نقد و بررسی کولر گازی امرسان

نوشته شده در 04 دی 1401
مزایا و معایب کولر گازی امرسان

 در طی این مقاله می‌خواهیم به مزایا و معایب کولر گازی امرسان پرطرف‌ دار که به تازگی در صنعت کولر گازی نیز وارد شده است بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. یکی از جذاب‌ ترین مدل های کولر گازی امرسان ظرفیت 24000 آن می‌باشد. این ظرفیت می‌تواند فضای بزرگی را خنک و شرایط آسایش مناسبی را برای شما فراهم کند. همچنین با توجه به قیمت مناسبی که این مدل دارد کاربران زیادی برای سرمایش محیط مسکونی یا محیط اداری خود از آن استفاده می‌کند. برند امرسان  از جمله محبوب‌ ترین و پرفروش‌ ترین برندها پس از کولر گازی سامسونگ و ال جی در کشور ایران است.

مزایای کولر گازی امرسان

منحصر به فردترین و یکی از جالب‌ ترین مزیت‌ هایی که کولر گازی امرسان دارد این است که نوع طراحی و ظاهر زیبا هایی دارد، خیلی از افرادی که قصد خرید کولر گازی دارند می‌خواهند، آنها زیبایی منزل را دچار اختلال نکند و باعث زیبایی بیشتر منزل شود. این امر باعث می‌شود که برندهای کولر گازی انواع مختلف و رنگ‌ بندی‌ ها و همچنین ابعاد مختلف کولر گازی را تولید کرده تا رضایت مشتری را جلب کند. به همین منظور کولر گازی امرسان نیز به این موضوع به خوبی پرداخته است و انواع رنگ بندی ها و البته ابعاد و شکل های زیبا را در طراحی کولر گازی خود استفاده کرده تا باعث محبوبیت آن شده است.

صفحه نمایشگر کولر گازی امرسان

مورد دیگر استفاده از یک صفحه نمایشگر می‌باشد، در کنار اینکه طراحی کولر گازی را بهتر می‌کند، شما راحت‌ تر می‌توانید با کولر گازی کار کنید و تنظیمات روی کولر  را با استفاده از یک صفحه نمایشگر بسیار جذاب تنظیم کنید.

تغییر جهت باد کولر گازی می‌تواند برای کولر گازی یک مزیت ویژه باشد. در برخی کولرهای گازی تنظیم باد در جهت عمودی می‌باشد و در برخی افقی می‌بایست به صورت دستی تنظیم جهت باد را انجام داد. اما در کولر گازی امرسان این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و اگر کولر گازی را در حالت هوشمند قرار دهید تنظیم باد بالا و پایین و چپ و راست را به صورت اتوماتیک انجام می‌شود که می‌تواند یکی از بهترین مزیت‌ها این کولر گازی باشد.

گاز 410 یکی از بهترین گازهای مورد برای کولر گازی می‌باشد. این گاز به لایه اوزون آسیب نمی‌زند و به نوعی دوستدار طبیعت و محیط زیست می‌باشد. البته گاز 22 به دلیل ارزان بودن مورد استفاده کولرهای گازی قرار می‌گیرد. اما گاز22 بسیار خطرناک است و به لایه اوزون آسیب می‌زند. پس زمانی که قصد خرید کولر گازی را دارید حتماً به پشتیبانی کولر گازی از گاز 410 توجه کنید، تا هم محیط منزل شما پاک و تمیز باشد و هم به محیط زیست آسیبی نرسد.

 کم مصرف بودن کولر گازی می‌تواند در صرفه اقتصادی و هزینه‌ های ماهانه شما صرفه جویی زیادی را ایجاد کند. به عنوان مثال اینورتر می‌تواند دور موتور کولر را تنظیم کند و از فشار برق به سایر لوازم الکتریکی که جلوگیری کند. این کار باعث می‌شود که هم مصرف برق در درازمدت کاهش پیدا کند و هم به لوازم الکترونیکی آسیب وارد نشود و هم راندمان کولر گازی را بالا ببرد.

