کولر گازی اسکرول

نوشته شده در 09 آبان 1401
کمپرسور اسکرول ( اسکرال )

توجه داشته باشید که کولر های گازی دارای انواع گوناگونی است که تمام آن ها را در بازار مشاهده کرده‌ایم بنابراین هر فردی با توجه به مکانی که در آن زندگی می کند، شرایط آب و هوایی و متراژ محل زندگی می تواند یکی از انواع کولرهای گازی را که دارای برند های مختلفی نیز می باشد انتخاب نماید.

کولرهای گازی دارای کمپرسور های مختلفی است که هریک از آن ها کارایی خاص خود را دارند و عملکرد آن ها نیز هر کدام به شیوه های گوناگون است.

دقت داشته باشید اگر شما جزو افرادی هستید که در مناطق شرجی و معتدل زندگی می کنید باید از کولر های گازی استفاده کنید که دارای کمپرسور روتاری می باشد. کمپرسور روتاری معمولاً یکی از انواع موتور های سبک به شمار می رود. اگر ساکن مناطق گرمسیر هستید بهتر است کولر گازی را انتخاب کنید که دارای کمپرسور پیستونی می باشد. در واقع کمپرسور پیستونی در شمار موتور های سنگین قرار دارد، اما اگر محلی که در آن زندگی می کنید و یا محل کار شما بسیار مساحتش زیاد است می توانید کولر گازی را انتخاب کنید که دارای کمپرسور اسکرال می باشد و در اصطلاح به آن کولر گازی اسکرول یا اسکرال گفته می شود. به طور کلی کمپرسور اسکرال یکی از انواع موتورهای سنگین بوده که در واقع یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای افراد می باشد؛ اما هزینه پرداخت برای این نوع کولر گازی زیاد است پس شما باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

کولر گازی اسپیلیت دارای دو یونیت داخلی و خارجی می باشد که یونیت داخلی در داخل محیط و یونیت خارجی در خارج از محیط و در فضای باز نصب می گردد.کمپرسور قلب کولر گازی نامیده می شود، بر همین اساس باید متناسب با محیط باشد و از کولری استفاده گردد که علاوه بر بازدهی بالا دارای دوام طولانی مدت باشد.تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کولر گازی با کمپرسور اسکرول

کمپرسور کولر گازی در 3 نوع تولید شده است که بشرح زیر است:

کمپرسور پیستونی:

جهت مناطق حاره ای استفاده می گردد.

بهتر است بدانید کمپرسور پیستونی یکی از انواع کمپرسورهای قدیمی به شمار می رود که هم اکنون توانسته جایگاه بالایی در بین کمپرسور هایی که دارای سایز کوچک و متوسط هستند به دست آورد. جالب است بدانید کمپرسور پیستونی همچون تلمبه دوچرخه کارایی خود را انجام می دهد و این نوع کمپرسور به لحاظ میزان کارکرد در صنایع گوناگون در مقایسه با سایر کمپرسورها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ همین مسئله منجر به استفاده زیاد از این نوع کمپرسورها در صنایع مختلف می گردد.

همانطور که پیش از این نیز بیان شد هر یک از انواع کمپرسور ها دارای کارایی خاص خود هستند و هر یک نیز دارای معایب و مزایای نیز می باشد در اینجا می خواهیم به مهمترین مزایا و معایب کمپرسور پیستونی بپردازیم:

مهمترین مزایا و معایب کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی یکی از انواع کمپرسورهای به کار گرفته شده در کولر های گازی می باشد که از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به میزان مصرف اندک انرژی، افزایش طول عمر زیاد، داشتن تعمیر کاران ماهر و متخصص زیادی جهت تعمیر دستگاه، کارایی بسیار زیاد، تنوع زیاد در ظرفیت، برخورداری از قیمت مناسب اشاره نمود.

توجه داشته باشید که کمپرسور پیستونی با توجه به اینکه در مقایسه با سایر کمپرسور های مورد استفاده در صنایع گوناگون قدیمی تر محسوب می شوند دارای یکسری نقص هایی نیز می باشند که از مهمترین آن ها می توان به میزان هزینه زیاد، برخورداری از یک صدای زیاد، حساسیت نشان دادن به ورود برخی مایعات، وجود داشتن انواع گوناگونی از این کمپرسور در بازار که از کیفیت زیادی برخوردار نیستند، اشغال کردن میزان زیادی از فضا و برخورداری از یک وزن زیاد، عملکرد و راندمان پایین و همچنین در زمان کارایی خود دچار لرزش زیادی می شود.

مهمترین مزایا و معایب کمپرسور پیستونی

کمپرسور اسکرول:

جهت مناطق گرمسیری و حاره ای استفاده می گردد.

