولرگازی تهیه می‌شود، یعنی این کولر گازی دارای محبوبیت بالایی می‌باشد.

گرمایش و سرمایش در برند گری و هایسنس

پس زمان خرید حتماً و تجهیزات و نوع عملکرد کولر گازی خود توجه کنید و در مورد ویژگی‌های کولر گازی نیز اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

گاز R410 نسبت به گاز R22

از جمله ویژگی‌های که کولر گازی گری دارد این است که دوستدار طبیعت می‌باشد. یعنی اینکه این کولرها از گاز R410 برای فرایند سرمایش استفاده می‌کنند. این گاز به لایه اوزون آسیب نمی‌زند و سلامت محیط زیست را به خطر نمی‌اندازد. همین امر باعث عملکرد بهتر کولر گازی و در کنار اینکه هوای منزل را پاک و تمیز می‌کند به محیط زیست نیز آسیب نمی‌ زند.

 

مقایسه گارانتی

 

گارانتی کولر گازی گری نیز زبانزد می‌باشد و دلیل اینکه هر نوع خرابی احتمالی نقص و فرآیند سرویس کاری در طول دوره گارانتی به صورت رایگان پشتیبانی می‌شود. و به صورت عمومی گارانتی کولر گازی گری از هایسنس بهتر هست. ولی در ایران متاسفانه هر دو برند گارانتی و ضمانت مناسبی ندارند.

مقایسه گارانتی گری و هایسنس

همچنین بخوانید : تفاوت کولر گازی با کولر آبی

نکته در مورد این قضیه این است که اگر به صورت خودسرانه در طول دوره گارانتی اقدام به تعمیر کولر گازی کنید و یا اینکه بخواهید در طول دوره گارانتی اقدام به سرویس کاری کنید و از نمایندگی کمک نگیرید، هر نوع نقصی که به کولر گازی وارد کنید، از دوره گارانتی خارج می‌ شوید و تمام هزینه‌ها را می‌بایست پرداخت کنید تا کولر گازی تعمیر شود و پس از آن نیز گارانتی از شما سلب می‌شود.

مقایسه قیمت

قیمت کولر گازی گری نیز نسبت به سایر برندها مناسب‌ تر می‌باشد و می‌تواند در شرایط بهتری برای مشتری قرار بگیرد. بنابراین اگر اولویت قیمت برای شما باشد کولر های گاری برند هایسنس انتخاب بسیار بهتری می باشند.

 

طراحی زیبا

همان‌ طور که می‌ دانید طراحی کولر گازی می‌تواند در جلب نظر مشتری بسیار با اهمیت باشد. به دلیل اینکه مشتریان به زیبایی منزل خود اهمیت می‌دهند و اگر کولر گازی نیز این زیبایی و طراحی زیبا را نداشته باشد، ممکن است مشتری به ویژگی‌ های سخت‌ افزاری آن توجه نکند و از کنار آن بگذرد.  به همین خاطر کولر گازی گری در کنار اینکه ویژگی‌ های سخت‌ افزاری و شرایط سلامت محیط را تضمین می‌کند، از طراحی‌ ها و رنگ‌ بندی‌ های مختلف ساخته شده است تا زیبایی منزل را دوچندان کرده که باعث رضایت مشتری می‌شود. که در این مورد به نظر کولر گازی هایسنس بهتر هستند.

طراحی زیبا

اینورتر

این قابلیت می‌تواند دور موتور کولر گازی را متغیر کند و باعث جلوگیری از مصرف برق زیاد کولر گازی شود و به وسایل برقی نیز آسیب وارد نشود.  عملکرد کولر گازی اینورتر، بدین صورت می‌ باشد که در زمان رسیدن به دمای مورد نظر کولر گازی دور خود را کم کرده و پس از این که نیاز بود که مجدداً کولر گازی فعالیت کند، نیاز نیست که کولر گازی مجدداً روشن شود. چرا که کولر روشن است و فقط دور موتور کاهش یافته است و صرفاً دور موتور افزایش پیدا می‌کند. در چنین شرایط فشار کمی به کولر گازی وارد می‌شود. همین امر در مصرف برق و آسیب زدن به وسایل برقی و راندمان کولر گازی بیشترین کاربرد را دارد که می‌تواند در درازمدت صرفه اقتصادی داشته باشد و صرفه‌ جویی تجهیزات در زمینه تعمیر و سرویس کاری را ایجاد کند. که هر دو برند کولر گازی محصولاتی با این قابلیت دارند.

 

رفع سریع خرابی و تعمیرات

یکی از ویژگی‌هایی که یک کولر گازی یا برند خاص می‌بایست داشته باشد تعداد زیاد نمایندگی‌ها می‌باشد یا افراد متخصصی که از این برند استفاده میکنند. بدین صورت کاربر زمانی که نیاز به تعمیر،  سرویس کاری یا نصب کولر گازی داشت سر در گم نمی‌شود و برای نصب کولر گازی نیاز نیست که مسافت زیادی را طی کرده و به نمایندگی‌ ها مراجعه کند. همین که تعداد نمایندگی‌ های یک برند بسیار زیاد باشد، یعنی آن برند از محبوبیت بالایی برخوردار است و هر لحظه که شما نیاز به تعمیر و سرویس کاری داشته باشید به سرعت می‌توانید فرآیند مورد نظر را انجام دهید. چون برند گری معروف تر هست از این لحاظ بهتر هست.