یکی از مسائلی که امروزه در کولرهای گازی به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد رطوبت‌ زدایی منزل می‌باشد. درصورتی‌ که کولر گازی در مدت زیادی فعالیت کند، رطوبت در داخل منزل زیاد می‌شود و همین امر به بیماری‌ های مختلف خواهد شد. کولر گازی امرسان این موضوع را برطرف می‌کند و با تنظیماتی که بر روی آن انجام می‌دهید به صورت مرتب فعالیت می‌کند و رطوبت‌ زدایی منزل را انجام خواهد داد. در چنین شرایطی شما بهترین هوا را در منزل تجربه خواهید کرد.

مزیت دیگر کولر گازی امرسان عملکرد و هوشمندی آن می‌باشد. یعنی شما پس از انتخاب فرایند هوشمند تمامی عملکردها را با خود کولر گازی میسپارید و کولر گازی به صورت مرتب فعالیت تنظیم دما، رطوبت زدایی و چرخش پرتاب آباد را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و بهترین شرایط را ایجاد می‌کند.

 ابعاد و قدرت مورد نیاز کولر گازی امرسان

 یکی از مهم‌ ترین مسائلی که زمان خرید کولر گازی می‌بایست به آن دقت کنید این است که قدرت کولر گازی در خنک کردن منزل شما مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال فرض کنید در یک سالن بزرگ میخواهید یک کولر گازی نصب کنید. این کولر گازی و اگر دارای قدرت و حجم بالا نباشد، نمی‌تواند سالن را سرد کند و راندمان آن به شدت پایین می‌آید. در کنار اینکه مصرف برق را افزایش می‌دهد و نمیتوانید استفاده مناسبی از آن داشته باشید. پس زمانی که می‌خواهید اقدام به خرید کولر گازی برای یک محیط مسکونی کوچک یا یک سالن بزرگ را انجام دهید، ابتدا ابعاد مورد نیاز را به فروشنده توضیح و اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید می‌توانید از افراد متخصصی برای خرید کولر گازی کمک بگیرید.

ابعاد کولر گازی امرسان

همچنین بخوانید: نحوه کار با وای فای کولر گازی

نصب کولر گازی امرسان

البته نصب کولر گازی توسط نمایندگی انجام می‌شود و شما هیچ دخالتی در فرآیند نخواهید داشت. اما مهم‌ ترین نکته برای نصب انتخاب محل نصب کولر گازی می‌باشد که این مورد را شما به نصاب توضیح می‌دهید و او طبق نظر شما فرآیند نصب کولر گازی را انجام می‌دهد. در چنین باید توجه کنید تا کولر گازی در جایی باید نصب شود که بیشترین سرویس‌ دهی را داشته باشد و تأثیر زیادی در خنک کردن یا گرم کردن منزل شما داشته باشد. البته اگر نصاب در اختیار نداشتید و نتوانستید از نمایندگی‌ها برای نصب کولر گازی خود کمک بگیرید می‌بایست طبق آموزش‌ها و دستوراتی که در طی مقالات دیگر ما در همین وب سایت آمده است، فرآیند نصب کولر گازی امرسان را انجام دهید. اما اگر کولر گازی را می‌خواهید با راندمان بالا و کیفیت عالی نصب کنید، حتماً از نمایندگی‌ها و نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید.

نصب کولر گازی امرسان

 

هزینه نصب کولر گازی امرسان

 

همان‌طور که گفته شد فرآیند نصب توسط نصاب از  نمایندگی انجام می‌شود و با توجه به اینکه شما مکان نصب را مشخص می‌کنید، ممکن است لوله‌ها و انشعابات زیادی در فرآیند نصب استفاده شود. این انشعابات و لوله‌ ها دارای هزینه‌های اضافه و می‌تواند هزینه نصب کولر گازی را افزایش دهد. به همین منظور می‌بایست بهترین محل نصب کولر گازی را تعیین کنید مکانی را برای کولر گازی انتخاب کنید که هم بیشترین راندمان را داشته باشد و هم کمترین تجهیزات را برای نصب مورد قرار می‌گیرد. در این حالت هم شرایط هزینه کاهش پیدا می‌کند و هم بهترین نتیجه را خواهید داشت.