بهتر است بدانید کمپرسور اسکرال شباهت بسیار زیادی به کمپرسور روتاری دارد، اما یک لول بالاتر از این نوع کمپرسور قرار دارد. در برخی اوقات زمانی که نیاز به یک طراحی با حجم زیاد از انتشار هوا احساس می شود بهتر است که از کولر گازی استفاده کنید که دارای کمپرسور اسکرال است. به همین منظور با توجه به کارایی و عملکرد بسیار خوبی که این نوع کمپرسور دارد عده زیادی کمپرسور اسکرال را جایگزین کمپرسور پیستونی و روتاری کرده‌اند.

در نظر داشته باشید که کمپرسور اسکرال فرآیند افزایش فشار گاز و دما را با استفاده از دو مارپیچ انجام خواهد داد. زمانی که کمپرسور اسکرال را طراحی می‌کنند در واقع مارپیچ داخلی را به عنوان مارپیچ دوار معرفی نموده و مارپیچ خارجی را اسکرال می نامند. یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با کمپرسور اسکرال این است که جریان گاز در این نوع کمپرسور به صورت منقطع نیست و عمدتاً گاز به شکل کاملاً پیوسته از آن خارج می گردد.

این نکته را مد نظر قرار دهید که در کولر گازی که کمپرسور آن اسکرال است دوران مارپیچ به طور ثابت و قابلیت مدیریت را ندارد و سرعت آن ثابت است. به منظور کنترل نمودن ظرفیت در کمپرسورهای اسکرال فقط می توانید آنها را روشن و خاموش کنید.

مزایای کولر گازی اسکرول

توجه داشته باشید که کولر گازی با کمپرسور اسکرال توانسته جایگزین کولرهای گازی شود که کمپرسورهای آن ها روتاری و یا پیستونی است که این مسئله به خاطر مزایایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین مزایای کمپرسور اسکرال می توان به طراحی ساده کمپرسور اشاره نمود. به عبارت دیگر کمپرسور اسکرال با توجه به اینکه طراحی ساده ای دارد توانسته جایگاه بسیار خوبی را به دست آورد، همچنین زمان تولید این نوع کمپرسور قطعات کمتری را مورد استفاده قرار داده اند؛ لذا با توجه به کم بودن قطعات این دستگاه شما به راحتی می‌ توانید به این محصول اطمینان داشته و در نهایت به راحتی آن را کنترل و مدیریت نمایید.

یکی دیگر از مزایای کمپرسور اسکرال کاهش میزان لرزش در آن است. به طور کلی در این نوع از کمپرسورها به منظور کم کردن میزان اصطکاک از روغن کاری و از آب بندی قطعات کمک می گیرند تا از این طریق میزان اصطکاک را کاهش دهند، همچنین میزان قطعات به کار گرفته شده متحرک در این دستگاه کم است به همین خاطر لرزش و سروصدا های ناشی از حرکت قطعات نیز کم می باشد.

توجه داشته باشید بهبود بازدهی یکی دیگر از مزایای استفاده از کمپرسور اسکرال می باشد. به طور کلی بازدهی این نوع کمپرسور در مقایسه با کمپرسور روتاری و پیستونی بیشتر می باشد دلیل افزایش میزان بازدهی این است که شیر مکش و همچنین تخلیه حذف شده و با توجه به اینکه دستگاه دارای فضای اضافی در دستگاه نیست شاهد بهبود بازی هستیم.

کمپرسور روتاری :

جهت مناطق معتدل و گرم استفاده می شود.

بهتر است بدانید کمپرسور روتاری یکی دیگر از انواع کمپرسورهایی است که برای عملکرد کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد این نوع کمپرسور دارای تیغه هایی است که عمدتاً با گردش ۳۶۰ درجه تلاش می‌کند تا فرایند مکش و همچنین فشرده نمودن گاز مبرد را به شکل قدرتمندی انجام دهد، از این رو گاز مبرد به درون کمپرسور راه یافته و به سمت خروجی در حرکت است.

اگر هنگام خرید کولر گازی به کمپرسور متناسب با منطقه توجه نگردد، باعث افزایش انرژی و استهلاک زود هنگام کولر گازی می گردد. در صورت نیاز می توانید چه نوع کولر گازی بخرم ؟ را مطالعه کنید .

کولر گازی اسکرال واسه چه مناطقی مناسب هست

همچنین بخوانید :تفاوت کولر گازی موتور سنگین و موتور سبک

کولر گازی موتور اسکرول چیست؟

کمپرسور اسکرول به موتور سنگین معروف است .کمپرسور اسکرول که به کمپرسور T3 معروف است بسیار بی صدا و بدون لرزش می باشد.دارای عملکرد بسیار عالی می باشد .این کمپرسور در کولرهایی با ظرفیت 24000 به بالا و بیشتر در چیلرها و کولرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسور اسکرول نسبت به کمپرسور پیستونی دارای مصرف انرژی کمتری است.کمپرسور اسکرول نسبت به سایر کولرها قیمت بالاتری دارد و سرمای بیشتری تولید می کند.

