تفاوت و مقایسه کولر گازی جنرال و اجنرال

نوشته شده در 13 آذر 1401
تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال

کولر گازی ابزار بسیار کارآمد برای خنک کردن محل سکونت و محیط اداری شما می باشد و همانطور که به فصل گرما نزدیک می شوید استفاده از این ابزار رواج بیشتری پیدا می‌کند و سوالات بی شماری در مورد خرید یا نحوه استفاده آن مطرح می شود.

به دلیل اینکه برخی از این سوالات بسیار مهم هستند و کمتر کسی به آن­ها پاسخ داده است این مقاله را آماده کردیم و به صورت کامل به تمامی سوالاتی که مربوط به خرید کولر گازی، تفاوت ها و سایر موارد استفاده از این کولرها می­باشد را به صورت کامل شرح داده ایم، تا انتها همراه ما بمانید تا تمام این موارد را به صورت کامل توضیح دهیم.

یکی از مهمترین سوال هایی که در زمان خرید کولر گازی مطرح می‌شود این است که کولر گازی جنرال و اجنرال هر دو محصول شرکت خاصی می باشند یا از شرکت های متفاوت ارائه می شوند؟ دلیل پاسخ به این سوال این است که کیفیت و نوع کارکرد این دو مدل آیا با یکدیگر متفاوت هستند یا خیر؟ در طی این مقاله به این موضوع نیز می پردازیم.

در ابتدا باید بگویم که کولر گازی جنرال و اجنرال در عملکرد آن­ها فرقی وجود ندارد یعنی هر دوی این کولر گازی ها برای خنک کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت هایی که در این دو مدل کولر گازی وجود دارد در تجهیزات مورد استفاده آن می باشد که در ادامه به این موارد پرداخته خواهد شد.

در ابتدا باید بگویم که کولر های تک منظوره پیستونی هستند. این نوع کولرها تنها فقط برای سرد کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد گرمایشی ندارند، اما نکته مشترک کولر های گازی جنرال و اجنرال این است که هر دوی این کولرها دو منظوره می باشند، یعنی هم در فصل سرما برای گرم کردن محیط مناسب هستند و هم می­توان در فصل گرما برای خنک کردن محیط از این کولرها استفاده کرد.

 

مقایسه کولر گازی جنرال و اجنرال

 

مصرف برق کولر گازی جنرال و اجنرال

شرکت تولید کننده کولر گازی جنرال چینی بوده و کولر گازی اجنرال توسط شرکت‌های ژاپنی ساخته شده است که همین موضوع باعث شده تا تفاوت های این دو کولر گازی بسیار بسیار زیاد باشد.

بهترین قابلیتی که کولر گازی اجنرال دارد، این است که با قابلیت اینورتر همراه می­باشد این قابلیت باعث می شود تا دور موتور کولر گازی برای زمانی که دمای محیط به حد نصاب رسید کم شود و خاموش نشود. همین امر باعث می شود که مصرف برق کولر گازی در حد قابل قبولی کاهش پیدا کند و راندمان کولر گازی بسیار بسیار بالا برود، اما در مقابل کولرهای گازی جنرال که کشور چین تولید کننده این کولر های گازی می باشد از سیستم پیشرفته اینورتر برخوردار نیستند. همین امر باعث می‌شود تا زمانی که دمای محیط به دمای مورد نظر شما رسید کولر گازی به صورت کامل خاموش شود و زمانی که نیاز به روشن شدن کولر گازی بود فشار زیادی به موتور وارد می شود و مصرف برق زیادی را شاهد خواهید بود، این مصرف برق به حدی می باشد که در زمان روشن شدن کولر گازی لامپ­های محیط کم نور می‌شوند و همین امر منجر به خسارت دادن شدید به وسایل دیجیتال منزل شما از جمله یخچال، تلویزیون و سایر لوازم دیجیتال می‌گردد. به همین خاطر مصرف برق این لوازم دیجیتال نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، پس کولر گازی اجنرال که قابلیت اینورتر دارد نسبت به کولر گازی جنرال که از این قابلیت برخوردار نیست بهترین شرایط را دارد و محبوبیت بیشتری در بازار کسب کرده است.