هزينه نصب كولر گازي امرسان

همچنین بخوانید: تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر

سرویس کاری کولر گازی امرسان

در طی فرآیند عملکرد کولرگازی می‌بایست در یک بازه ی مناسب  فرایند سرویس کاری انجام شود. این موضوع در راندمان کولر گازی بسیار مهم است و اگر با آن به خوبی توجه نشود و فرآیند سرویس کاری در بازه های منظم انجام نشود، در کنار این راندمان آن پایین می‌آید مصرف برق و همچنین میزان خنک کردن و در کنار همه این موارد تمیز کردن هوای منزل نیز با مشکل روبرو می‌شود. به دلیل اینکه فیلترهای هوا کولر گازی می‌بایست به صورت منظم شست‌وشو شوند و اگر این شستشو انجام نشود، کولرگازی نمی‌تواند آلودگی‌های منزل را جذب کند و محیط شما کاملاً آلوده خواهد شد. البته در برخی موارد که سرویس کاری انجام می‌شود ممکن است عیب‌های احتمالی یا نقص‌هایی در کولر گازی پیدا شود. اگر کولر گازی در دوره گارانتی خود باشد این خدمات به صورت رایگان انجام می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود هر شش ماه یکبار اقدام به سرویس کاری کنید و نقص‌های احتمالی را برطرف کنید.

لذا اگر میخواهید از این گارانتی ها بهره مند شوید خرید کولر گازی امرسان از نمایندگیهای معتبر تنها راه میباشد.

در چنین شرایطی ممکن است برخی شرکتهای سود جو بخواهند کولر گازی دسته دوم یا تقلب را به بفروش برسانند که می بایست از افراد متخصص برای خرید کمک بگیرید، یا اینکه قبل از خرید مجوزهای نمایندگی را مشاهده کنید تا از معتبر بودن نمایندگی اطمینان حاصل کنید.

 سرویس کاری فیلتر هوا کولر گازی امرسان

 این کار را می‌توانید به صورت انفرادی انجام دهید و نیاز به یک آموزش ابتدایی دارید تا با فرایند باز کردن و شستشوی فیلترهای هوا آشنا شوید و بتوانید کار باز کردن فیلتر ها را بدون مشکل انجام دهید. همچنین می توانید بدون باز کردن فیلتر هوا و و با کمک گرفتن از اسپری‌ های شست‌وشو و فرآیند تمیز کردن هر فیلتر هوا را انجام دهید. اما اگر نیاز به باز کردن فیلتر هوا بود، می‌بایست حتماً از افراد کمک  بگیرید که در این زمینه تخصص بالایی دارد. چرا که برای باز کردن فیلتر هوا می‌بایست ابتدا قاب کولر گازی و سپس فیلتر هوا به صورت کشویی خارج شود که این کار ممکن است به کولر گازی آسیب بزند. به همین خاطر هر نوع سرویس کاری این کولر گازی را از نمایندگی درخواست کنید.

سرویس کولر گازی امرسان

همچنین بخوانید: تفاوت کولر گازی موتور سنگین و موتور سبک

 

معایب کولر گازی امرسان

کولر گازی امرسان در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز هست البته که نقص‌ های متعددی در کولرهای گازی ایجاد می‌شود که با بررسی مورد تعمیر قرار می‌گیرد و نگرانی نخواهید داشت. ولی هر موقع که این نقص‌ها را مشاهده کردید می‌بایست به سرعت به تعمیرکار زنگ بزنید تا به سرعت نقص برطرف شود.

1 - نشتی آب کولر گازی امرسان

یکی از معایبی که در کولرهای گازی شایع می‌باشد، نشتی آب است. این کار باعث می‌شود که راندمان کولر گازی بیاید و اگر سرویس کاری‌های دوره‌ای انجام نشود و نشتی آب گرفته نشود، میتواند به کولر گازی آسیب بزند و منجر به خرابی‌های بیشتر شود. البته این مورد در کولر گازی ها وجود دارد ولی در کولر گازی امرسان این مورد یکی از ایرادهایی هست که گرفته می شود. می توانید مقاله دلایل ریزش آب از کولر گازی را مشادهد فرمایید.

2-گرم شدن کولر گازی امرسان

یکی از نقص‌های گرم کردن کولر گازی در شرایطی باشد که شما از سیستم سرمایشی آن استفاده می‌کنید. در چنین شرایطی می‌بایست به سرعت کولر گازی را خاموش کرده و از تعمیرکار کمک بگیرید.