این نوع کولر های گازی نیز از موتورهای سنگین بهره‌مند هستند و قدرت بالایی در خنک کنندگی محیط سکونت شما دارند.

این کمپرسور از تیغه هایی ساخته شده است که یکی حرکت می کند و دیگری در جای خود بی حرکت است.

عملکرد این کمپرسور بدین صورت می باشد که یک حرکت دایره وار در کمپرسور اتفاق می‌افتد و فرآیند گردش هوا را انجام می­دهد.

با توجه به اینکه کولر گازی مجهز به کمپرسور اسکرال از لرزش و سروصدای کمی برخوردار است نسبت به کولر گازی با موتور پیستونی محبوبیت بیشتری دارد و شرایط آسایش بهتری را برای شما ایجاد می کند، همچنین این کمپرسور نسبت به سایر کمپرسورها راندمان بیشتر و مصرف برق کمتری دارد به همین خاطر محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارد.

کولر گازی موتور اسکرول چیست؟

مزایای کولر گازی اسکرول

  • افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر کولر
  • صدا و لرزش کمتر
  • مصرف انرژی کمتر و نسبت به سایر کولرها 25 تا 30 % بازدهی بیشتر دارد.
  • کمپرسور اسکرول چون سیلندر ندارند، مشکلاتی از قبیل گشاد شدن سیلندر ندارند.

معایب کولر گازی اسکرول

فقط در کولر گازی هایی با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

نسبت به سایر کمپرسورها قیمت بالاتری دارد.

کارکرد کمپرسور اسکرول چگونه است؟

کمپرسور اسکرول که از دو صفحه مارپیچ تشکیل شده است .هنگام ورود گاز به داخل محفظه صفحه مارپیچ متحرک با چرخش 360 درجه ای خود گاز را فشرده کرده تا به نقطه پایان برسد و از مسیر فعلی خود خارج شود.با این چرخه می تواند محیط را خنک کند و بازدهی بالایی داشته باشد.

کارکرد کمپرسور اسکرول چگونه است؟

قطعات کمپرسور اسکرول

  • لوله مکش
  • لوله تخلیه
  • یاتاقان بالا و پایین
  • میل لنگ
  • پمپ روغن جهت روغن کاری
  • روتور و استاتور

 

کلام آخر در کولر گازی اسکرول

کمپرسور اسکرال یکی از کمپرسور های قدرتمند به شمار می‌ رود که در مقایسه با کمپرسور پیستونی و همچنین کمپرسور روتاری از عملکرد بهتری برخوردار است  همچنین این نوع کمپرسور دارای میزان انرژی کمتری را به مصرف رسانده و سروصدای زیادی ندارد بنابراین افرادی که ساکن مناطق گرمسیر هستند می توانند کولر گازی که کمپرسور آن اسکرال است را برگزینند. البته این نکته را هم در رابطه با کمپرسور اسکرال مدنظر قرار دهید که این نوع کمپرسور با توجه به امکانات و قابلیت های بسیار زیادی که دارد قیمت آن در مقایسه با دو کمپرسور قبلی بیشتر است؛ به همین خاطر اگر دچار نقص و یا مشکلی شود در زمان تعمیر آن ممکن است افراد نیازمند هزینه بیشتری باشند بنابراین با توجه به قیمت زیاد آن تولیدکنندگان کولر های گازی، کمتر از این نوع کمپرسور در تولیدات خود به کار می گیرند.

هنگام خرید کولر گازی حتما به برچسب فنی درج شده روی بدنه کولر توجه کنید تا کولر گازی مناسب منطقه محل سکونت خود خریداری کنید.اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می توانید مقاله معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل را بخوانید.فروشگاه آنلاین ونداد کولر در بانه آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز می باشد تا علاوه بر تنوع محصولات با ظرفیتهای مختلف کولرهایی با ضمانت معتبر و اصالت کالا را به شما معرفی کند.کارشناسان ما راهنمای شما عزیزان جهت خرید هوشمندانه هستند تا آسایش و راحتی را به منازل و محیط کار خود ارمغان دهید.بی شک بهترین انتخاب را از فروشگاه آنلاین ونداد کولر خواهید داشت.

 

سوالات متداول
سبب بازدهی بالا ،راندمان انرژی بیشتر و صدای کمتری تولید می کند.
مناسب مناطق گرمسیری و بهترین عملکرد را دارند.
شما می توانید قبل خرید در این مورد پرس و جو کنید و کولر متناسب با محله سکونت خود تهیه کنید .روی برچسب فنی کولر نیز درج گردیده است.
جستجو
آخرین مقالات