 

صدای کولر گازی جنرال بیشتر است یا اجنرال

زمانی که کولر گازی جنرال به دمای مورد نظر رسید به صورت کامل خاموش می شود و زمان روشن شدن و عملکرد مجدد صدای بلندی را تولید می‌کند که ناخوشایند بوده و می‌تواند آسایش افراد آن محیط را بگیرد اما در مقابل کولر گازی اجنرال مانند کولر گازی گری وقتی به دمای مورد نظر رسید دور موتور آن کم می‌شود و در زمان شروع مجدد فقط دور موتورش بیشتر می‌شود، همین امر باعث می شود تا صدای صفر تولید کند و هیچ نوع مزاحمتی برای افراد ساکن منزل ایجاد نکند.

 

مقایسه سر و صدا در کولر گازی اجنرال و جنرال

 

پرتاب باد در کولر گازی جنرال و اجنرال

یکی از بهترین مزیت هایی که کولر گازی اجنرال در مقابل جنرال دارد این است که در کولر گازی اجنرال از سیستم توربو استفاده شده است. این سیستم باعث می‌شود که قدرت پرتاب باد چه در شرایط سرمایش و چه در شرایط گرمایش در بیشترین حالت خود باشد و هر چقدر که شما از کولر گازی فاصله داشته باشید باد سرد یا گرم به شما می‌رسد. این قابلیت که بسیار قابلیت جذابی است متاسفانه در کولر گازی جنرال مشاهده نمی شود.

 

کیفیت در کولر گازی جنرال و اجنرال

مورد دیگری که برای انتخاب و مقایسه کولر های گازی جنرال و اجنرال در نظر گرفته شده است طراحی و نوع زیبایی شناسی آن­ها می باشد. به دلیل اینکه افرادی که اقدام به خرید کولر گازی می کنند در کنار سرمایش و یا گرمایش این نوع کولرهای گازی به ظرافت و طراحی آن­ها نیز بسیار دقت می کنند، چرا که نسبت به این کولر گازی ها در داخل محل سکونت می باشد و اگر از نظر زیبایی شناختی با محیط سکونت شما مغایرت داشته باشد هیچکس اقدام به خرید این کولرها نمی کند. به همین دلیل کولر گازی اجنرال در طراحی و ظرافت از بیشترین امکانات برخوردار است و هر نوع فرایند زیبایی شناسی که در کولرهای گازی مورد نیاز است در این کولر گازی به کار برده شده است و زمانی که شما این نوع کولر گازی را در محل سکونت خود نصب کنید نه تنها زیبایی ظاهری منزل شما بیشتر می شود بلکه هوای محیط را می تواند پاک و تمیز کند.

 

مقایسه گارانتی در کولر گازی جنرال و اجنرال

همچنین بخوانید : علت بوی بد در کولر گازی چیست

 

گارانتی در کولر گازی جنرال و اجنرال

این مورد برای کولر های گازی بسیار مهم می‌باشد، چرا که هر کولر گازی پس از ممکن است مدتی دچار خرابی های احتمالی یا سرویس کاری های دوره­ای شود که در این سرویس کاری های دوره­ای ممکن است نیاز به تعویض قطعات باشد. در این زمینه نیز کولر گازی اجنرال که کشور ژاپن تولید کننده این کولر گازی می باشد ۱۵ سال خدمات پس از فروش و گارانتی در اختیار شما قرار می دهد که با این گارانتی شما با اطمینان کامل می توانید این کولر گازی را خریداری کرده و نگران خرابی های احتمالی و خدمات پس از فروش آن نباشید، اما متاسفانه کولر گازی جنرال که کشور چین تولید کننده آن می باشد هیچگونه گارانتی برای خدمات پس از فروش و خرابی های احتمالی در اختیار شما قرار نمی دهد.