دسترسی سریع به نمایندگی ها

سروصدا

عامل دیگری که می‌تواند در استراحت و آسایش افراد یک محیط تاثیر زیادی داشته باشد سر و صدا می‌باشد. اگر سر و صدا زیاد باشد مطمئناً نمی‌توانید استراحت کنید و استرس  زیادی بر محیط حاکم می‌شود. دلیل این سر و صداها ممکن است خاموش و روشن شدن کولر گازی باشد. همانطور که در بالا گفتیم کولر گازی هایی که قابلیت اینورتر داشته باشند نیاز و خاموش روشن شدن در زمان تنظیم دما ندارند، و صرفاً با کاهش و افزایش دور موتور این فرآیند انجام می‌شود. در این مورد هر دو کولر گازی به یک اندازه هستند.

اما کولرهای گازی که قابلیت اینورتر را ندارند زمانی که به دمای مورد نظر رسیدند خاموش می‌شوند و پس از روشن شدن شروع به تنظیم مجدد دما می‌کند‌. همین فرآیند باعث می‌شود که سر و صدای زیادی ایجاد شود که ناخوشایند بوده و شرایط استراحت افراد را از بین می‌برد.

 

کولر گازی هایسنس

 

اما در ادامه به قابلیت‌ ها و مزیت‌ هایی که این کولر گازی دارد می‌پردازیم.  در ابتدای مقاله از قابلیت‌ها و امکاناتی  که کولر گازی گری داشت صحبت کردیم. اما نمی‌توان از کولر گازی هایسنس  نیز به راحتی عبور کرد. چرا که این کولر گازی نیز دارای قابلیت‌ هایی می‌باشد که قدرت مقابله با کولر گازی گری را دارد و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند از این کولر گازی نیز بهره‌مند شوند.

یکی از بهترین قابلیت‌ هایی که  کولر گازی هایسنس دارد این است که جریان هوا چندگانه را می‌تواند ایجاد کند، که مهم‌ ترین ویژگی کولر گازی هایسنس است. این ویژگی می‌تواند جریان هوا را در محیط مسکونی آنچنان متعادل کند که هیچ نوع احساس ناخوشایندی در زمان استراحت نخواهید داشت. اکثر امکاناتی که کولر گازی هایسنس دارد، بر مبنای هوشمند سازی انجام می‌شود. یعنی اینکه شما دستورات لازم را به کولر گازی می‌دهید و طبق عملکرد و برنامه‌ ریزی کولر گازی تمام دستورات را به صورت اتوماتیک انجام میدهد. همچنین اگر کولر گازی هایسنس را بر روی قابلیت هوشمند قرار دهید خود کولر گازی بدون اینکه شما تنظیمات خاصی را به او بدهید، فرآیند عملکرد خود را تنظیم کرده، رطوبت‌ زدایی می‌کند،  تنظیم باد را انجام می‌دهد و دمای محیط را به نقطه دلخواه می‌رساند.

همان طور که در بالا اشاره شد اینورتر می‌تواند عملکرد کولر گازی را در حد زیادی افزایش دهد.  در کولر گازی هایسنس نیز این قابلیت مشاهده می‌شود که قدرت این کولر گازی را دوچندان کرده است. مورد دیگری که کولر گازی هایسنس را نسبت به کولر گازی گری در جایگاه بهتری قرار می‌ دهد تشخیص افراد یک محیط و تنظیم باد نسبت به همان افراد است.

فرض کنید در یک اتاق ده نفر حاضر هستند، کولر گازی قدرت و تنظیم دمای خود را به نسبت همان ده نفر تنظیم می‌کند و همان‌طور که تعداد افراد این اتاق کمتر شوند کولر گازی طبق برنامه‌ ریزی و هوشمند سازی که دارد افراد را می‌شمارد و تنظیم باد، تنظیم دما و همه عملکردها را به نسبت افراد محیط تنظیم می‌کند. در چنین شرایطی هم مصرف برق و هم راندمان کاری کولر گازی در حد قابل قبولی مشاهده می‌شود. برای خرید این نوع کولر هم کافیست این مقاله را مطالعه کرده و تجهیزات و امکاناتی که مورد نیاز است را بررسی کنید و این کولر گازی را خریداری کنید. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید میتوانید از تیم پشتیبانی ما نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول
هر دو کولر های گازی برندهای خوبی هستند، ولی به صورت کلی برند گری بهتر هست
در صورتی که قیمت یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب کولر گازی باشد
جستجو
آخرین مقالات