3-سرو صدا در کولر گازی امرسان

 نقص دیگری که ممکن است اتفاق بیفتد سروصدا در کولر گازی می‌باشد که نشان دهنده خراب شدن یکی از قطعات کولر گازی است، که می‌توان با بررسی درب کولر گازی و دریچه‌های تغییر جهت این سر و صدا را از بین برد اما کمک گرفتن از نمایندگی بهترین گزینه است.

4-وجود داشتن مدل های تقلبی از کولر گازی امرسان

بررسی شارژ کولر گازی امرسان

در بازه ها معین که سرویس کاری کولر گازی انجام می‌شود، شارژ گاز کولر گازی نیز بررسی می‌شود و یکی از نقص‌های که خیلی از گرفتار آن می‌شوند این است که سرویس کاری‌های دوره را انجام نمی‌دهند و همین شارژ گاز تمام می‌شود و منجر به گرم کردن محیط مسکونی شما می‌شود.

 

تشخیص اصل یا تقلبی بودن کولر گازی امرسان

 

فاکتورهای زیادی برای تشخیص کولرگازی اصل و تقلبی در اختیار شما قرار گرفته شده و شما بررسی هر کدام از این فاکتورها می‌توانید متوجه شرایط کولر گازی امرسان اصل یا تقلبی است.

در ادامه برخی از این فاکتورها را عنوان می‌کنیم:

 فاکتور اول بررسی شماره سریال کولر گازی می‌باشد. شما با مقایسه شماره سریال کولر گازی که بر روی خود کولر گازی حک شده است و مقایسه آن با همان برند در وب سایت رسمی کولر گازی امرسان می‌توانید متوجه شوید که کولر گازی اصل یا تقلبی می‌باشد.

مورد دیگر بررسی عکس‌ها و کاتالوگ کولر گازی است. عکس‌های کولر گازی نیز در وب سایت رسمی امرسال قرار داده شده و شما بررسی بسته‌ بندی کولر گازی می‌توانید متوجه شوید که عکس‌ های مطابقت دارد یا نه.

مورد بعدی بسته بندی خود کولر گازی می‌باشد. بسته‌ بندی‌های کولر گازی عمدتاً بسیار استاندارد هستند و از ضربه گیرهایی برای جلوگیری از آسیب زدن به کولر گازی استفاده میشود. به دلیل که کولر گازی ضربه پذیر می‌باشد و ممکن است با کوچک‌ ترین اشتباهی آسیب ببیند. پس کولر گازی را در یک بسته بندی محکم قرار می‌دهند تا آسیب نبیند. اگر کولر گازی شما در بسته‌ بندی‌های غیراستاندارد بود مطمئناً کولر گازی تقلبی است. همچنین بررسی تجهیزات پس از فروش کولر گازی نیز بسیار مهم می‌باشد و می‌تواند در تشخیص کولر اصل و تقلبی کمک کند. این تجهیزات زمانی که شما کولر گازی را خریداری می‌کنید در اختیار شما قرار داده می‌شود و برای اینکه متوجه شوید این تجهیزات کاملاً تحویل داده شده‌اند از دفترچه کولر گازی می‌توانید کمک بگیرید. در دفترچه تمام تجهیزات لازم برای تحویل و نصب کولر گازی توضیح داده شده است.

سخن پایانی

در طی این مقاله اطلاعات کامل در مورد کولر گازی امرسان که یکی از محبوب‌ ترین برندها در ایران می‌باشد اشاره کردیم. برای اینکه به مزایا و معایب آن پی ببرید، مطالعه این مقاله می‌تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب برند شما باشد. همچنین می‌بایست برای محیط‌ های مختلف ابعاد مورد نیاز خود را با فروشنده بگوید تا بهترین ابعاد را برای شما در نظر بگیرد. در کنار این موارد می‌بایست حتماً تجهیزات مورد نیاز که پس فروش در اختیار شما قرار می گیرد را در دفترچه چک کنید تا هیچ کمی و کاستی وجود نداشته باشد. درصورتی‌ که هر نوع سوالی در مورد خرید کولر گازی امرسان دارید می‌توانید از تیم پشتیبانی در همین وب سایت بپرسید.

سوالات متداول
یکی از بهترین برندهای ایرانی در کولر گازی هست و برای کسانی که می خواهند برند ایرانی استفاده کنند بهترین می باشد
یکی از بهترین مزیت های کولر گازی امرسان عملكرد و هوشمندی آن مي‌باشد
جستجو
آخرین مقالات