 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب کولر گازی جنرال و اجنرال

زمانی که کولر گازی اجنرال را خریداری می کنید تمامی قطعات و تجهیزات مربوط به نصب به صورت کامل در یک پکیج جداگانه به شما تحویل داده می شود و در زمان نصب هیچگونه مشکلی نخواهید داشت. تمام انشعابات، نحوه آموزش نصب و تمام کابل های فشار قوی مورد نیاز این کولر گازی در یک بسته بندی به شما تحویل داده می‌شود و می‌توانید فرآیند نصب را انجام دهید، البته توجه کنید که این فرآیند نصب می بایست توسط افراد متخصص انجام شود تا به راندمان کولر گازی آسیبی وارد نشود. در مقابل کولر گازی جنرال برخی از تجهیزات را ندارد، به عنوان مثال لوله های مسی که برای نصب کولر گازی بسیار مهم می باشند در این کولر گازی وجود ندارد به همین خاطر در زمان نصب در کنار اینکه بار هزینه زیادی برای شما اتفاق می افتد نمی توانید فرایند نصب بهتری را انجام دهید، چرا که استانداردهای کولر گازی با سایر کولرها متفاوت هستند و اگر شما به خوبی نتوانید لوله مسی مناسب را پیدا کنید عملکرد و راندمان کولر گازی و در مقابل عمر کولر گازی کاهش پیدا می­کند.

همچنین بخوانید: ریست کردن کولر گازی

مقایسه سیکل تعویض حالت در کولر گازی جنرال و اجنرال

سیکل تعویض حالت برای کولر های گازی قابلیت این را می دهد که در فصل سرما تعویض حالت دهد و اقدام به گرم کردن محیط کند و در فصل گرما برای سرد کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این سیکل حالت اگر در کولر گازی تعبیه نشده باشد منجر به یخ زدگی کولر گازی می شود و نمی تواند در هیچ کدام از فصل ها عملکرد مناسبی داشته باشد که باید بگویم در کولر گازی جنرال این قابلیت وجود ندارد ولی کولر گازی اجنرال از این قابلیت برخوردار می باشد که می تواند عمر کولر گازی را در حد قابل قبولی افزایش دهد.

 

سخن پایانی

 

برندهای جنرال و اجنرال از جمله بهترین برند های بازار می باشند که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند و هر ساله خریداران زیادی متقاضی این دو برند هستند.

اما متاسفانه تشابه مختصری که در این دو نام وجود دارد خیلی ها را به اشتباه می‌اندازد و افرادی که قصد خرید کولر گازی اجنرال را دارند به اشتباه کولر گازی جنرال را خریداری می‌کنند، اما در طی این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با این دو کولر گازی در اختیار شما قرار داده شد تا بتوانید هم از روی نام و هم از روی مشخصات کولر گازی مورد نظر خود را تشخیص داده و آن را خریداری کنید

 

در انتها باید بگویم که خرید کولر گازی امری تخصصی می باشد و در کنار این که اطلاعات این مقاله را باید در نظر بگیرید اطلاعات تخصصی دیگری از جمله ابعاد، حجم و قدرت پرتاب باد کولر گازی نیز باید مد نظر قرار گرفته شود که تمام این اطلاعات توسط افراد متخصص تعیین می شود و به تنهایی نباید اقدام به خرید کولر گازی کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر برای خرید کولر گازی مورد نظر خود دارید می توانید از طریق شماره تلفن هایی که در زیر این مقاله آمده است یا از قسمت "تماس با ما" با ما ارتباط بگیرید و هر نوع اطلاعاتی که مورد نیاز دارید را در اختیار خود قرار دهید.

سوالات متداول
مهم ترین تفاوت در شرکت های تولید کننده آن ها می باشد که تفاوت در عملکرد را رقم زده هست
برای پاسخ به این سوال مقاله را تا انتها بخوانید ولی از نظر نگارنده کولر گازی اجنرال بهتر هست
جستجو
آخرین مقالات